۷ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

دوربین خودرو و فواید آن برای خودروها

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که دوربین خودرو چیست؟ و اگر کسی قصد صدمه زدن به خودروی شما را داشته باشد چگونه مانع این کار شوید؟

شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که خودروی خود را در خیابان پارک کردید و وقتی که برگشتید دیدید خودروی شما مورد اصابت خودرو دیگری قرار گرفته است.

آیا برای شما نیز پیش آمده است که در هنگام تصادف بر سر مقصر بودن جر و بحث کنید؟

این سوال ها همیشه یک معضل برای دارندگان خودرو بوده است. آیا با خود فکر کرده‌اید که چه می‌شد اگر یک دوربین مدار بسته همیشه از ماشین شما محافظت می‌کرد؟

امروزه محصول جدیدی به اسم دوربین خودرو یا دوربین مداربسته خودرو وارد بازار شده است.

 

دوربین خودرو چیست؟

دوربین خودرو از یک الی دو لنز تشکیل شده‌است که می‌توانید در هر مکانی از خودرو خود نصب کنید. این دوربین‌ها کاربرد‌های مختلفی دارند اما مهم‌ترین کار این دوربین‌ها، فیلم‌برداری از جلو، عقب و داخل کابین خودرو شما می‌باشد که با این دوربین‌ها میتوانید تمامی وقایع اطراف خودرو خود را ضبط کنید. حتی در بعضی از مدل‌ها می‌توانید تصاویر را بصورت آنلاین بر روی گوشی خود مشاهده کنید و از سلامت خودرو خود و اطراف آن مطلع شوید.

 

دوربین خودرو چه کاربردی دارد؟

از آن جایی که در بعضی مدل‌ها چندین لنز وجود دارد، می‌توانید هر لنز را در مکان خاصی از خودرو نصب کنید. با توجه به نیاز شما دوربین‌های خودرو می‌توانند کاربرد‌های بیشماری داشته باشند. در ادامه به بررسی چندین مدل از دوربین‌های خودرو می‌پردازیم.

 

ثبت وقایع جاده توسط دوربین های خودرو

وقتی شما در حال رانندگی هستید ممکن است اتفاقات زیادی رخ دهد که فیلم‌برداری این اتفاقات در بیشتر اوقات کاری ضروری می‌باشد.

خدایی نکرده اگر شما تصادف کنید و یا خودرو جلویی شما با خودور دیگری برخودر کند، شما یک مستند کامل از برخورد و تصادف دارید و با تحویل این فیلم ضبط شده به پلیس راهنمایی و رانندگی می‌توانید قدم بزرگی در شناسایی متخلف و مقصر در تصادفات بردارید.

این امکان در کشور‌هایی که در آن دوربین خودروهمه گیر شده است و اکثر رانندگان از آن در خودروهای خود استفاده می‌کنند، خیلی خوب کار می‌کند.

دوربین خودرو

دوربین خودرو

یکی از قابلیت‌های دوربین خودرو جی سنسور می‌باشد که به شما این امکان را می‌دهد تا دوربین، زمانی ضبط را شروع کند که یک لرزشی را احساس کند. یعنی اگر خودرو شما لرزش شدیدی داشته باشد، دوربین به طور خودکار اقدام به فیلم‌برداری می‌کند.

 

ثبت خاطرات سفر با دوربین خودرو

حتما برایتان پیش آمده است که در جاده‌ای بسیار زیبا در حال رانندگی هستید. جاده‌های شمال را تصور کنید که درخت‌های سر سبز روی جاده را پوشانده‌اند. رانندگی در این جاده‌ها بسیار لذت بخش خواهد بود. ثبت این خاطرات با استفاده از دوربین خودرو خالی از لطف نیست.

شما می‌توانید دوربین خودرو خود را فعال کنید تا از تمامی این صحنه‌ها فیلم‌برداری کند و یک خاطره خوب را ازسفر خود را ذخیره کنید.

 

دوربین دنده عقب خودرو

در اکثر مدل‌های دوربین خودرو، یک لنز کوچک نیز وجود دارد که می‌توانید از آن به عنوان دوربین دنده عقب استفاده کنید.  به این صورت که دوربین را بر روی سپر خودرو خود نصب می‌کنید و برق دوربین را از چراغ دنده عقب می‌گیرید، در این حالت هر وقت که شما دنده را در حالت عقب قرار دهید دوربین بصورت خودکار روشن می‌شود و تصاویر عقب خودرو را برای شما بر روی نمایشگر ماشین، نمایش می‌دهد.

این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا در مکان‌هایی که پارک کردن سخت است پارک کنید.

 

ثبت وقایع داخل خودرو

می‌توانید لنز دوم دوربین را در داخل کابین خودرو، جای سازی کنید. و تمام اتفاقات داخل خودرو را ضبط کنید. اگر شما یک تاکسی دارید و یا یک ماشین کاری دارید این امکان می‌تواند مناسب شما باشد.

نتیجه تصویری برای دوربین خودرو چیست

ویژگی های دوربین خودرو چیست؟

دوربین‌ خودرو، مدل‌های مختلفی دارند که هر کدام از این مدل‌ها دارای یکسری ویژگی‌های منحصر به فرد می‌باشد. در هنگام خرید دوربین خودرو به امکانات آن توجه کنید تا دقیقا همان چیزی باشد که شما لازم دارید.

درباره ویژگی‌های دوربین خودرو در مقاله‌ای دیگر مفصل بحث خواهیم کرد اما در اینجا تعدادی را جهت آشنایی هرچه بیشتر با این نوع محصول بیان می‌کنیم.

دوربین 360 درجه چیست و چطور کار می‌کند؟

سیستم دوربین 360 درجه به‌طور معمول از چهار دوربین مجزا تشکیل شده است. این دوربین‌ها معمولا روی سپرهای جلو و عقب و همچنین زیر آینه‌های کناری نصب می‌شود. پس از نصب دوربین‌ها، می‌توان تصاویر کاملی را از تمام زوایای بیرونی خودرو به دست آورد.

در مرحله بعد این تصاویر به کمک یک واحد پردازش رایانه‌ای و توسط نرم‌افزاری مخصوص، پردازش و تلفیق می‌شود. نتیجه نهایی کار، تولید تصویری کامل از خودرو و اطراف آن، از زاویه دید بالای خودرو است.

نکته جالب این است که دوربین 360 درجه برای نمایش اطلاعات و کنترل و تنظیمات به خوبی با سیستم مولتی مدیا خودرو هماهنگ می‌شود. در نتیجه می‌توانید تصاویر دریافتی را از روی دی وی دی فابریک خودرو تماشا کرده و سایر تنظیمات مدنظر را اعمال نمایید. همین ویژگی کمک می‌کند تا به سادگی بتوان دوربین 360 درجه را روی انواع خودروها نصب کرد.

اما مزایای داشتن یک تصویر 360 درجه از بالای خودرو چیست؟ این آپشن دارای کاربردهای گوناگونی است. کاربردهایی که بنا بر موقعیت تعریف می‌شوند. در درجه اول تصاویر تولید شده توسط دوربین 360 درجه، در راحت‌تر و دقیق‌تر شدن پارک خودرو کمک می‌کند. همچنین برای عبور از گذرگاه‌های تنگ و باریک، این دوربین امکانی بسیار عالی است. تصور این کاربرد دوربین 360 درجه آنچنان پیچیده نیست. داشتن تصویری واضح و درست از بالای خودرو تسلط کاملی نسبت به محیط اطراف به شما می‌دهد. این تسلط باعث می‌شود شما به سادگی هرچه تمام‌تر و بدون ریسک برخورد به موانع مختلف از گذرگاه‌های تنگ عبور کرده و یا خودرو را به سادگی در محدودترین مکان‌های ممکن پارک کنید.

مشاهده خودرو از راه دور، ردیابی خودرو و پیدا کردن راحت‌تر آن در نقاط شلوغ، از جمله امکانات امنیتی دوربین‌های 360 درجه است. این امکانات کمک می‌کند تا حد زیادی از امنیت خودروی خود در نقاط پارک عمومی مطمئن باشید؛ و در صورت وقوع مشکل قابلیت ردیابی و ثبت تصاویر از راه دور در حل مسئله و یافتن خودرو بسیار موثر خواهد بود.

همچنین دوربین 360 درجه می‌تواند با ثبت لحظه تصادفات احتمالی خودرو، مدارک مستندی برای ارائه به افسر راهنمایی و رانندگی ارائه دهد. اشتراک تصاویر به دست آمده در شبکه‌های اجتماعی یکی دیگر از کاربردهای دوربین 360 درجه برای خودروی شماست؛ که احتمالا تصاویری جذابی را تولید کرده و سرگرمی جالبی برای شما خواهد بود.

ویژگی های دوربین ۳۶۰ درجه خودرو

  • دوربین ۳۶۰ درجه خودرو دید خیلی خوبی دارد و دید کاملی از تمام ابعاد خودرو به راننده می دهد.
  •  این دوربین جهت پارک در پارکینگ های شلوغ و تردد از کوچه های باریک بی نظیر است و تا حد زیادی از بروز تصادف یا برخورد با موانع جلوگیری می کند.
  • قابلیت دوربین ۳۶۰ درجه چندان برای رانندگی با سرعت بالا کاربرد ندارد و برای کنترل رانندگی و تهیه فیلم در سرعت بالای خودرو جهت کنترل تصادفات بین شهری و … می توانید به فروشگاه دوربین های حرفه ای ما مراجعه کرده و کالای مناسب خود را تهیه کنید. جهت اطلاع دقیق می توانید به مطلب بهترین دوربین خودرو برای مسافرت نیز سری بزنید.
  • دوربین ۳۶۰ درجه خودرو قادر است که علاوه بر ثبت و ضبط رویدادها آن ها را به شکلی کاملا زنده به صاحب خودرو ابلاغ نماید.
  •  این دوربین به سامانه تشخیص صدا مجهز است.
  • سهولت در پارک خودرو  بخصوص پارک دوبل امتیازی است که راننده با استفاده از دوربین ۳۶۰ درجه خودرو از آن برخوردار می شوید.
  • یکی از مهمترین مزیت های دوربین ۳۶۰ درجه خودرو این است که فرد می تواند به راحتی خودروی خود را از راه دور مشاهده و ردیابی کند.
  • همچنین به راحتی می تواند آن را در یک پارکینگ بسیار شلوغ از بین انبوده اتومبیل ها پیدا کرده و نگران تلف شدن وقت بابت پیدا کردن خودرو نباشد.
  • تمامی اتفاقات اطراف خوردو به طور کاملا خودکار ضبط می شود .
  • مالک دوربین ۳۶۰ درجه خودرو می تواند از طریق موبایل خود تمامی اتفاقات اطراف خودرویش را مشاهده کند.
  • با استفاده از این دوربین شما از تصادف و سایر اتفاقات احتمالی خودرویتان با خبر می شوید و می توانید از عکس و فیلم گرفته شده توسط دوربین جهت پیگیری بیمه و پلیس استفاده کنید.
  • این دوربین می تواند از جایگاه خودرو شما در هنگامی که خودرو به سرقت رفته است اطلاع دهد.
  • امکان به اشتراک گذاری عکس ها و فیلم های تهیه شده به وسیله دوربین ۳۶۰ درجه خودرو در شبکه های اجتماعی
موافقین ۰ مخالفین ۰
ali

درب اتوماتیک تبریز | سفارش درب اتوماتیک در تبریز

درب اتوماتیک تبریز

درب اتوماتیک تبریز به عنوان برترین و با سابقه ترین مجموعه در شمال غرب کشور است 

اساسی ترین مسئله در تعیین اینکه آیا درب به عنوان وسیله ایمنی در نظر گرفته شده است مربوط به طراحی ذاتی است که توسط سازنده هر سیستم درب خاص ایجاد شده است. درب های برقی و نیمه اتوماتیک انواع مختلف آن مثل درب اسلایدینگ یا درب اتوماتیک کشویی،کرو یا منحنی ،ریولوینگ یا گردان در سراسر جهان وجود دارند .

