یازده مرحله برای طراحی سایت فروشگاهی موفق

یازده مرحله برای طراحی سایت فروشگاهی موفق

برخی از کارشناسان بازاریابی و تبلیغات، پیش بینی می کنند که در چند سال آینده تجارت الکترونیک بیش از 2 تریلیون دلار فروش داشته باشد. این پیش بینی، سریع ترین رشد برای یکی از با ارزش ترین صنایع است. شما می توانید آنلاین خرید کنید، به راحتی سفارش خود را ثبت کنید و مبلغ را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

اگر شما تا به حال یک فروشگاه آنلاین نداشته اید و قصد طراحی سایت فروشگاهی را دارید باید مراحل زیر را طی کنید:

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

مرحله اول – یک نام دامنه خریداری کنید.

خیلی واضح است که شما برای راه اندازی یک سایت فروشگاهی، در ابتدا به یک نام دامنه مناسب نیاز دارید. شما باید یک نام دامنه ای را انتخاب کنید که از طریق نام تجاری (برند) شا به راحتی شناسایی شود. اگر شما قصد فروش محصولات متعدد و برندسازی را دارید، باید یک نام دامنه سفارشی را خریداری کنید.

مرحله دوم – یک توسعه دهنده وب را پیدا کنید.

این یک جز حیاتی در راه اندازی سایت فروشگاهی شماست. اگر می خواهید سایت تان را در مدت زمان نسبتا کوتاه و به صورت حرفه ای راه اندازی کنید، اطمینان حاصل کنید که یک توسعه دهنده وب متخصص را استخدام کرده باشید. تهیه یک جدول زمانی برای تعیین اینکه چه مدت زمان لازم است تا سایت راه اندازی شود، لازم است. اطمینان حاصل کنید که آن ها یک پس زمینه طراحی گرافیکی دارند تا بتوانند تصاویری را که با سایت شما هماهنگ می شوند، برش دهد. اغلب صاحبان کسب و کار، قبل از اینکه کار را شروع کنند تحقیقات لازم را انجام نمی دهند و به سرعت همکاری با یک توسعه دهنده را آغاز می کنند. اجازه ندهید که این اتفاق برای شما رخ دهد، زیرا ممکن است، کار روی وب سایت شما متوقف شود. اگر بخواهید اطلاعات بیشتر در مورد مدت زمانی که سایت فروشگاهی تان باید راه اندازی شود؛کسب کنید، می توانید با یکمتخصص طراحی وب سایت تماس بگیرید.

مرحله سوم – تمام مدارک و اسنادی را که برای یک کسب و کار قانونی نیاز دارید، تهیه کنید.

کسب و کار خود را به صورت قانونی ثبت کنید، یک مجوز فروش دریافت کنید و از مشاغل قانونی شروع کنید. برای ایجاد کسب و کار خود باید از یک وکیل کمک بگیرید. اگر یک شرکت غیرانتفاعی یا شرکتی با مسئولیت محدود را شروع می کنید، باید با مقررات مناسب سازمان تان آن را ثبت کنید. علاوه بر این، اگر فروش مالیاتی را انجام می دهید، باید مجوز فروش را دریافت کنید.

مرحله چهارم – پلتفرم تجارت الکتروینک و میزبانی وب (هاست) خود را مشخص کنید.

برای صرفه جویی در وقت و هزینه، یک پلتفرم تجارت الکترونیک را انتخاب کنید. می توانید از، Shopify WooCommerce یا BigCommerce کمک بگیرید. اکثر توسعه دهندگان وب با این ها آشنا هستند و این پلتفرم ها ساخت پلاگین و پردازش پرداخت را آسان می کنند.

مرحله پنجم – تمی را پیدا کنید که با تجارت الکترونیک شما مطابقت داشته باشد.

برای صرفه جویی در زمان می توانید از تم های آماده استفاده کنید و آن را از سایت هایی مثل ThemeForest خریداری کنید. طرحی را انتخاب کنید که احساس و نگاه آن به دیدگاه تجارت شما نزدیک تر باشد. قالب ها و تم های بسیاری به صورت آماده وجود دارد و شما می توانید به راحتی از آن ها بهره ببرید.

مرحله ششم – سایت خود را به صورت زنده و فعال پیش ببرید.

