از جمله دانشگاه های معتبر در زمینه ی رشته های پزشکی و درمانی میتوان به دانشگاه ایستینیه ترکیه اشاره کرد. از ویژگیهای این دانشگاه، دارا بودن چندین بیمارستان با تجهیزات به روز است که سبب وجود شرایط ایده آل برای یادگیری و تحصیل در ترکیه دانشجویان رشته های پزشکی شده است. البته ناگفته نماند که برخی رشته های مدیریت و مهندسی نیز در این دانشگاه تدریس می شود اما توجه اصلی آن بر روی رشته های علوم پزشکی و سلامت می‌باشد.

 

 

 

۱ دانشگاه پزشکی ایستینیه

۲ مقدمه ای بر دانشگاه ایستینیه ترکیه

۳ معرفی دانشگاه ایستینیه ترکیه

۴ معرفی پردیسهای دانشگاه ایستینیه ترکیه

۵ شرایط تحصیل در دانشگاه ایستینیه ترکیه

۶ رنکینگ دانشگاه ایستینیه ترکیه

۷ مدارک ثبت نام دانشگاه ایستینیه ترکیه

۸ شهریه دانشگاه ایستینیه ترکیه

۹ رشته های دانشگاه ایستینیه ترکیه

۱۰ امکانات دانشگاه ایستینیه ترکیه

۱۱ بیمارستان دانشگاه ایستینیه استانبول

۱۲ دانشگاه ایستینیه در کدام قسمت استانبول واقع شده است؟

۱۳ چه فاکتور هایی برای تحصیل در دانشگاه ایستینیه استانبول نیاز است؟

۱۴ بورسیه و جایگاه دانشگاه ایستینیه در جهان

۱۵ مدارک لازم و هزینه های مربوط به دانشگاه ایستینیه

دانشگاه پزشکی ایستینیه

امروزه بیشتر دانشجویان نگران آینده کاری خود هستند. زیرا با شرایط اقتصادی موجود نمی توان یک آینده نسبتا خوب را پیش بینی کرد. در نتیجه بیشتر این افراد تصمیم بر مهاجرت دارند. اما کدام دانشگاه ها در خارج از کشور برای تحصیل بهتر می باشد؟ کشور های همسایه به دلیل سهولت در رفت آمد همچنین فرهنگ های نسبتا مشابه برای مهاجرت بسیار مناسب هستند.

 

به طور مثال یکی از بهترین کشور های همسایه ایران ترکیه است. کشور ترکیه از شرایط نسبتا خوبی برخوردار می باشد. به علاوه دانشگاه های معتبری دارد که برای مهاجرت مناسب هستند. به طور مثال دانشگاه ایستینیه ترکیه یکی از این دانشگاه ها می باشد.

 

 

این دانشگاه نسبتا تازه تاسیس می باشد به همین علت از شرایط و امکانات نسبتا عالی برخوردار است.

این دانشگاه مناسب کسانی است که می خواهند از طریق رشته پزشکی به دیگر کشور ها مهاجرت نمایند. زیرا این دانشگاه برای رشته های پزشکی و زیر شاخه های آن طراحی شده است. به علاوه به روز بودن وسایل موجود در این دانشگاه این امکان را به دانشجویان می دهد تا با بهترین وسایل پزشکی آشنا شوند.

این دانشگاه علاوه بر رشته های پزشکی موجود دارای دانشکده های مهندسی و مدیریت نیز می باشد. در صورتی که شما نیز علاقه مند به مهاجرت به ترکیه می باشید در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات کامل تری در مورد این دانشگاه دریافت نمایید.

 

 

مقدمه ای بر دانشگاه ایستینیه ترکیه

در قسمت قبل به صورت مختصر در مورد این دانشگاه اطلاعات مختصری دریافت کردید. همانطور که پیش تر ذکر کردیم این دانشگاه در سال ۲۰۱۵ توسط یکی از مجرب ترین بنیاد های پزشکی ترکیه تاسیس شد. این بنیاد پزشکی کمک والایی به این دانشگاه کردند. زیرا به صورت تخصصی تمام نیاز های یک دانشجوی پزشکی را در این دانشگاه فراهم کرده اند. به همین دلیل است که علم پزشکی ای که دانشجویان در این دانشگاه فرا میگیرند از سطح بالایی برخوردار است.