اکثر مردم روزانه با برخی از انواع ورودی های خود کار می کنند. استفاده بی نظیر از اکثر سیستم های درب  از سوی کاربر رخ می دهد. باز کردن درب اتوماتیک ویا برقی به شکلی است که به خودی خود باز می شود ولی در دربهای نیمه اتوماتیک باید با فشار یا کشیدن  دسته ویا کلید درب را باز نمایید. تعاملات با دربهای مختلف برای اکثر افراد رایج است و معمولا ارزیابی اولیه ورودی ها به طور فوری توسط کاربر انجام می شود.

اولین واکنش منطقی هنگام نزدیک شدن به درب این است که من باید با عبور از درب وارد ساختمان شوم. انتظارم این است که این دروازه اتوماتیک یا غیر اتوماتیک است زیرا در طول زندگی من این نوع درب را در بسیاری از نقاط دیگر دیده ام. من یک حافظه ذهنی ذخیره شده بر اساس تجربیاتم از برخورد های قبلی با دروازه ها داشته ام که ویژگی های خاصی از نظر ظاهری داشته اند.

ثانیا، من می توانم  انتظار داشته باشم که چگونه باید درب را به روش خودم باز کنم. اگر در عرض چند سانتیمتر از درب  هیچ عملیات اتوماتیکی شناسایی نشده باشد، مشخص میشود که درب به اعمال فشار من برای کار و حرکت از طریق آن نیاز دارد.

 

هنگامی که هر یک از این دو گزینه تعیین می شود، من به عنوان کاربر متوجه نحوه دسترسی به منطقه دلخواه می شوم.

CUES VISUAL نوع درب را نشان می دهد.

درب شیشه ای اتوماتیک تبریز

نشانه های بصری که معمولا نشان می دهد که درهای غیر اتوماتیک شامل دستگیره های درب، دستگیره ها یا تجهیزات سخت افزاری  هستند. اگر برچسب های جهت دار مانند PUSH یا PULL در درب وجود داشته باشد، به طور کلی سرعت آن را افزایش می دهد که کاربر می تواند وظایف شخصی را برای عبور از درب تعیین کند. از سوی دیگر، اگر درب به طور خودکار به محض نزدیک شدن به آن باز می شود، دانش من ذخیره شده از حافظه منجر به حفظ سناریوهای گذشته می شود، جایی که من با موفقیت بدون نیاز به لمس درب ها را باز کردم.

در هر موقعیتی، تصمیمات شخصی براساس سرنخهای بصری، به نوعی از تعامل با درب میرسد که باید از آن عبور کنیم.

این که آیا درب ورودی باید صورت اتوماتیک یا به صورت دستی باشد یا خیر، ما در بعضی موارد عادت داریم انتظار داشته باشیم پارامترهای خاصی برآورده شود. این پارامترها شامل مفاهیمی است که هر دربی که ما استفاده می کنیم عموما دارای کارکرد مناسب باشد. اکثر افرادی که از درب استفاده می کنند آگاهی از احتمال صدمه شخصی از یک درب خراب را ندارند.

درب های اتوماتیک یا درب های دستی کدام امن تر است؟

تعیین اینکه کدام درب امن ترین است، دشوار است. مشاهدات من به عنوان شاهد کارشناسان درب، این است که در هر مورد، متغیرهای مستقل زیادی وجود دارد که هیچ گرایش یا علایق تکراری خاصی وجود ندارد که بتوان هر مقایسه قطعی را انجام داد.

تولیدکنندگان سخت افزار درب محصولات خود را توسط آزمایشگاههای آزمایشی مستقل ارزیابی می کنند تا اطمینان حاصل شود که آنها قبل از ارائه خدمات عمومی به استانداردهای امنیتی رسیده اند. آزمایشگاه های  مستقل این دستگاه ها را عموما   تأیید نمی کنند و یا طراحی را قبول نمی کنند تا زمانی که عملکرد به طرز معقولی از حداقل استانداردها فراتر رود.

با توجه به مجموعه خاصی از الزامات، قرار دادن محصول و محل نصب درب اتوماتیک تبریز، سیستم دربهای خاص ممکن است سطح عملکردی بالاتری نسبت به سایرین ارائه دهد. با این حال، به طور کلی، نرم افزاری وجود ندارد که هر دو نوع درب، درب اتوماتیک تبریز یا دستی  بتوانند مناسب و ایمن باقی بمانند . اگر یک درگاه برای عملکرد مناسب باشد و به  استانداردهای صنعتی برای طراحی برسد، هر دو درب دستی و اتوماتیک انتخاب قابل قبول برای استفاده عمومی است. اگر درهای دستی یا اتوماتیک به درستی نگهداری نشوند، هر دو این گزینه به طور بالقوه خطرناک می شوند.

درب شیشه ای اتوماتیک تبریز

در مورد باز کردن جایی که اشیاء سنگین  به طور مرتب از آن عبور می کنند، مانند یک محفظه بزرگ جعبه فروشگاه، درب های اتوماتیک که به درستی کار می کنند ممکن است انتخاب خوبی باشند.

سقف متحرک تبریز

سقف متحرک تبریز محصولی پیشرفته و کاربردی برای فضاهای باز با امکان کنترل دما و نور محیط می باشد. این نوع سقف ها برای مکان هایی ماند کافی شاپ ها، پوشش استخر های رو باز، هتل ها، بالکن، روف گاردن و… بکار می رود. این نوع سقف ها امکان استفاده از فضا های قابل استفاده در تمامی فصول را بدون در نظر گرفتن شرایط دمایی محیط به شما می دهد. یکی از خدمات ما بعد از درب اتوماتیک تبریز ، سقف متحرک تبریز می باشد.

سقف جمع شونده پارچه ای یک سیستم پوشش پارچه ای و آلومینیومی است که با کمک موتور برقی کار میکند و درست مانند سقف یک ماشین کروکی باز و بسته میشود. سقف متجرک پارچه ای ، پوششهای مقاوم در برابر باران، آفتاب و باد را برای انواع تراس و بالکن ارائه میدهد. به دلیل بهره بردن از تنوعی مناسب در اندازه و طراحی میتوان پارچه ای در انواع محیط های بزرگ و کوچک استفاده کرد. سقف های اتوماتیک پارچه ای با سربلند بیرون آمدن از آزمونهای بسیار دشوار در کنار تجربه ی عوامل تولید وعده ی کیفیت بی نظیر و راحتی منحصر به فردی را به شما میدهد.

این سقفها در هنگام باز بودن در برابر نور شدید، بارانهای سیل آسا و باد محافظت میکنند. وقتی بسته باشد، به شما امکان لذت بردن از آفتاب را بدون حس ابری بودن میدهد. ساختار خود متکی این محصول حتی در برابر بادهای شدید هم به خوبی مقاومت میکند. موتور برقی تمام زحمت باز و بسته کردن سقف محافظ ِ ضد آب را میکشد. سقف متحرک تبریز یکی از بهترین ها می باشد.

راهبند تبریز :

امروزه راهبند ها کاربرد بسیار مختلف و متنوعی دارند. در کنار ساختمان ها، پاساژ ها، خیابان ها، پیاده رو ها  و… مورد استفاده قرار می گیرند. راهبند تبریز عمدتا در خیابان ها و برای کنترل رفت آمد مورد استفاده قرار می گیرد. راهبندها جنس های مختلفی دارند. جنس های ایرانی، آلمانی، ایتالیایی و ترکی در بازار به وفور یافت می شود.

ما تلاش خواهیم کرد شما را با انواع مختلف راهبندهای ایرانی آشنا کنیم. راهبند تبریز بهترین و به صرفه ترین ابزار برای کنترل ورود و خروج می باشد. راهبند تبریز یکی از بهترین راهبند ها می باشد.

جک بازویی و جک پارکینگی:

تعمیر جک بازویی تبریز و جک پارکینگی تبریز شامل خوردگی چرخ دنده برنجی جک بازویی ، تعمیرات سرویس و نگهداری ، کد دهی و کپی ریموت کنترل جک برقی پارکینگ ، از جمله برند های موجود در بازار ایران می توان به برندهای ذیل اشاره نمود : توسک ، فک ، بتا ، بنینکا ، بی اف تی ، زومر ، فراز ، فادینی ، لایف ، وی تو ، پروتکو ، کامه ، کوچی ، محک ، یوتاب ، تکنما ، الکتروپیک ، آپریماتیک ، نایس ، کویکو ، کینگ ، لیفت مستر ، تائو ، پاورتک Tousek , Faac , Beta , Beninca , BFT , Sommer , Faraz , Simaran , Fadini , Life , V2, Proteco, Came , Cucci , Mahak , Utab , Taknama , Electropyk , Serai , Sea , Dea , Aprimatic , Nice , Quiko , King , Liftmaster ‘ Euromatic , Tau , Powertech
اجزا اصلی تشکیل دهنده جک بازویی :
۱. موتور الکتریکی
۲. بلبرینگ ها
۳. چرخ دنده ها
تعمیرکار جک پارکینگ ، سرویس و روغنکاری از مواردی است که باعث روان و بدون صدا کارکردن و طول عمر بالا می شود.

مزایاى استفاده از درب‌هـاى اتوماتیک شیشه اى

  • سهولت در تردد
  • صرفه جویى در مصرف انرژى برودتى – حرارتى از ۳۵ تا ۵۰ درصد سالیانه
  • امکان استفاده از حداکثر فضاى موجود
  • بهره مندى از خدمات ویژه جهت مکان‌هـاى خاص مانند بیمارستان‌هـا، درمانگاه‌هـا، مراکز توانبخشى و معلولین و …
  • کیفیت و دقت بسیار بالـا
  • زیبایى بخشیدن به نماى ورودى ساختمان
  • بهترین نوع خوش آمد گویى به مراجعه کنندگان در ورود به ساختمان

انواع درب شیشه ای اتومات در تبریز :

درب‌ اتوماتیک شیشه‌ اى تبریز

یکی از درب های بسیار متنوع درب شیشه ای اتوماتیک تبریز است. این درب ها برای جدا کردن محیط ساختمان و بیرون ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند و تنوع بسیار زیادی هم دارند. برای تهیه این مدل از درب ها باید ابعاد ورودی و همچنین میزان تردد را در نظر بگیرید. در ادامه قصد بررسی این مدل درب های اتوماتیک را داریم. پیشنهاد می کنیم قبل از خرید درب شیشه ای اتوماتیک این مقاله را تا آخر مطالعه کنید. با ما همراه باشید.