به محض اینکه شما متعهد به شروع کسب و کار خود شدید، سایت تان را فعال کنید؛ حتی قبل از اینکه لیست محصولات خود را فعال کنید. به توسعه دهنده وب خود بگویید تا یک صفحه " درباره ما " و یک صفحه " تماس با ما " ایجاد کند. لازم نیست که در ابتدا زیبایی داشته باشد، بلکه مهم کاربردی بودن سایت شما مهم است. زیرا در همان ابتدا در نتایج جستجوی موتورهای جستجو قرار خواهید گرفت و این برای سئو سایت شما خیلی خوب است.

مرحله هفتم – به سایت تان محتوا اضافه کنید.

وقت آن رسیده است که فروشگاه تان را طراحی کنید. شما می توانید صفحات، محصولات، پست های وبلاگ، تصاویر، متن، فیلم ها و موارد دیگر را به فروشگاه اینترنتی خود اضافه کنید تا مشتریان تان در مورد خرید از شما احساس بهتری داشته باشند. محصولات خود را در بهترین شرایط ممکن نمایش دهید و اطمینان حاصل کنید که تم انتخاب شده شما با محصولات و نوع کسب وکارتان سازگاری و تناسب دارد.

مرحله هشتم – PitchBox

ایجاد رابطه با مخاطبین رسانه ها و شبکه ها بسیار مهم است. اینجاست که PitchBox وارد می شود. PitchBox به صورت خودکار یک سری کارها را انجام می دهد و شما می توانید به کمک آن بر روی آنچه انجام می دهید، بیشترین تمرکز را داشته باشید. PitchBox کمک می کند تا تلاش های خود را گسترش دهید و بهتر بتوانید مدیریت امور کاری را به عهده بگیرید. PitchBox یک منبع عالی برای ایجاد ارتباطات با کیفیت است.

مرحله نهم – توسعه روابط سفارشی

روابط سفارشی هم برای فروشندگان مهم است و هم برای رسانه ها. اگر شما موفق به پیاده سازی استراتژی سئو شوید، قطعا شما روابط سفارشی با ارزشی را درک کرده اید. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما چیزی ارزشمند را ارائه کند. به طور مثال، شما یک فروشگاه آنلاین دارید که سس ماکارونی x را به فروش می رساند. می توانید تخصص تان در این زمینه را از طریق ارسال مقالات آموزشی به علاقه مندان پخت و پز ارائه دهید و دستورالعمل های خوشمزه خود را به اشتراک بگذارید.

مرحله دهم – یک دروازه پرداخت تهیه کنید.

گرفتن پذیرش برای یک دروازه پرداخت و پردازنده کارت اعتباری، فرآیند آسانی نیست. بنابراین قبل از شروع، تحقیقات لازم را انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که آماده هستید. قبل ازدرخواست، باید یک فرآیند پرداخت امن در وب سایت خود ایجاد کنید. باید یک حساب بانکی شفاف داشته باشید و شماره حساب بانکی تان را در اختیار کابران قرار دهید. راه اندازی دروازه پرداخت و پردازش کارت اعتباری می تواند مدتی طول بکشد اما باید تا آخرین دقیقه منتظر ماند.

مرحله یازدهم – مشخص کردن نحوه بسته بندی محصولات، انبار کردن و حمل و نقل محصولات.

قبل از اینکه وب سایت خود را راه اندازی کنید، باید چگونگی ذخیره و بارگیری موجودی خود را دریابید. شما باید میزان ذخیره سازی سفارشات خود را برای فروشندگان تان تعیین کنید. بعضی از سؤالاتی که باید پاسخ دهید عبارتند از: شما از چه نوع حمل و نقلی استفاده می کنید؟ آیا تمام موجودی خود را در یک انبار ذخیره می کنید؟ در بسته شما چه چیزی قرار داده می شود؟ بسته بندی شما چه اندازه ای است؟ آیا شما قصد دارید هر نوع موادی را در بسته های خود قرار دهید؟ چه محدودیت های حمل و نقلی در مورد هر یک از محصولات شما وجود دارد (به عنوان مثال، برخی از محصولات زیبایی تنها از طریق زمین حمل می شود)؟

منبع : رندبیت