 

در نتیجه پزشکانی ماهر از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند. دانشگاه ایستینیه ترکیه در تلاش است تا آنقدر سطح علمی خود را در جهان بالا ببرد تا جزو برترین دانشگاه های پزشکی جهان قرار بگیرد. علاوه بر پزشکی این دانشگاه دارای دانشکده های هنر، داروسازی، اقتصاد و دیگر دانشکده ها می باشد. اساتید به کار گرفته شده در هر یک از این رشته ها اساتید بسیار با تجربه و با اطلاعات علمی بالا در رشته خود هستند. این دانشگاه واقع در شهر استانبول می باشد.

 

 

تمرکز این دانشگاه همانطور که از توضیحات مشهود است بر رشته های پزشکی و زیر شاخه های آن است. در صورتی که نگران مشکل زبان می باشید لازم است بگوییم تا این دانشگاه دو زبانه و شما می توانید دروس خود را به زبان ترکی یا انگلیسی بیاموزید. تمرکز دانشگاه ایستینیه بر دانش کسب شده توسط دانشجویان است. زیرا این دانشگاه قصد دارد تا دانشجویانی با دانش کافی تحویل دهد.

به علاوه این دانشگاه های همکاری های زیادی با دانشگاه های آمریکایی و اروپایی دارد. در نتیجه در صورت فراهم بودن شرایط می توانید به این کشور ها پس از اتمام دوران کارشناسی مهاجرت نمایید و ادامه تحصیل خود را در این کشور ها انجام دهید.

معرفی دانشگاه ایستینیه ترکیه

دانشگاه ایستینیه استانبول از جمله دانشگاه های خصوصی ترکیه محسوب میگردد که در سال ۲۰۱۵ توسط MLP Care Group در شهر استانبول تاسیس شد. کلمه ی MLP برگرفته شده از سه نام بیمارستانهای “Liv Hospital”، “Medical Park” وا Medical Park” است. از مواردی که این دانشگاه را در دسته ی دانشگاه های برتر قرار داده است، کادر علمی با برجسته، روش های آموزشی به روز، توجه به تحقیقات و پژوهش های علمی و جدید، ارائه سخت افزارهای قوی و بسیاری موارد دیگر میباشد. دانشگاه ایستینیه ترکیه از چندین دانشکده متشکل شده است که از جمله میتوان به دانشکده پزشکی، دارو سازی، هنر، اقتصاد، معماری و غیره است.

Istinye University نام دانشگاه به زبان انگلیسی

İstinye Üniversitesi نام دانشگاه به زبان ترکی

دانشگاه ایستینیه نام دانشگاه به زبان فارسی

۲۰۱۵ سال تاسیس

استانبول محل

ترکی – انگلیسی زبان

۱۴۷ رتبه ملی

۷۲۱۹ رتبه جهانی

دو مورد تعداد پردیس

https://www.istinye.edu.tr/en وب سایت رسمی

معرفی پردیسهای دانشگاه ایستینیه ترکیه

هر دو پردیس دانشگاه ایستینیه استانبول که یکی در منطقه توپکاپی و دیگری در منطقه وادی واقع شده اند، از موقعیت خوبی از نظر دسترسی به امکانات رفاهی و حمل و نقل برخوردار شده اند. به همین جهت علاوه بر این که دانشجویان مشکل رفت و آمد ندارند، هزینه ی کمی نیز در این خصوص پرداخت میکنند.

شرایط تحصیل در دانشگاه ایستینیه ترکیه

از جمله شروط دریافت پذیرش از این دانشگاه معادل سازی مدارک تحصیلی است. بعد از معادل سازی، نوبت به ترجمه میباشد که میتواند به زبان انگلیسی یا ترکی انجام گیرد. سپس باید فرم پذیرش را که در سایت رسمی دانشگاه موجود است را پر کرده و به همراه نتیجه ی قبولی در آزمون ورودی برای دانشگاه ارسال نمایید. لازم به ذکر می‌باشد که برای کسب پذیرش از این دانشگاه، تسلط به یکی از زبانهای انگلیسی و ترکی است. نوع زبان به زبان تدریس رشته تحصیلی شما بستگی دارد.

 

پس ارائه ی مدرک تافل یا تومر به دانشگاه الزامی است. دانشگاه ایستینیه ترکیه برای دانشجویان بین المللی خود، انواع بورسیه و روشهای پرداخت شهریه از جمله وام دانشجویی را در نظر گرفته.