ویژگی درب های صنعتی تبریز

از مهم ترین ویژگی های درب صنعتی تبریز می توان به تردد بالا و بدون محدودیت، قابلیت نصب باطری هایی برای زمانی که برق رفته باشد، دارای سیستم خلاص کننده دستی و کلید آن، دارای دو کلاچ مکانیکی و هیدرولیکی، تنظیم سرعت و قدرت از تابلو فرمانی که برای آن تعبیه شده است و داشتن حسگر هایی که مانع حرکت های معکوس و توقف در لحظه برخورد با مانع می شود.

درب های صنعتی را معمولا از مواد زیر می سازند :

  • آلومینیوم
  • فلز
  • ترکیبی از آلومینیوم و فلز
  • سایر موارد بسیار کم

درب های صنعتی کشویی را معمولا از جنس آلومینیوم یا فلز و یا ترکیبی از آن ها می سازند که همان طور که گفته شد برای باز و بسته شدن این درب ها و انتقال قدرت موتور، موتورهایی سه فازی را مورد استفاده قرار می دهند. درب صنعتی تبریز که به صورت ریلی می باشد نیز مانند سایر درب های صنعتی و اتوماتیک، دارای باطری های ذخیره کننده انرژی می باشند که در هنگام قطعی برق بکار آیند.

کرکره برقی تبریز کرکرهایی است که می تواند به صورت دستی توسط کنترل از راه دور، کارت UHF نصب شده بر روی شیشه خودرو یا سوئیچ دیواری کنترل شوند. در مقایسه کرکره های برقی با نوع کرکره های قدیمی، نیازی به اعمال نیروی فیزیکی برای باز وبسته شدن ندارند. بنابراین احتمال رها شدن و بروز خطرات جبران ناپذیر کرکره های قدیمی را نداشته وبسیار مفیدتر از آنها می باشد .

مزایای دیگر کرکره های برقی عبارتند از مواد مورد استفاده در ساختار کرکره ها با انواع مختلف رنگ ها و طرح های مناسب که برای هر سلیقه مشتری و مکان قابل اجرا می باشند. کرکره های برقی از جنس های آلومینیوم، گالوانیزه فومدار، آلومنیوم فومدار و رول گیت و پلی کربنات با استفاده از مواد خام مانند فولاد گالوانیزه و شمش آلومنیوم و پلی کربنات تولید می شوند که این باعث ارائه ظاهری شیک و زیبا می شود.

انواع تیغه کرکره های برقی :

انواع سایبان های برقی تبریز :

انواع مختلفی از سایبان برقی تبریز وجود دارد که قصد داریم شما را با تعدادی از آن ها آشنا کنیم.

سایبان فنری بازویی یا همان سیم بکسلی

دو بازوی اصلی دارد که داخل هرکدام، فنری قرار گرفته که وظیفه باز و بسته کردن را دارد.

سایبان-برقی-در-تبریز

سایبان باکسی

این سایبان که به صورت باکس بر روی دیوار قرار گرفته که که در صورت نیاز، باز و در غیر این صورت به داخل باکس، جمع می شود.

سایبان چتری

این مدل از سایبان ها که شاید در معابر زیاد دیده باشید دارای پایه اصلی می باشد که مانند یک چتر باز و بسته می شود، البته گفتنی است که موتور الکتریکی آن در نوع برقی، عمل باز و بسته شدن را ایفا می کند.

جنس درب سریع بالارونده

درب های سریع بالارونده بسیار خاص هستند. جنس عمده این درب های اتوماتیک از PVC می باشد. البته گاهی هم از POLYSTER  استفاده می شود. که از این ها در بدنه درب استفاده می کنند. از این درب برای تفکیک مکان ها و ورودی نیز استفاده می شود. درب اتوماتیک تبریز بسیار گسترده است.

شاید بپرسید که چرا از PVC و POLYSTER برای درب سریع بالارونده استفاده می شود. می توان گفت به دو دلیل زیر استفاده از این مورد در درب سریع بالارونده تبریز موثر است:

  • اولا وزن بسیار سبکی دارند
  • دوماقابلیت نظافت سریع

حالا که با درب سریع بالارونده و کاربردهای آن اشنا شدید، بد نیست کمی درباره ویژگی های آن هم صحبت کنیم. درب سریع بالارونده تبریز یکی از بهترین هاست.

 

درب اتوماتیک تبریز یا درب اتومات تبریز

در این آگهی از تزباخ میخواهیم در مورد درب اتوماتیک در تبریز و انواع درب اتوماتیک تبریز و تنوع محصولات درب های اتوماتیک شیشه ای تبریز صحبت کنیم .

درب اتوماتیک تبریز ( Tabriz Automatic door )

کاربرد درب های اتوماتیک تبریز :

باز و بسته کردن درب های ساده گاه برای بعضی افراد یا در برخی شرایط، کار مشکلی می شود. به خصوص اینکه درب های قدیمی دارای یک لبه در پایین خود هستند و برای عزیزانی که از ویلچر یا عصا استفاده می کنند، رفت و آمد را مشکل می کنند. همچنین کودکان و افرادی که دچار ضعف فیزیکی و جسمانی هستند نیز در باز و بسته کردن درب های قدیمی و دستگیره دار مشکل دارند. درب اتوماتیک تبریز  این مشکل را حل کرده و افراد در هر رنج سنی و هر وضعیت سلامتی و جسمانی می توانند به راحتی از این درب ها رفت و آمد کنند.

درب اتوماتیک در تبریز ، به نوعی از درب گفته می شود که با استفاده از تجهیزات پیشرفته، نزدیک شدن اشخاص و وسایل نقلیه را تشخیص می دهد و درب را به طور خودکار باز و بسته می کند. با توجه به ماهیت این نوع درب ها (باز و بسته شدن اتوماتیک)، برقراری امنیت نیز یکی از مزایای این محصول پر کاربرد که از عناصر اصلی هر ساختمان به شمار می آید نیز می باشد.

درب-اتومات-تبریز

درب اتوماتیک انواع مختلفی دارد و با عملکردها، تجهیزات و کاربری های متنوعی امروزه به طور گسترده مورد استفاده قرار می­گیرند. از این رو انتخاب مناسب ترین درب اتوماتیک نیازمند کسب اطلاعاتی در این زمینه می باشد.

در بازار ایران و جهان تنوع بسیار بالایی از این محصولات وجود دارد. در واقع شما برندها و شرکت های تولید کننده بسیار زیادی را می توانید مشاهده کنید که هر یک از آنها به دنبال طراحی و ساخت باکیفیت ترین و بی نظیرترین انواع درب های اتوماتیک هستند. همچنین در نظر داشته باشید که با توجه به تکنولوژی که قرار است بر روی درب های مذکور اجرا شود، متریالی که برای ساخت درب های اتوماتیک استفاده می شود نیز بسیار متفاوت خواهد بود.

چرا باید از درب اتومات برای محل کار خود استفاده کنیم ؟

  • صرفه‌جویی در فضا : با استفاده از دربهای‌ کشویی و بالارونده دیگر نیازی به اختصاص قسمتی از مکان مسکونی یا تجاری برای باز و بسته شدن درب‌های دستی نخواهد بود و این منطقه را می‌توان به فضای مفید و قابل ‌استفاده تبدیل نمود.
  • ذخیره انرژی :  با نصب دربهای اتوماتیک صرفاً در زمان تردد درب باز گردیده و در مدت ‌زمانی معین بسته خواهد شد. این موضوع باعث جلوگیری از تبادل برودتی داخل ساختمان با محیط بیرونی و اتلاف انرژی خواهد گردید.
  • کنترل تردد : با تجهیز دربهای اتوماتیک به انواع اکسس کنترل می توان کنترل کاملی بر میزان، زمان و مجوز تردد افراد و وسائل نقلیه بر مبنای رمز، کارت، تگ، پلاکخوان … و بیومتریک (تشخیص چهره، اثر انگشت …) فراهم نمود.
  • احترام به مراجعین : احترام به مراجعین و توجه به ایمنی، راحتی، امنیت و بهداشت آن‌ها تأثیر بسزایی در ایجاد ذهنیت مثبت برای آنان خواهد داشت. می توان با استفاده از دربهای اتوماتیک به مشتریان و مراجعین خوشامدگویی گفت.

دربهای اتوماتیک پارکینگ تبریز  Automatic Door (ویکی پدیا) یا جک پارکینگی یک سیستم الکترومکانیکی یا الکتروهیدرولیکی می باشد که بروی درب لولایی نصب شده و با استفاده از ریموت کنترل امکان باز و بسته شدن درب فراهم می شود.

درب اتوماتیک تبریز پیشنهاد های مختلفی برای درب برقی پارکینگ دارد که از جنس و متریال گوناگون ساخته می شوند و هرکدام کاربرد مخصوص خود را دارد که با توجه به وزن درب، طول هر لنگه درب و میزان تردد نوع مناسب انتخاب می گردد

درب پارکینگ الکترومکانیک
برای درب های سبک، با تردد پایین و با عرض کم استفاده می شود (ساختمان های مسکونی با تعداد واحد پایین) و به وسیله  نیروی مکانیکی و چرخ دنده کار می کند.
موتور کوچکی در داخل بازویی جک پارکینگی قرار دارد و قدرت خود را به گیربکس دستگاه منتقل می کند تا با افزودن توان ماردون جک پارکینگی را به حرکت در آورد و در آخر شفت بازویی با سرعت تنظیم شده به عقب و جلو حرکت کند.

درب پارکینگ الکتروهیدرولیک
درب اتوماتیک تبریز پیشنهاد می دهد برای درب های بسیار سنگین، با تردد بالا و عرض زیاد (مجتمع های مسکونی، اماکن صنعتی و…) از جک الکتروهیدرولیک استفاده شود.
جک پارکینگی هیدرولیکی به واسطه اینکه از فشار روغن استفاده می کند از قدرت بسیار زیاد و توانایی کارکرد نامحدود و استهلاک بسیار پایین نسبت به جک الکترومکانیکی برخوردار است.

عملکرد درب اتوماتیک تبریز

از سیستم های درب اتوماتیک برای باز کردن درب در ساختمان های تجاری، مراکز خرید، تئاترها و غیره استفاده می شود. این سیستم ها برای باز کردن درب در هنگام نزدیک شدن شخص به ورودی درب استفاده می شوند و پس از دور شدن از درب یا بعد از ورود، بسته می شوند. انواع مختلفی از سنسورها برای درب اتوماتیک در بازار وجود دارد که می توان به چند نمونه از آن ها مانند سنسورهای رادار، سنسورهای PIR، سنسورهای مادون قرمز و حسگرهای لیزری و غیره اشاره کرد. نوعی از درب های اتوماتیک از یک سنسور PIR برای باز یا بسته کردن درب به صورت خودکار استفاده می کنند که حس انرژی مادون قرمز تولید شده توسط بدن انسان را دریافت کرده و باز و بسته می شوند. هنگامی که کسی به درب نزدیک می شود، انرژی IR حسگر PIR تغییر می کند و حسگر را فعال می کند تا به طور خودکار درب را باز و بسته کند. علاوه بر این، سیگنال ارسال شده به میکروکنترلر برای کنترل درب استفاده می شود.

