یکی از دوستانم گفت که مدیر دیجیتال مارکتینگشون ازش خواسته بره تکنیک آسمان خراش سایت بک لینکو رو یاد بگیره و اجرا کنه. چیزی که مشخصه،خیلی ها دوست دارن با تئوری و آموزش های بی کاربرد و غیر مفید و ناسازگار با کسب و کار خودشون درگیر باشن. تکنیک، خلاصش اینه:

1- ببینید چی جاش خالیه و محتواش نیست و همه دنبالشن ، سپس محتواشو ایجاد کنید.

2-به بقیه و خواهان های اون موضوع اطلاع بدید چنین محتوایی دارید.

3-در نتیجه خودبخود لینک دریافت می کنید.

اما واقعیت چیه؟

1-آیا در حوزه ما چیزی هست که من بخوام دربارش محتوا تولید کنم که الان وجود نداره؟اگر بخواید آیفون تصویری یا قاب گوشی بفروشید مردم دنبال چه محتوایی هستند درباره ایفون تصویری و قاب گوشی؟

2-فرض کنیم موضوعی هم پیدا شد.ساده لوحانست تصور کنید لینک میشید!ولی سایت رقیب، محتوای شما رو میذاره و اون لینک میشه. و محتوا هم به نام اون تموم میشه چون شما رو کسی ندیده همه اول اون محتوا رو در سایت رقیب دیدند!

3-خود آقای بریان دین، سایتش بالاست و قدرت گرفته و دارای قدمت هست و شناخته شده. ماهیت سایتش آموزشیه، موضوعی که طالب داره پیدا میکنه میذاره ، به خواهان ها اطلاع میده و سریع بک لینک کسب میکنه و میاد این رو به شما به عنوان تکنیک آموزش میده. در حالی که این کار، فقط روی سایت خودش و موضوع خودش کاربرد داره.

ویرگول علی رنجبرپور