 

برای دریافت وام دانشجویی از بانک، ابتدا باید یک معرفی نامه ی معتبر از دانشگاه اخذ کرده و به بانک مربوطه تحویل نمایید. بانک ضمن مشخص کردن اقساط و مدت زمان پرداخت، و همچنین تعهد دانشجو، وام پرداخت شهریه را واریز می نماید.

 

 

رنکینگ دانشگاه ایستینیه ترکیه

دانشگاه ها بر اساس برخی پارامترهای مشخص، از نظر ملی و جهانی رتبه بندی می گردند. دانشگاه ایستینیه ترکیه با این که مدت زمان زیادی از تاسیسش نمی‌گذرد، اما با عملکرد خوبی که در زمینه ی علمی و آموزشی داشته، توانسته رتبه های درخشانی در این دو سطح کسب نماید. رتبه ی دانشگاه در بخش توضیحات ذکر شد. دانشگاه آیدین استانبول یکی دیگر از دانشگاه های معتبر استانبول می باشد.

 

مدارک ثبت نام دانشگاه ایستینیه ترکیه

دانشجوی متقاضی پس از این که فرم درخواست آنلاین را پر کرد باید منتظر دریافت پذیرش مشروط باشد. پس از دریافت این نامه از طریق ایمیل،مدت زمان مشخصی وجود دارد که میتوانید مدارک مورد نیاز را به دانشگاه تحویل نمایید.

 

این مدارک عبارتند از:

 

  • پاسپورت با حداقل مدت اعتبار تعیین شده به همراه کپی
  • ترجمه ریز نمرات مدرک دیپلم و مدارک بالاتر، به زبان ترکی یا انگلیسی
  • گواهی معادل سازی مدارک تحصیلی
  • چند قطعه عکس جدید و پاسپورتی از متقاضی
  • گواهی قبولی در آزمونهای ورودی دانشگاه
  • مدرک مربوط به زبان ترکی یا انگلیسی متناسب با رشته ی انتخابی و مقطع تحصیلی
  • برگه ی پرداخت شهریه دانشگاه

شهریه دانشگاه ایستینیه ترکیه

شهریه ای که باید به دانشگاه پرداخت نمایید به عوامل مختلفی مانند مقطع تحصیلی، زبانی که رشته ی مورد نظر شما به آن تدریس می شود و رشته ی انتخابیتان بستگی دارد. اگر میخواهید اطلاعات دقیقی در این خصوص کسب نمایید به مقاله هزینه‌ تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه مراجعه نمایید.

 

رشته های دانشگاه ایستینیه ترکیه

دانشگاه ایستینیه استانبول دارای ۹ دانشکده است که رشته های مختلف در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه میکنند. عمده رشته های تحصیلی دانشگاه ایستینیه پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی است اما در کنار آنها، رشته های دیگری مانند مهندسی، اقتصاد، هنر، علوم اداری و اجتماعی، طراحی و معماری و غیره نیز ارائه میگردد.

 

امکانات دانشگاه ایستینیه ترکیه

دانشگاه ایستینیه استانبول جزو جدیدترین دانشگاه های ترکیه است به همین جهت از تجهیزات و امکانات جدیدی برخوردار می‌باشد. از جمله ی این امکانات می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

حدود چهل کلاس آموزشی مجزا با فضای اکتیو و سطح بالای علمی

کتابخانه مرکزی بزرگ و غنی به همراه چندین کتابخانه ی اختصاصی

بیش از چهل لابراتوار تخصصی

باشگاه های ورزشی و بدنسازی مجهز به حرفه ای ترین تجهیزات

سالنهای بزرگ کنفرانس

خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان دختر و پسر

بیمارستان دانشگاه ایستینیه استانبول

نقطه های قوت دانشگاه ایستینیه استانبول را میتوان در حضور سه بیمارستان VM Medical Park، Liv Hospital و Medical Park دانست که از آکادمی های تخصصی محسوب می گردند. همین امر سبب بالا رفتن سطح علمی دانشگاه و در اختیار داشتن مجهزترین و بروزترین تجهیزات پزشکی شده است.

 

علاوه بر این بسیاری از دانشجویان موفق این دانشگاه می‌توانند پس از فارغ التحصیلی در این بیمارستان ها مشغول به کار شوند و آینده ی شغلی خود را تامین نمایند.