قبل از اقدام به خرید درب اتوماتیک حتما مدل درب، محل استفاده، عرض محل و میزان رفت و آمد را مشخص کنید تا درب متناسب با محل شما باشد. از موارد ضروری در انتخاب درب اتوماتیک، نصب صحیح آن است. نصب اصولی وصحیح درب باعث عمکرد بهتر آن می شود و در صورتی که نصب طبق استاندارد انجام نشود، عملکرد درب دچار مشکل خواهد شد و ممکن بعد از مدتی موتور یا سایر قطعات درب صدمه ببیند. اگر اندازه و مدل انتخابی شما متناسب با محل نصب نباشد، نصب درب با مشکل مواجه می شود. بنابراین حتما با متخصصان نصب درب اتوماتیک در ارتباط باشد تا به بهترین شکل و طبق اصول درب را در محل مورد نظر شما نصب کنند.

مشاوره خرید درب اتوماتیک در کلانشهر تبریز

درب اتوماتیک تبریز انواع مختلفی دارد که باید باید با توجه محل استفاده و نوع کاربرد انتخاب شود.

اگر شما برای یک گاراژ پر رفت و آمد نیاز به درب دارید باید از درب های مخصوص گاراژ که در ابعاد بزرگ ساخته می شوند استفاده کنید یا برای استفاده در پارکینگ از درب پارکینگی، برای استفاده در بیمارستان ها از درب های اتوماتیک مخصوص بیمارستان استفاده می شود.

برای انتخاب درب مناسب متخصصان درب اتوماتیک تبریز در با سابقه طولانی در این زمینه در کنار شما هستند و همه خدمات مشاوره و نصب درب های اتوماتیک را انجام می دهند. با راهنمایی گرفتن از مشاوران ما بهترین و کارآمد ترین درب را انتخاب نمایید.

یکی از دلایل دیگری که افراد تمایل دارند برای مجموعه ی کاری خود از درب اتوماتیک در تبریز بهره ببرند، ذخیره ی انرژی است. مواقعی که سیستم های گرمایش یا سرمایش در یک مکان روشن هستند، بسیار اهمیت دارد که درب محل باز نماند. بسیاری از مواقع پیش می آید که افراد فراموش می کنند درب را پشت سر خود ببندند.

تکرار این مورد در طول روز، موجب هدر رفتن مقدار زیادی انرژی می شود که می تواند برای شما هزینه های زیادی به همراه داشته باشد. درب اتوماتیک این مشکل را رفع کرده و پس از ورود افراد، به سرعت درب بسته می شود.

آچیلان دُر با تولید انواع درب های اتوماتیک با کیفیت بالا، این امکان را فراهم نموده است تا کنترل رفت و آمد و در نتیجه برقراری امنیت به بهترین نحو ممکن انجام پذیرد. درب های اتوماتیک آچیلان در علاوه بر ارائه کیفیت بالا، زیبایی خیره کننده ای نیز به نمای ساختمان می بخشند. درب اتوماتیک تبریز در با ارائه خدمات برتر و قابل اعتماد در زمینه درب اتوماتیک، در انتخاب هر چه بهتر به شما کمک می کند.

قیمت انواع درب های اتوماتیک

با توجه به اینکه درب های اتوماتیک از نظر کیفیت، نحوه ساخت و کابرد بسیار متنوع هستند، به قیمت های مختلف برای کاربردهای مختلف به فروش می رسند. مدل های پرفروش درب های اتوماتیک شامل درب های اتواماتیک تاشو، درب های گردان، درب اتوماتیک شیشه ای، درب لولایی در تبریز  و… است.

برای محاسبه قیمت درب اتوماتیک مواردی مانند عرض درب اتوماتیک، مدل موتور، هیدرولیکی یا الکترومکانیکی بودن، برند درب، و سایر موارد فنی است که پس از سفارش و محاسبه تمام موارد قیمت دقیق به شما اعلام می شود.

معمولا قیمت درب های اتوماتیک هیدرولیکی تبریز از درب های الکترومکانیکی تبریز بیشتر است و هر چه عرض درب بیشتر شود قیمت افزایش می یابد. جنس درب و نحوه باز شدن آن نیز در تعیین قیمت تاثیر گذار است عموما درب های شیشه ایی ورودی ساختمان ها ارزان تر از درب های بزرگ پارکینگ و درب های هیدرولیکی هستند. در تعیین قیمت درب اتوماتیک تبریز به نوع کاربرد شما و میزان توان موتور و وزن درب بسیار مهم است.

موافقین ۰ مخالفین ۰
ali

کتابخانه (Library) چیست؟

کتابخانه (Library) چیست؟

به زبان ساده مفهوم کتابخانه نیز تا حدودی شبیه به فریم‌ورک است. (چندین کتابخانه در کنار هم می‌توانند یک فریم‌ورک را ایجاد کنند)

در حقیقت کتابخانه‌های برنامه‌نویسی مجموعه‌ای از کلاس‌ها و توابع آماده هستند که به صورت یکجا جمع شده و برنامه‌نویسان آن‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهند، معروف‌ترین کتابخانه‌ی موجود برای جاوا اسکریپت jQuery نام دارد، شما می‌توانید با استفاده از آن به توابع متنوع و زیادی از JavaScript دسترسی داشته و آن‌ها را در وبسایت خود استفاده کنید.

به طور کلی فریم‌ورک‌ها و کتابخانه‌های مختلف به وجود آمدند تا فرایند طراحی و برنامه‌نویسی را بهبود بخشیده و سرعت کار را افزایش دهند، هرچند همانطور که پیش‌تر گفتیم شما باید سعی کنید در ابتدا تا حدودی با مفاهیم کلی طراحی وب آشنا شده و سپس به استفاده از این موارد بپردازید.

تا به اینجای کار تقریبا با تمام اصول کلی طراحی فرانت‌اند یک وبسایت آشنا شدیم، با دانستن موارد گفته شده در بالا شما تقریبا قادر به طراحی هر نوع وبسایت استاتیکی خواهید بود، اگر دقت کرده باشید از کلمه‌ی استاتیک استفاده کردیم، دسته‌بندی دیگری که می‌توان برای یک وبسایت در نظر گرفت استاتیک و داینامیک بودن آن است.

تفاوت سایت‌های استاتیک و داینامیک

اصولا به وبسایت‌هایی که احتیاجی به تغییرات زیادی ندارند و معمولا تمام المان‌های سازنده‌ی آن‌ها ثابت بوده و مدام به‌روزرسانی نمی‌شود یک وبسایت استاتیک (Static) یا ایستا می‌گوییم.

به عنوان مثال وبسایت‌های تک صفحه‌ای، برخی از لندینگ‌پیج‌ها، صفحات ساده‌ی معرفی و در کل تمام سایت‌هایی که حاوی محتوای ثابتی بوده و احتیاج چندانی به ویرایش ندارند می‌توانند به صورت استاتیک ایجاد شوند، پیاده‌سازی این‌گونه وبسایت‌ها پیچیدگی چندانی نداشته و تنها با استفاده از مواردی که تا به اینجا یاد گرفتیم قابل اجرا و پیاده‌سازی هستند.

اما سایر وبسایت‌ها، به عنوان مثال سایت‌های محتوا محور، شبکه‌های اجتماعی، انجمن‌ها و… که مدام در حال به روزرسانی و ویرایش هستند را سایت‌های داینامیک (Dynamic) می‌نامند، در حقیقت اگر بخواهیم علت این موضوع را بررسی کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که به روزرسانی چنین وبسایت‌هایی به روش وبسایت‌های استاتیک کاری طاقت‌فرسا و تقریبا غیر ممکن است.

به همین دلیل سیستم‌هایی طراحی شد که کار ویرایش و به‌روزرسانی را از طریق یک پنل مدیریت در اختیار صاحب سایت قرار دهد، تقریبا اکثر وبسایت‌های امروزی که با آن ها سرو کار داریم جزو سایت‌های داینامیک به حساب می‌آیند.

تفاوت سایت استاتیک و داینامیک

طراحی و ایجاد این قسمت از سایت (بک‌اند) نیازمند به کارگیری ابزارها و زبان‌های برنامه‌نویسی خاصی است که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شویم، در اصل این موارد ادامه‌ی مراحل قبلی هستند که قبل‌تر در مورد آن‌ها بحث کردیم.


مرحله‌ی ۴
انتخاب زبان برنامه‌نویسی


همانطور که در بالا اشاره کردیم، برای ایجاد بک‌اند وبسایت باید به سراغ انتخاب یک زبان برنامه‌نویسی سمت سرور برویم،‌ یعنی زبانی که با استفاده از آن صفحات سایت خود را داینامیک کنیم.

برای این منظور انتخاب‌های فراوانی پیش روی شماست، یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی تحت وب PHP نام دارد، تا به امروز بیش از ۸۰ درصد وبسایت‌های جهان با استفاده از زبان برنامه‌نویسی پی‌اچ‌پی ایجاد شده‌اند، از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به فیس‌بوک و ویکی‌پدیا اشاره کرد.

در کشور ما نیز در اکثر شرکت‌های خصوصی می‌توان رد پای این زبان را دید، بنابراین اگر به خوبی آن را فرا بگیرید موقعیت‌های شغلی بسیار زیادی پیش‌روی شما خواهد بود، برای آشنایی مقدماتی با این زبان به آموزش معرفی PHP که قبلا در همیار آی‌تی منتشر کرده بودیم مراجعه نمایید.

البته زبان‌های بسیار زیادی برای برنامه‌نویسی قسمت بک‌اند یک وبسایت وجود دارد، به عنوان مثال ASP , Python , Node JS , Java و… که در صورت تمایل می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که برای شروع برنامه‌نویسی لازم است در ابتدا تا حدودی با نحوه‌ی نوشتن الگوریتم‌ آشنا بوده تا به‌راحتی از پس تحلیل برنامه‌تان برآیید.

همانطور که گفتیم با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی بخش‌های داینامیک سایت را ایجاد می‌کنیم، حال احتیاج داریم تا اطلاعات وارد شده در وبسایت را به گونه‌ای ذخیره کنیم که در آینده به آن‌ها دسترسی داشته باشیم، برای این امر علاوه بر زبان برنامه‌نویسی باید یک پایگاه‌داده (Database) نیز برای سایت خود ایجاد کنیم.


مرحله‌ی ۵
انتخاب دیتابیس


در توضیحات مورد قبلی اشاره کردیم که برای ذخیره‌سازی اطلاعات به یک دیتابیس احتیاج داریم، یکی از محبوب‌ترین دیتابیس‌های مورد استفاده در دنیا که به خوبی نیز با زبان PHP سازگار است MySQL نام دارد، از آنجایی که این دیتابیس به صورت رایگان عرضه‌شده و به شدت محبوب است توصیه می‌کنیم در پروژه‌ی خود از آن استفاده کنید.

تا به اینجا تقریبا با تمام اجزای تشکیل‌دهنده‌ی یک وبسایت آشنا شده‌ایم، با یادگیری این موارد شما می‌توانید یک وبسایت کامل را طراحی و پیاده‌سازی نمایید، بنابراین اگر فقط قصد داشتید با چگونگی ساخت یک وبسایت آشنا شوید می‌توانید از خواندن ادامه‌ی این آموزش صرف‌نظر کنید، اما لازم است بدانید موارد دیگری نیز در ایجاد و نگهداری وبسایت‌ها دخیل هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، پس اگر می‌خواهید به طور کامل با نحوه‌ی ایجاد و نگهداری یک وبسایت آشنا شوید در ادامه با همیار آی‌تی همراه باشید.

سئو (SEO) چیست؟

کلمه‌ی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است، همه‌ی ما برای یافتن عبارات مورد نظر خود از موتورهای جستجویی مانند گوگل یا بینگ استفاده می‌کنیم، حقیقت ماجرا این‌است که موتورهای جستجو تنها یک ربات هستند نه یک انسان، بنابراین باید با استفاده از اصول خاصی محتوای وبسایتمان را برای آن‌ها قابل فهم کنیم و سعی کنیم با استفاده از تکنیک‌های مختلف در صدر نتایج جستجو قرار بگیریم.

شما به عنوان طراح و برنامه‌نویس یک وبسایت باید به گونه‌ای از تگ‌های HTML و سایر موارد استفاده کنید که محتوای سایت برای موتورهای جستجو قابل فهم باشد، در صورت تمایل می‌توانید با یک جستجوی ساده اطلاعات بیشتری در این مورد به‌دست آورید (عبارت On-Page SEO را جستجو کنید)

طراحی واکنش‌گرا (Responsive) چیست؟

تا چند سال پیش تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها فراگیر نشده بودند و افراد تنها با استفاده از کامپیوترهایشان به گشت و گذار در اینترنت می‌پرداختند، اما امروزه حجم عظیمی از بازدیدکننگان یک وبسایت از تلفن‌های همراهشان به مرور اینترنت می‌پردازند.

بنابراین وبسایت شما باید به‌گونه‌ای طراحی شود که کاربر به راحتی قادر به مشاهده‌ی محتوا در دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش کوچک‌تر نیز باشد، یکی از راه‌هایی که می‌توانید این ویژگی را در صفحات سایت خود امکان‌پذیر کنید استفاده از طراحی وب ریسپانسیو یا واکنشگرا است.

در این تکنیک صفحات وب به تناسب سایز نمایشگر دستگاه تغییر شکل می‌دهند و به گونه‌ای نمایش داده می‌شوند که محتوای سایت به خوبی قابل مشاهده و استفاده خواهد بود، چندی پیش نکاتی در خصوص بهینه‌سازی سایت در موبایل منتشر کرده‌بودیم که می‌توانید آن‌را مطالعه نمایید.

طراحی یک سایت واکنشگرا علاوه‌بر اینکه باعث زیبایی و افزایش کاربرد پذیری سایت می‌شود در سئوی سایت نیز تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت، به گونه‌ای که امروزه واکنش‌گرا بودن سایت‌ها به یک استاندارد و الزام تبدیل شده‌است و سایتی که طراحی می‌کنید باید حتما از این ویژگی برخوردار باشد، شما با یادگیری اصول CSS 3 قادر خواهید بود صفحات سایت خود را به صورت واکنشگرا طراحی نمایید، همچنین فریم‌ورک‌هایی مانند بوت‌استرپ به صورت پیشفرض از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.


مرحله‌ی ۶
خرید هاست و دامنه


برای اینکه یک وبسایت از تمام نقاط دنیا همیشه قابل دسترس باشد لازم است آن را در محیطی بر روی اینترنت نگهداری کنید، بر روی یک کامپیوتر که همیشه روشن بوده و در صورت نیاز اطلاعات و فایل‌های سایت شما را بارگذاری کرده و به کاربران نمایش دهد، این کامپیوتر همیشه روشن را سرور (Server) می‌نامیم، سرورها کامپیوتر‌های همیشه روشنی در محیط اینترنت هستند که هر لحظه به درخواست کاربران وبسایتی را پردازش و آن را به کاربر نمایش می‌دهند، شما برای نگهداری سایت خود در محیط اینترنت به یک سرور یا یک فضای میزبانی (Host) احتیاج خواهید داشت.

هاست (Host) چیست؟

به زبان ساده، هاست به فضایی در یک سرور اطلاق می‌شود که شما می‌توانید اطلاعات و فایل‌های سایت خود را در آن آپلود و نگهداری کنید، هاست‌ها به صورت ماهیانه یا سالیانه (بسته به شرکت ارائه‌دهنده) احتیاج به تمدید دارند و اگر هزینه‌ی آن را نپردازید دسترسی شما از هاست قطع خواهد شد و سایر کاربران قادر به مشاهده‌ی سایتتان نخواهند بود.

شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی بسیار زیادی برای خرید هاست در ایران فعالیت می‌کنند، به عنوان مثال یکی از این شرکت‌ها که خدمات و پشتیابی خوبی در این زمینه ارائه می‌دهد شرکت نت‌افراز می‌‌باشد، می‌توانید هاست مورد نیاز وبسایتتان را از این شرکت تهیه کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰
ali

طراحی سایت در زنجان یکی از مهم ترین نیاز های این شهر

شاید شما که در حال مطالعه‌ی این مقاله هستید از جمله افرادی باشید که به طراحی وبسایت علاقه‌مند بوده و دوست دارید بدانید یک وبسایت چگونه ایجاد می‌شود، همانطور که می‌دانید هزینه‌ی طراحی یک سایت خوب بسیار بالاست ولی اگر خودتان مراحل ایجاد یک وبسایت را بدانید می‌توانید به دلخواه خود سایت مورد نظرتان را راه‌اندازی کرده و شروع به کسب درآمد از آن کنید. طراحی سایت در زنجان است.

در این آموزش از همیار آی‌تی قصد نداریم روش‌های برنامه‌نویسی را بیاموزیم و وارد مباحث تخصصی یا فنی شویم، بلکه می‌خواهیم راه و روش طراحی یک وبسایت را از دید کلی باهم بررسی کرده و یک الگوی ذهنی از این کار به شما ارائه دهیم، پس از مطالعه‌ی این آموزش می‌توانید مسیر خود را یافته و به دنبال یادگیری تخصص‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی یک وبسایت بروید.

قبل از اینکه به سراغ بحث اصلی‌مان برویم، بیایید در ابتدا کمی با تاریخچه‌ی نخستین وبسایت‌ها آشنا شویم و ببینیم اجداد وبسایت‌های امروزی به چه شکلی بوده‌اند.

تاریخچه‌ی اولین وبسایت جهان

تکنولوژی اینترنت و وبسایت‌های اینترنتی عمر چندانی ندارند، نخستین صفحه‌ی وب جهان در سال ۱۹۹۱ توسط تیم برنرز لی (Tim Berners-Lee) ایجاد و در دسترس عموم قرار گرفت، این وبسایت بسیار ساده بود و تنها از چند متن و چندین لینک ساخته شده بود، جالب است بدانید این صفحه هنوز هم در این آدرس در دسترس است!

تیم برنرز لی، خالق وب
تصویری از تیم برنرز لی خالق شبکه‌ی جهانی وب!

حال که کمی با تاریخچه‌ی وب و نحوه‌ی شکل‌گیری نخستین وبسایت‌ها آشنا شدیم وقت آن است که وارد جزئیات اصلی شده و ببینیم چگونه می‌توان یک وبسایت ایجاد کرد.

مهم‌ترین پیش‌نیاز ورود به دنیای طراحی سایت و برنامه‌نویسی آشنایی نسبتا خوب با زبان انگلیسی است، چرا که بسیاری از منابع عالی به خصوص در زمینه‌ی آی‌تی و تکنولوژی به زبان انگلیسی در دسترس بوده و شما با دانستن زبان انگلیسی می‌توانید قبل از هرکس دیگری از این منابع با کیفیت بهره‌مند شوید، پس در اولین قدم سعی کنید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید!

طراحی وبسایت را از کجا شروع کنیم؟

هرچند در گذشته با سایت‌های کاملا ساده و یکنواختی مواجه بودیم، اما امروزه به لطف تکنولوژی‌های طراحی وب (که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم) صفحات وب زیبایی خیره‌کننده‌ای داشته و کاربر می‌تواند به راحتی با آن‌ها به تعامل بپردازد.

سایت‌های امروزی از دو قسمت فرانت‌اند (Front end) و بک‌اند (Back end) تشکیل شده‌اند، بخشی از وبسایت که توسط کاربر قابل مشاهده بوده و در مرورگر او نمایش داده می‌شود فرانت‌اند نام داشته و بخشی که مربوط به پردازش‌های سمت سرور می‌شود را بک‌اند می‌نامند.


مرحله‌ی ۱
یادگیری HTML


قسمت ظاهری یک وبسایت یا همان فرانت‌اند، با استفاده از زبان نشانه‌گذاری HTML ایجاد می‌شود، در حقیقت اچ تی ام ال مانند اسکلت و چهارچوب‌های یک وبسایت عمل می‌کند، فرقی نمی‌کند برنامه‌نویسی سمت سرور را با چه زبانی انجام دهید، شما در هر صورت باید آشنایی نسبتا کاملی با زبان HTML داشته باشید، بدون وجود اچ تی ام ال هیچ وبسایتی وجود نخواهد داشت!

در خصوص یادگیری این زبان نگرانی نداشته باشید، چراکه اگر واقعا تلاش کنید چیزی در حدود ۱ هفته زمان می‌برد تا با اصول کلی این زبان آشنا شده و بتوانید نخستین صفحه‌ی وب خود را ایجاد کنید، ما قبلا در همیار آی‌تی مبانی شروع کار با این زبان را آموزش داده‌ایم، می‌توانید برای شروع یادگیری این زبان به آموزش مبانی HTML مراجعه نمایید.


مرحله‌ی ۲
یادگیری CSS


هرچند HTML بسیار مهم است اما به تنهایی نمی‌تواند ظاهر زیبایی به وبسایت بدهد و در نهایت تنها امکان ایجاد سایتی مانند نخستین صفحه‌ی وب تاریخ را خواهد داشت، برای زیباسازی صفحات وب از تکنولوژی CSS استفاده می‌کنیم.

زبان سی‌اس‌اس کمی پیچیده‌تر است ولی یادگیری آن‌هم نسبتا ساده خواهد بود، چرا که وقتی اولین کدهای خود را بنویسید و ببینید چگونه می‌تواند به زیبا شدن ظاهر وبسایتتان کمک کند مطمئنا با علاقه و انگیزه‌ی بیشتری آن را دنبال خواهید کرد،‌ یادگیری این قسمت نیز چیزی حدود ۱ تا ۲ هفته زمان خواهد برد. درباره رندبیت بیشتر بخوانید


مرحله‌ی ۳
یادگیری JavaScript


تا به اینجای کار شما با بخش مهمی از عناصر تشکیل‌دهنده‌ی صفحات وب آشنا شده‌اید و می‌توانید با استفاده از دانش خود صفحات نسبتا خوبی طراحی کنید یا صفحات وبلاگتان را به دلخواه خود ویرایش و شخصی‌سازی کنید، اما اگر می‌خواهید امکانات بیشتری مانند انیمیشن‌‌های مختلف، تاریخ و ساعت، اسلایدر و… به سایت خود اضافه کنید لازم است تا به سراغ یادگیری زبانی به نام JavaScript بروید.

برخلاف HTML و CSS که زبان‌های نشانه‌گذاری بودند، جاوا اسکریپت یک زبان برنامه‌نویسی (اسکریپت‌نویسی) است و یادگیری آن اندکی زمان‌بر خواهد بود.