 

دانشگاه ایستینیه در کدام قسمت استانبول واقع شده است؟

دانشگاه ایستینیه ترکیه دارای ۲ پردیس جداگانه برای رشته های مختلف می باشد. این دو پردیس در نزدیکی یکدیگر می باشند. به علاوه هر دو در قسمت اروپایی این شهر قرار دارند. همانطور که می دانید شهر استانبول به علت نزدیکی به قاره اروپا و یونان دارای دو قسمت می باشد. یک قسمت آسیایی و یک قسمت اروپایی. این دو قسمت با استفاده از یک پل به یکدیگر متصل شده اند.

 

این دانشگاه در محله ای به نام توپکاپی واقع شده است. محله توپکاپی نزدیک به قسمت های اصلی می باشد. به علاوه سیستم حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مترو و وسیله دیگری در ترکیه که همانند قطار های درون شهری است که تراموا نام دارد در نزدیکی دانشگاه واقع می باشد. در صورتی که در این شهر خانه داشته باشید با استفاده از این سیستم حمل نقل عمومی می توانید به خانه خود بروید. در صورتی که ساکن خوابگاه های آن هستید نیز به راحتی می توانید از این طریق و با چک کردن راه ها به خوابگاه خود بروید.

 

پس در مورد حمل و نقل نگرانی نداشته باشید. همانطور که در ابتدا گفتیم این دانشگاه دارای دو پردیس است که پردیس اول در محله توپکاپی و پردیس دوم در محله وادی تاسیس شده است. محله وادی نیز همانند توپکاپی دسترسی بسیار عالی به تمامی سیستم حمل و نقل عمومی دارد. به علاوه این پردیس در نزدیکی فرودگاه ترکیه واقع شده است. پس این دانشگاه علاوه بر سطح علمی خوب دارای شرایط آسان برای رفت آمد دانشجویان مهاجر یا ساکن ترکیه می باشد. در ابتدا ممکن است رفت و آمد برایتان سخت باشد اما پس از گذشت یک ماه شما عاشق این شهر خواهید شد.

 

چه فاکتور هایی برای تحصیل در دانشگاه ایستینیه استانبول نیاز است؟

برای تحصیل در تمامی دانشگاه های معتبر دنیا در مرحله اول می بایست مدارک لازم را ارسال کنید. اما مدارک را نمی توان به همان زبان موجود ارسال نمایید. در نتیجه ابتدا معادل سازی مدارک را می بایست انجام دهید. برای این کار نیز می توانید به دارالترجمه های معتبر مراجعه نمایید و سپس مدارک خود را به زبان ترکی یا انگلیسی معادل سازی نمایید. لازم به ذکر است این دانشگاه آزمون ورودی دارد.

 

شرایط قبولی در دانشگاه ایستینیه به نمره این آزمون ها بستگی دارد. قبلی در این دانشگاه بر اساس کسب نمرات زیر اعمال می شود:

 

1- آزمون SAT حداقل نمره برای پزشکی 1200 و برای دیگر رشته ها 1000

 

2- آزمون GCE حداقل نمره برای ورود به تمامی رشته ها A

 

3- آزمون ACT برای رشته های پزشکی حداقل نمره 24 و دیگر رشته ها 21

 

4- آزمون IB برای رشته های پزشکی 30 از 45 و سایز رشته ها 28 از 45

 

5- آزمون MATURA برای پزشکی 2.5 از 5 و سایر رشته ها 3.5 از 5

 

6- آزمون ABITURE برای رشته های پزشکی 2.5 از 6 و سایر رشته ها 3.5 از 6

 

تمامی این نمرات بر قبولی شما در این دانشگاه تاثیر گذار است. برای آشنایی بیشتر به این آزمون ها می توانید به سایت دانشگاه مراجعه نمایید. برای تحصیل در این دانشگاه نیازمند به مدرک زبان ترکی یا انگلیسی هستید. مدرک زبان لازم برای این دانشگاه تافل می باشد. حداقل نمره قابل قبول تافل در این دانشگاه ۸۰ به بالا می باشد. مدرک زبان ترکی معتبر نیز می تواند در کنار این مدرک تاثیر گذار باشد. به علاوه دانشجو لازم است تا در یکی از آزمون های مذکور نمره قبولی را بیاورد تا بتواند در این دانشگاه ثبت نام نماید.