HTML , CSS, JS

هم‌اکنون شما با نحوه‌ی ایجاد ساختار ظاهری سایت (فرانت‌اند) آشنا شدید، حال می‌توانید یک طرح کلی از ایده‌ای که در سر دارید را پیاده‌سازی و اجرا کنید، اما بیایید در ادامه کمی بیشتر با ابزارها و تکنولوژی‌های مورد استفاده در طراحی فرانت‌اند سایت آشنا شده و ببینیم طراحان حرفه‌ای چگونه ظاهر سایت را آماده می‌کنند، پیش از آن لازم است با چند اصطلاح آشنا شویم.

فریم‌ورک (Framework) چیست؟

فریم‌ورک (Framework) یا “چهارچوب” در اصطلاح مجموعه‌ای آماده از کلاس‌ها، کدها و توابع برنامه‌نویسی است که در قالب یک پکیج ارائه می‌شود و در طراحی پروژه‌های نرم‌افزاری به کمک برنامه‌نویسان می‌آید.

در حقیقت هنگامی که شما از فریم‌ورک‌ها استفاده می‌کنید کدها از قبل نوشته‌شده و آماده هستند و تنها کافیست طبق قوانین خاصی (دایکیومنت‌های آن فریم‌ورک) کدها را در کنار هم قرار داده و از آن‌ها استفاده کنید.

معمولا در روند طراحی پروژه‌هایی در سطح استاندارد برای افزایش سرعت و بهبود عملکرد کار از فریم‌ورک‌ها استفاده می‌کنیم، از معروف‌ترین فریم‌ورک‌های مربوط به HTML و CSS می‌توان به بوت‌استرپ (Bootstrap) اشاره کرد.

فریم‌ورک بوت‌استرپ

با استفاه از فریم‌ورک‌های آماده می‌توانید به سرعت کدهای خود را توسعه داده و یک صفحه‌ی وب را ایجاد کنید، جالب است بدانید افراد حرفه‌ای تنها در چند ساعت ظاهر کلی یک سایت را با استفاده از فریم‌ورک‌های موجود طراحی و پیاده‌سازی می‌کنند! طراحی سایت در زنجان

اکیدا به شما توصیه می‌کنیم اگر تازه‌کار هستید به هیچ‌وجه سمت استفاده از فریم‌ورک‌های آماده نروید، چراکه برای استفاده از آن‌ها نیز باید در ابتدا با اصول کلی کار آشنا باشید، استفاده از فریم‌ورک‌ها در ابتدای امر نه‌تنها باعث سردرگمی بیشتر شما خواهد شد بلکه مانع از یادگیری صحیح‌تان نیز می‌شود، پس از اینکه اصول کلی کار با HTML و CSS را فرا گرفتید می‌توانید به سراغ یادگیری یک فریم‌ورک رفته و در آن مهارت پیدا کنید.

البته اگر قصد ایجاد یک سایت منحصربه‌فرد را دارید استفاده از فریم‌ورک‌ها چندان توصیه نمی‌شود، چراکه افراد زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند و همین موضوع باعث ایجاد سایت‌هایی با ظاهر یکنواخت و تکراری در فضای وب شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰
ali

طراحی سایت در ارومیه یکی از نیاز های این شهر

طراحی وب سایت چیست ؟: با رشد روز افزون استفاده از اینترنت و جامعه مجازی می توان گفت که اینترنت یکی از اعضای خانواده برای کاربران ان شده است . ولی برای بهره مند شدن از فواید این جامعه مجازی نیاز به تولید وب سایت و طراحی وب سایت است .در این مقاله قصد دارم تعریفی کای از یک وب سایت را ارائه دهم امید وارم برای دوست داران طراحی وب سایت مفید واقع شود. طراحی سایت در ارومیه بسیار مفید است.

تعریف وب سایت

وب سایت مکانی از اینترنت است که صفحه یا تعدادی از صفحات را در خود برای هدفی خاص نگهداری می کند ، در واقع این مکان مجموعه ای از صفحات است که برای هدفی خاص ایجاد شده اند.

طراحی وب سایت

طراحی وب سایت

به روال برنامه ریزی برای ایجاد یک سایت در فضای مجازی اینترنت که با ساختار کلی و جزئی ارائه می شود طراحی وب سایت گویند. این برنامه ریزی بر روی تمامی تصاویر ،متون ، فایل های صوتی و تصویری و المانهای خاص که برنامه نویسی شده اند اعمال می شود تا در نهایت تمام اینها بر روی صفحه ای که قابل روئیت در مرورگر باشد اعمال می شود و در فرمت بندی خاصی در طراحی وب سایت بر روی آن صفحه قرار می گیرند.

طراحی وب سایت

برای اینکه این صفحات قابل مشاهده در بیشتر مرورگرها باشد طراحی سایت را افراد طراح و برنامه نویسان از زبان های نشانه ای برای ایجاد یک ساختار اکثرا از زبان html (که امروزه html5 قدرت بالایی را به این زبان برنامه نویسی ارائه کرده است) و هم چنین برای نمایش بهتر بعد از طراحی وب سایت از زبان css (که زبان css3 در حال حاضر قدرت آن را افزایش داده است به طوری که می توان بدون نرم افزارهای گرافیکی نیز به طراحی وب سایت پرداخت ) استفاده می کنند . برای طراحی وب سایت از زبان های برنامه نویسی دیگر نظیر java، پی اچ پی ، ای اس پی دات نت، پرل و … نیز می توان استفاده کرد. طراحی سایت در تبریز

پروسه طراحی وب سایت

در حالت کلی برای طراحی وب سایت می توان این روال را در پیش گرفت :

  1. مفهوم سازی
  2. طرح ریزی
  3. تحقیق قبل از ایجاد وب سایت
  4. تحقیق کلی
  5. تبلیغات

مدیریت فایلهای چند رسانه ای که در وب سایت وجود خواهند داشت ، مدیریت مطالب و محتوای سایت و هم چنین فایل های تصویری و صوتی موجود در آن را می توان توسط یک طراح ، یا گروهی از طراحان با وظیفه ای مشخص مدیریت کرد.طراحی سایت در ارومیه لازم است.

طراحی سایت اینتن : یک وب سایت می تواند شامل صفحه اصلی که اکثرا به این صفحه ، خانه (HOME) و هم چنین می تواند شامل صفحات و بخش های دیگر باشد که هر یک از آنها برای اهداف خاصی در زمان طراحی وب سایت ایجاد شده اند. ولی صفحه اصلی یا خانه سایت مهم ترین قسمت یک وب سایت است و در مورد اهداف اصلی وب سایت و هم چنین تمام بروزرسانی هایی که در وب سایت انجام می شود را برای کاربران ارائه می کند. و تمام صفحات دیگر وب سایت از طریق همین صفحه اصلی شناخته می شوند . بدین صورت که لینکی از صفحه اصلی به آنها اختصاص داده شده است که کاربر با کلیک بر روی آن می تواند بخش های مورد علاقه و نیاز خود را ببیند.در واقع صفحه خانه را می توان مادر تمام صفحات وب دانست.

موافقین ۰ مخالفین ۰
ali

طراحی سایت در اردبیل از نیازهای روز این شهر است

طراحی وب چیست؟ همه چیز درباره‌ی طراحی وب سایت (web design)

اگر در دنیای وب تازه کار باشید و به تازگی وارد دنیای برنامه نویسی شده باشید، حتما واژه‌ی طراحی وب را بارها و بارها شنیده اید. و حتما این سوال برایتان پیش آمده است که طراحی وب چیست . شاید هم هنوز نتوانسته اید تفاوت واژه های طراحی وب را با برنامه نویسی وب درک کنید. در این مقاله و آموزش ویدئویی بصورت کامل به این سوال « طراحی وب چیست » پاسخ میدهیم و چند مفهوم دیگر را نیز تا حدودی توضیح میدهیم و منابع مفیدی را برای یادگیری آن‌ها معرفی میکنیم. طراحی سایت در اردبیل بسیار لازم است.

طراحی وب چیست

در مقاله ای به نام برنامه نویسی چیست، درباره‌ی برنامه نویسی توضیحات ساده‌ای را ارائه دادیم. در این فایل آموزشی میخواهیم به این سوال پاسخ دهیم: طراحی وب چیست

اگر به دنبال یک پاسخ خیلی ساده ولی کاربردی برای سوال طراحی وب چیست هستید، فیلم زیر را مشاهده کنید

 

وب چیست؟

اگر بخواهیم به سوال طراحی وب چیست پاسخ بدهیم، اول باید بدانیم که وب چیست و به چه چیزی وب میگویند. در زیر یک تعریف بسیار ساده (و شاید تا حدودی اشتباه از لحاظ فنی) از وب ارائه میدهیم:

وب یا همان شبکه جهانی یا World Wide Web که به اختصار www نامیده میشود، همان چیزی است که امروزه به آن اینترنت میگوییم. امروزه از طریق یک مرورگر و با اتصال به این شبکه‌ی جهانی، میتوانیم به تمام اطلاعات درون آن دسترسی داشته باشیم.

اگر به دنبال یک تعریف خیلی جامع و تخصصی هستید، صفحه‌ی وب جهان گستر در ویکی پدیا میتواند برای شما مفید باشد. اما همین تعریف ساده برای ما کافی است، که بدانیم اینترنت محلی از داده‌هاست که میتوانیم به آن متصل شویم.

وب سایت چیست؟

بعد از پاسخ به سوال وب چیست ، میرسیم به وب سایت. حتما شما هم بارها اسم وب سایت به گوشتان خورده است. میخواهم با یک مثال مفهوم وبسایت را برایتان توضیح دهم.

همانطور که ما در دنیای واقعی بخشی از زمین را برای زندگی و یا کسب و کار اجاره میکنیم، در دنیای اینترنت هم میتوانیم اینکار را انجام دهیم. به این معنی که میتوانیم بخشی از اینترنت را اجاره کنیم و آن‌ قسمت را مدتی برای خودمان داشته باشیم. به بخشی که ما روی اینترنت اجاره میکنیم و برای مدتی متعلق به ما می‌باشد وب سایت میگویند. در واقع وب سایت ها، زمین های ما در اینترنت هستند که میتوانیم از آن‌ها استفاده های مختلفی داشته باشیم.

طراحی وب چیست؟

با مفهوم وب سایت نیز آشنا شدیم. حالا میخواهیم برسیم به سوال اصلی خودمان: طراحی وب چیست .

همانطور که در دنیای واقعی از گچ بری، رنگ، کابینت، وسایل خانه و… برای زیبا شدن خانه استفاده میکنیم، در دنیای اینترنت هم از ابزارهایی میتوانیم برای زیبایی سایت‌مان استفاده کنیم. به زابن دیگر، در دنیای آنلاین ابزارهایی در اختیار ما قرار داده شده است، که با استفاده از آن‌ها میتوانیم سایت‌مان را ابتدا بسازیم و سپس آن‌را زیبا کنیم.

در دنیای واقعی، ابتدا زمینی را اجاره میکنیم یا میخریم، سپس با استفاده از بتن، سیمان، میل گرد، آجر و… آن‌را میسازیم  و در مرحله‌ی آخر با گچ کاری، رنگ، سرامیک، کف پوش و… آن را زیبا میکنیم. در دنیای وب نیز دقیقا به همین شکل است. ابتدا سایت‌مان را میسازیم، و سپس با استفاده از ابزارهایی آن‌را زیبا میکنیم.

پس در پاسخ به سوال طراحی وب چیست میتوانیم بصورت بسیار ساده بگوییم: هر آن چیزی که کمک میکند وبسایت ما بهتر و زیباتر دیده شود را طراحی وب میگوند.

یک طراح وب مشخص میکند که المان های مختلف یک وبسایت مثل متن ها، عکس ها، لینک ها و… به چه شکل نمایش داده شوند و محل هرکدام از بخش های سایت مثل لوگو، مقالات، منو و… در کجای صفحه وب قرار بگیرد.

طراحی وب را با برنامه نویسی وب اشتباه نگیرید!

اشتباهی که معمولا افراد تازه کار به آن مبتلا می شوند این است که طراحی وب را با برنامه نویسی وب اشتباه میگیرند. در صورتی که این دو مفهوم کاملا با یکدیگر متفاوت هستند و نباید به جای دیگری از آن‌ها استفاده کرد.

طراحی وب به مجموعه کارهایی گفته میشود که زیبایی ظاهری سایت را ایجاد میکند. در واقع هر آن چیزی که کاربر با آن مواجه میشود و آن‌را در صفحه مانیتور خود میبینید، حاصل طراحی وب و کار طراح وب است. در واقع کار اصلی یک طراح وب، طراحی چیزهایی است که کاربران با آن بصورت مستقیم در ارتباط هستند و آن‌را در مانیتور خود مشاهده میکنند. طراحی سایت در تبریز

اما برنامه نویسی وب متفاوت است. یک برنامه نویس وب کدهایی را مینویسد که کاربر نمیتواند آن‌ها را ببیند و آن کدها بصورت مستقیم تاثیری روی ظاهر سایت ندارند و در پشت صحنه اجرا میشوند، برای مثال مقالات را از پایگاه داده یا دیتابیس در پشت صحنه میگیرند و به کاربر نشان میدهند.

طراح وب کیست و چه وظایفی دارد؟

تا اینجا درباره‌ی طراحی وب صحبت کردیم و الان پاسخ دادن به سوال « طراحی وب چیست » برایمان کار زیاد سختی نیست. حالا میخواهیم درباره‌ی وظایف یک طراح وب صحبت کنیم و بگوییم که یک طراح وب چه کاری باید انجام دهد.

طراح وب یا به اصطلاح Front End Designer کسی است که با استفاده از تکنولوژی‌های مختلف (مثل HTML – CSS – Javascript و … ) ظاهر یک سایت را طراحی میکند و کاری به کدهای پشت صحنه ندارد.

ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که Front End چیست و چه تفاوتی با Back End دارد. سوال بسیار خوبی است که در فیلم و مقالات آموزشی آینده حتما درباره آن صحبت میکنیم.

زبان های طراحی وب

همانطور که در قسمت قبل یک اشاره‌ی کوچک داشتیم، یک طراح وب برای طراحی صفحات وب از تکنولوژی ها و زبان های برنامه نویسی مختلفی استفاده میکند.

یک طراح وب، برای اینکه بتواند یک صحفه‌ی وب را طراحی کند، از تکنولوژی های زیر استفاده میکند:

  • HTML (یا HTML5)
  • CSS (یا CSS3)
  • جاوا اسکریپت
  • جی کوئری
  • و…

۴ موردی که در بالا نام بردیم، حداقل دانشی است که شما برای طراحی صفحات وب و تبدیل شدن به یک طراح وب نیاز دارید. البته میتوانید فقط با ۲ مورد اول یعنی HTML و CSS نیز سایت هایی را طراحی کنید،‌ ولی جاوا اسکریپت و جی کوئری میتوانند به کار شما بسیار قدرت دهند.

باید به این نکته توجه کنیم که به دلایلی نمیتوانیم به HTML و CSS زبان های برنامه نویسی بگوییم. زیرا اصلا ویژگی های زبان های برنامه نویسی را ندارند. بلکه آن‌ها را  زبان های نشانه گذاری یا تگ گذاری میدانیم.

برای طراحی وب به چه ابزارهایی نیاز داریم

تا اینجا سعی کردیم به سوال طراحی وب چیست پاسخ دهیم. حالا میخواهیم ببینیم که برای طراحی وب به چه ابزارهایی نیاز داریم. طراحی سایت در اردبیل

برای طراحی صفحات اینترنتی، نیاز به داشتن امکانات پیچیده نیست. حداقل هایی که نیاز داریم را در زیر مشاهده میکنید:

  • یک محیطی که بتوانیم کدهایمان را در آن بنویسیم. این محیط میتواند Notepad ویندوز باشد و یا یک Text Editor یا IDE حرفه‌ای تر(مثل phpStorm)
  • یک مرورگر اینترنتی (Browser) که بتوانیم کدهایمان را از طریق آن اجرا کنید (مثل فایرفاکس، گوگل کروم و…)

درباره‌ی طراحی وب و آموزش های طراحی وب، در آینده در یادیفای حتما مقالات بسیار خوبی خواهیم داشت.

موافقین ۰ مخالفین ۰
ali

طراحی سایت در اردبیل، طراحی سایت در زنجان و ارومیه

طراحی سایت در تبریز

 یک طراح سایت با توجه به اینکه در چه پروسه‌ای از طراحی وب سایت درگیر است، وظایف مختلفی دارد. به صورت کلی در طراحی و راه اندازی یک سایت، به دو تیم یا فرد برای طراحی Back-end یا همان بخش کدها و Front-end نیاز داریم.

متخصص طراحی Back-end کسی است که مسئولیت نوشتن کدهای مختلف برای ایجاد ساختار اصلی وب سایت را به عهده دارد. این کدها همان چیزی هستند که از نظر بازدیدکنندگان یک سایت پنهان هستند و بیش از هر چیز وظیفه راه اندازی و عملکرد یک سایت را به عهده دارند. یک متخصص طراحی سایت که وظیفه توسعه Back-end را به عهد دارد از زبان های برنامه‌نویسی مثل Python، ASP و PHP استفاده می‌کند.

در بحث طراحی Front-end همه کارها برای بهتر کردن ویژگی‌های دیداری یک سایت انجام می‌شوند. در واقع تمام چیزی که بازدیدکننده سایت می‌بیند، نتیجه کار یک توسعه دهنده Front-end‌ یا همان کسی است که با استفاده از کدهای مختلف ظاهر وب سایت را به سر و شکل می‌دهد. برای توسعه ظاهر سایت، نیاز به کد نویسی است و نوشتن این کدها با زبان‌هایی مثل HTML، CSS و جاوا اسکریپت انجام می‌گیرد. البته فراموش نکنید که همیشه در این پروسه همکاری با یک گرافیست وب می‌تواند نتایج بسیار بهتری رقم بزند.

برای طراحی سایت به چه ابزاری نیاز داریم؟

ابزار طراحی سایت

حتما با خودتان فکر می‌کنید، یک کامپیوتر خوب که با سرعت بالا همه چیز را اجرا کند و اعصاب ما را هنگام اجرای فرمان‌های مختلف به هم نریزد؟ بله، یکی از اصلی‌ترین ابزارها برای طراحی وب یک کامپیوتر خوب با سیستم عامل به روز و مناسب است. اما مهم‌تر از آن ابزار اصلی طراحی وب یا همان زبان های برنامه نویسی مختلف هستند.

ابزارهای طراحی سایت، معمولا با توجه به اینکه در چه پروسه‌ای از بحث طراحی وب درگیر باشند، می‌توانند کاملا از هم متفاوت باشند. این ابزارها معمولا در گذر زمان با نسخه‌هایی جدیدتر جایگزین می‌شوند تا کار طراحی سایت را راحت‌تر و مفیدتر کنند. البته تکنولوژی که پشت هر کدام از این ابزار قرار دارد، همچنان ثابت می‌ماند و فقط کارایی آن‌ها است که دستخوش تغییر می‌شود. طراحی سایت در اردبیل هم همینطور است.

یک طراح سایت از ابزار و تکنولوژی‌هایی مثل HTML، CSS، PHP یا هر زبان و تکنولوژی دیگری مربوط به طراحی سایت استفاده کند.

انواع طراحی سایت

وب سایت‌های امروزی به دو گونه وب سایت استاتیک و وب سایت داینامیک دسته‌بندی می‌شوند.

طراحی سایت استاتیک

در طراحی سایت استاتیک، یک فایل متمایز به ازاء هر صفحه وب سایت روی سرور ذخیره می‌شود و هر بار که این صفحه مورد نیاز باشد، عینا از سرور بازخوانی می‌شود و برای کاربر نمایش داده می‌شود. از مزایای این گونه طراحی سایت که در بیشتر تا سال ۲۰۱۵ محبوبیت داشت، آسانی طراحی صفحات استاتیک و امنیت بالای آن برای سرورهای آن دوره بود.

با ارائه سرورهای ارزان قیمت‌تر و بالا رفتن تکنولوژی امنیت سرور، کم کم این طراحی جای خود را به طراحی سایت داینامیک (پویا) داد. البته هنوز هم در تمام وب سایت‌های داینامیک، بخش‌هایی با طراحی استاتیک ایجاد می‌شوند و در واقع تمام وب سایت‌ها چند بخش استاتیک در طراحی خود دارند.

سایت داینامیک

طراحی سایت داینامیک

صفحات داینامیک وب سایت به گونه‌ای طراحی می‌شوند که خود صفحه ثابت، اما محتوای آن متغیر باشد. ساختار این صفحات توسط یک اپلیکیشن سرور که اسکریپت‌های سمت سرور را فراوری می‌کند، ایجاد می‌شود.

در واقع محتوای چنین صفحاتی با توجه به جستجوی کاربر، ایجاد می‌شوند. این بدان معنی است که محتوای صفحه به خودی خود روی سرور وجود ندارد و با فراخوانی چنین محتوایی از یک صفحه سایت داینامیک، این صفحه روی سرور ایجاد شده و برای کلاینت فرستاده می‌شود.

در یک سایت داینامیک، صفحات معمولا محتوای مورد نیاز خود را از یک دیتابیس در Back-end فراخوانی می‌کنند. هنگامی که صفحات داینامیک وب سایت برای اولین بار توسعه پیدا کردند. توسعه اولیه صفحات داینامیک وب مستقیما در زبان‌هایی مثل PHP، Perl یا ASP صورت می‌گرفت.

اگر یک ایده فوق‌العاده برای ساخت اپلیکیشن در مغز خود دارید و نمی‌دانید که چگونه آن را پیاده‌سازی کنید، با ما همراه باشید تا مراحل ساخت اپلیکیشن را به شما بیاموزیم.طراحی سایت در زنجان هم همین روال خواهد بود.

 

گام اول: هدف را مشخص کنید.

در این گام بدون استفاده از تکنولوژی، فقط با یک قلم و کاغذ به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • اپلیکیشن دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟
  • چگونه می‌خواهید نظر کاربران را جلب کنید؟
  • با این اپلیکیشن چه مشکلی حل می‌شود؟
  • چگونه زندگی مردم را ساده‌تر می‌کند؟
  • چگونه می‌خواهید اپلیکیشن خود را به بازار عرضه کنید؟

گام دوم: ایده‌های خود را طراحی کنید.