 

بورسیه و جایگاه دانشگاه ایستینیه در جهان

روش های مختلفی برای پرداخت شهریه این دانشگاه موجود است. روش اول این است که این شهریه را به صورت سالانه و یکجا در صورت توانایی مالی پرداخت نمایید. اما در صورتی که توانایی مالی لازم را برای پرداخت یکجای شهریه این دانشگاه ندارید می توانید برای گرفتن وام دانشجویی اقدام نمایید. همانطور که می دانید وام های دانشجویی محدود هستند و در برخی موارد نمی توان آن را دریافت کرد در این حالت چه کاری می توان انجام داد؟

 

شما می توانید پس از قبولی صد در صد در دانشگاه از آن نامه ای مبنی بر دریافت وام از طریق بانک های معتبر این کشور دریافت نمایید. شما می توانید با ارائه این نامه به بانک تمام شهریه خود را پرداخت نمایید و سپس قسط های آن را در زمان های مقرر به حساب بانک واریز نمایید. برای این که بیشتر در این مورد اطلاعات دریافت نمایید نیز می توانید با مشاوران تحصیلی موجود در کشور صحبت کنید.

 

همانطور که می دانید تمامی دانشگاه های دنیا بر اساس نکات و اساس بندی هایی در جهان طبقه بندی می شوند. رتبه دانشگاه ایستینیه ترکیه نیز رتبه خوبی در میان دانشگاه های جهان می باشد. این دانشگاه رتبه ۱۵۱ را در میان ۸۰۰۰ دانشگاه دارد. این موضوع کمک می کند تا در آینده در صورتی که قصد دارید به کشور های اروپایی و آمریکایی مهاجرت نمایید رزومه خوبی برای خود بسازید.

 

علاوه بر موارد مذکور این دانشگاه جزو دانشگاه های تاپ در کشور ترکیه می باشد. شما می توانید پس از فارغ التحصیل شدن از این دانشگاه بهترین شغل های موجود در ترکیه را داشته باشید. در ادامه در مورد مدارک لازم برای ثبت نام در این دانشگاه بحث و گفت و گو خواهیم کرد.

 

مدارک لازم و هزینه های مربوط به دانشگاه ایستینیه

همانطور که پیش از این گفتیم مرحله اول برای ثبت نام ترجمه مدارک و ارسال آن ها به صورت آنلاین در سایت ثبت نام دانشگاه بود. پس از این که ایمیل تاییدیه برای شما ارسال شد نیازمند به مدارک دیگر و مراجعه حضوری به دانشگاه هستید. در این مرحله مدارک مورد نیاز شما به شرح زیر می باشد:

 

۱- پاسپورت

۲- ترجمه مدارک دبیرستان به زبان های انگلیسی یا ترکی( ترجمه به هر دو زبان نیز بهتر است)

۳- در صورتی که در مقطع ارشد قصد تحصیل دارید نیاز به ترجمه مدرک کارشناسی خود به زبان های مذکور دارید.

۴- معادل سازی مدارک تحصیلی

۵- عکس ۳.۴

۶- نتایج آزمون های ورودی

۷- مدرک زبان (انگلیسی تافل ، ترکی تا سطح بی ۲ برای کارشناسی و سی ۱ برای ارشد)

۸- اقامت ترکیه ( الزامی نیست)

 

علاوه بر اصل تمامی مدارک از تمامی آن ها ۲ سری کپی نیز انجام دهید زیرا برای تشکیل پرونده لازم است. هزینه شهریه این دانشگاه دلاری می باشد. یعنی هزینه ای که پرداخت می کنید به صورت دلاری و با نرخ مصوب می باشد. به علاوه شهریه هر رشته ای با رشته دیگر متفاوت است. همچنین زبانی که با آن درس می خوانید بسته به انگلیسی و ترکی بودن بر مقدار شهریه شما تاثیر گذار خواهد بود. شهریه برخی رشته های دانشگاه ایستینه ترکیه به شرح زیر می باشد:

 

۱- برای تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته معماری با زبان انگلیسی یا ترکی مبلغ پنج هزار و چهارصد دلار

۲- برای تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی مبلغ چهار هزار و سیصد و بیست دلار

۳- برای تحصیل در رشته پزشکی در مقطع لیسانس مبلغ نوزده هزار و چهارصد و چهل دلار

۴- برای تحصیل در رشته پرستاری در مقطع کارشناسی مبلغ چهار هزار و سیصد و بیست دلار

 

سخن پایانی

دانشگاه ایستینیه ترکیه با تاسیس در سال ۲۰۱۵ جزو جدیدترین و جوانترین دانشگاه های خصوصی این کشور است. به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که در اختیار دارد همواره از سوی دانشجویان داخلی و خارجی مورد توجه واقع شده است. اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر دارید با مشاوران مهاجرت تحصیلی ما در کیان مهاجر در ارتباط باشید.

منبع : مداد