نه! هنوز نمی‌توانید کامپیوتر خود را روشن کنید. باید طرح‌هایی را که در ذهن دارید، طراحی کنید. به‌طور مثال مشخص کنید، می‌خواهید از تبلیغات درون اپلیکیشن استفاده کنید یا خیر. آیا برنامه را رایگان عرضه می‌کنید یا پولی. همچنین می‌توانید گزینه‌ای برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای ارائه دهید. مطمئن شوید، ایده‌ها را به خوبی طراحی کرده‌اید.

گام دوم در ساخت اپلیکیشن: ایده‌های خود را طراحی کنید.

 

گام سوم: جستجو و تحقیق هر چه بیشتر

حالا می‌توانید کامپیوتر خود را روشن کنید. شما باید تا می‌توانید درباره ایده اپلیکیشن خود تحقیق کنید. می‌دانم که فکر می‌کنید ایده بسیار خوبی دارید، اما کمی جستجو کنید، احتمالا کسی قبلا آن را امتحان کرده باشد. حالا شما دو راه دارید. یکی اینکه بدون بررسی رقیب، ایده خود را عملی کنید و احتمالا تا دو یا سه سال دیگر یکی از شما، نابود شود؛ یا اینکه نقاط ضعف و قوت رقیب را بررسی کنید. نظرات کاربران را درباره آن بخوانید و از این اطلاعات به نفع خود استفاده کنید. حالا با اطلاعات جدیدی که کسب کرده‌اید، گام‌های یک و دو را دوباره انجام دهید.

پس از اصلاح ایده خود، در اینترنت جستجو کنید و مطمئن شوید که ایده شما امکان‌پذیر است. محدودیت‌های کپی‌رایت و ... را بررسی کنید تا وقتتان صرف یک ایده غیرممکن نشود.

در آخر تمرکز خود را روی بررسی فروش و بازاریابی بگذارید. مشخص کنید، چگونه می‌خواهید از اپلیکیشن خود درآمد کسب کنید؟ بازار هدف شما کدام گروه هستند؟ کودکان، نوجوانان، معلمان، بازیگران و یا هر گروه دیگر. با مشخص شدن بازار هدف می‌توانید ایده خود را دقیق‌تر کنید.

گام سوم در ساخت اپلیکیشن:  جستجو و تحقیق هر چه بیشتر

 

گام چهارم: Wireframe

در این گام باید یک راهنمای تصویری کامل از اپلیکیشن خود طراحی کنید. با این کار ایده شما روشن‌تر و ملموس‌ می‌شود. برای این کار می‌توانید از سایت‌هایی مانند https://wireframe.cc/و http://visio.microsoft.com/ استفاده کنید.

گام چهارم در طراحی اپلیکیشن: Wireframe

 

گام پنجم: Back End اپلیکیشن خود را مشخص کنید.

در این مرحله شما باید سرورها، API ها و نمودارهای داده خود را مشخص کنید. ضروری است که نمودارها واضح باشند، چون در طول پروژه از آنها به عنوان دستورالعمل استفاده خواهید کرد.

 

گام ششم: مدل خود را بررسی کنید.

نسخه پیش‌نمایش اپلیکیشن خود را در اختیار دوستان، خانواده و هر کسی که می‌خواهید قرار دهید تا نقاط ضعف اپلیکیشن را بفهمید. وقت خود را با افرادی که می‌گویند "وای، عجب کار بی‌نقصی" تلف نکنید. هدف در این مرحله، نهایی‌کردن ساختار برنامه است. طراحی اپلیکیشن و طراحی سایت در ارومیه هم همین گونه مدل ها را بررسی می کنیم.

 

گام هفتم: ساختن.

شما می‌توانید ساخت اپلیکیشن را شروع کنید. سرورها، پایگاه‌های داده و API ها را تنظیم کنید. فراموش نکنید بازخوردی که در گام قبل گرفتید را در اپلیکیشن منعکس کنید.

 

گام هشتم: طراحی رابط کاربری.

در این مرحله طراحان، رابط‌گرافیکی اپلیکیشن را طراحی می‌کنند. رابط‌کاربری بخش بسیار مهمی از اپلیکیشن است. شما باید با طرح‌ها، بیننده را جذب کنید. دقت کنید که رابط کاربری باید بر اساس سلایق بازار هدف باشد، نه بر اساس سلیقه خودتان!

گام هشتم در طراحی اپلیکیشن: طراحی رابط کاربری.

 

گام نهم: تست اپلیکیشن.

در این قسمت شما باید عملکرد اپلیکیشن را چه از لحاظ ساختاری و چه از لحاظ رابط کاربری تست کنید. شما باید تست‌های زیادی را انجام دهید تا مطمئن شوید تمام قسمت‌های اپلیکیشن به‌درستی کار می‌کند. Pixate و Proto.ioبسترهای خوبی برای تست اپلیکیشن شما هستند. آنها به شما کمک خواهند کرد تا تمامی لایه‌ها، تعاملات و طراحی‌های اپلیکیشن خود را بررسی کنید.

 

گام دهم: اصلاح و تنظیم.

اکنون که اپلیکیشن شکل کامل خود را پیدا کرده باید به عقب برگردید و دوباره اپلیکیشن را بررسی کنید. از همان افرادی که قبلا اپلیکیشن را نقد و بررسی کرده بودند بخواهید دوباره آن را مشاهده کنند و انتقادات خود را مطرح کنند. در نهایت هر تغییر دیگری را که فکر می‌کنید لازم است، انجام دهید.

 

گام یازدهم: تست نسخه بتا.

حالا شما باید برنامه را در یک محیط واقعی تست کنید. شما به‌راحتی می‌توانید اپلیکیشن خود را در دستگاه‌های مختلف تست کنید. اگر اپلیکیشن اندروید است، شما می‌توانید به‌راحتی آن را در دستگاه‌های اندرویدی مشاهده و بررسی کنید. اگر اپلیکیشن ios است، نیاز به استفاده از پلتفرمی به‌نام TestFlight خواهید داشت.

 

گام دوازدهم: اپلیکیشن خود را منتشر کنید.

اکنون که اپلیکیشن خود را ساختید باید آن را منتشر کنید. امیدوارم با ساخت این اپلیکیشن یک مشکل بزرگ را حل کرده باشید. شما به‌راحتی می‌توانید اپلیکیشن خود را به فروشگاه اندروید اضافه کنید. اپلیکیشن شما بلافاصله در Google Play قرار خواهد گرفت. اگر بخواهید اپلیکیشن خود را در فروشگاه اپل منتشر کنید، اپلیکیشن شما توسط تیم اپل بررسی خواهد شد و شاید بتوانید آن را در App Store نیز مشاهده کنید.

اگر شما در مورد اپلیکیشن خود روی دستگاه‌های مختلف نگرانی دارید، می‌توانید ابتدا آن‌را در Pre-Apps منتشر کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا از سازگاری اپلیکیشن خود با دستگاه‌های مختلف اطمینان حاصل کنید.

اما این پایان کار نیست! شاید بتوان گام سیزدهم را بازاریابی در نظر گرفت. برای اینکه بتوانید اپلیکیشن خود را به فروش بالایی برسانید، باید برنامه‌هایی برای بازاریابی نیز داشته باشید. 

 

هزینه تعرفه طراحی اپلیکیشن اندروید و ای او اس یا اپل می تواند یک امر مهم در انتخاب و تصمیم شما باشد ولی همه می دانیم که ملاک اصلی طراحی یک اپلیکیشن حرفه ای ای هزینه انجام آن نیست بلکه "کیفیت" مهمترین نقش را ایفا می کن. هر شخص و شرکتی می تواند خود را به عنوان طراح اپلیکیشن معرفی کند اما فقط یک شرکت حرفه ای می تواند اپلیکیشن حرفه ای و کارآمد شما را طراحی و اجرا کند.

 

سئو چیست؟

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:

سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) به معنای فریب و یا دستکاری موتور‌های جستجو با روش‌های غیر اخلاقی نیست. آن‌ها برای کمک کردن به بهبود رویت و ارتباط وب سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی با هدف رسیدن به رتبه‌بندی بالا، ایجاد شده‌اند.

سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد.

سئو فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینه‌ای و صبر است. موتور‌های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود غیر قابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.

سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکی از فعالیت هایی است که توسط سئوکار انجام می شود.

الگوریتم رتبه‌بندی گوگل دارای بیش از 200 معیار جهت رتبه‌بندی یک سایت است. از این رو مهندسین سئو می‌بایست مهم‌ترین این معیار‌ها را جهت پیاده‌سازی موفق سئو بدانند.

سئو چیست

اوایل شروع سئو

در اوایل سال 1990 اولین موتور‌های جستجو کار خود را آغاز کردند؛ بعضی از محبوب‌ترین آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهای جستجو را به دید یک لیست فهرست شده نگاه می‌کردند که همانند صفحه زرد، سئو اولیه بر اساس حروف الفبا انجام می‌شد. در این لیست صفحاتی همچون AAA در بالای این لیست وجود داشتند.

با رشد مداوم اینترنت موتورهای جستجوی جدید‌تری ظاهر می‌شدند که از الگوریتم‌های رتبه‌بندی پیچیده‌تری استفاده می‌کردند. این الگوریتم‌ها با معیار تراکم کلمه کلیدی ( تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی یا یک عبارت در یک صفحه استفاده شده تقسیم بر تعداد کل کلمات صفحه) و برچسب‌های شبیه key-words برای فهم محتویات وب سایت‌ها استفاده می‌کردند. به دنبال این رشد سئوبرای بیشتر دیده شدن سایت‌ها فعالیت خود را شروع کرد. با توسعه رتبه‌بندی صفحات توسط موتور‌های جستجو، مهندسین سئو به دنبال پیدا کردن راه‌هایی جهت تاثیرپذیری در رتبه بندی این موتورها چه با استفاده از روش‌هایاخلاقی و چه غیر اخلاقی روی آوردند. سئو در تبریز تیم رندبیت اول می باشد.

یک مقاله که توسط نیویورک تایمز در نوامبر سال 1996 چاپ شد راجع به توسعه‌دهندگان وب صحبت کرد که برای قرار گرفتن در بالای صفحه نتایج جستجو از روش‌های غیر اخلاقی سئو استفاده می‌کردند. این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه توسعه‌دهندگان وب به راحتی یک سایت را به همراه کلمات کلیدی ویژه که معمولا در پشت گرافیک سایت پنهان شده است، بارگذاری می‌کنند که در نتیجه موتورهای جستجو این کلمات کلیدی را شمارش کرده و رتبه بندی سایت را افزایش می‌دهند.

همان طور که گفته شد بدست آوردن رتبه‌بندی بالا برای کلمات کلیدی خاص در اوایل کار خیلی راحتی نسبت به امروز بوده است. با بکار گیری روش‌های غیر اخلاقی در آن زمان قرار گرفتن در بالای لیست نتایج جستجو تضمین شده بود. امروزه الگوریتم‌های موتورهای جستجو پیچیده‌تر شده‌اند و خیلی سخت است که مهندسین بهینه‌سازی بتوانند موتورهای جستجو را دستکاری کنند، البته این بازی موش و گربه بین مهندسین سئو و موتورهای جستجو امروزه نیز وجود دارد و ادامه پیدا خواهد کرد.

رپورتاژ

موافقین ۰ مخالفین ۰
ali