قالب بتن صباغی از معتبرترین مجموعه قالب بتن فلزی در ایران

شرکت صنعت یدک آذربایجان مجموعه نامی آشنا در تبریز و سراسر کشور در تولید و تجهیز انواع قالب بتن و جک‌های سقفی هست و بهترین و مشهورترین مجموعه قالب بتن در تبریز و شمال غرب کشور است که بیش از یک دهه درزمینهٔ باکیفیت‌ترین قالب بتن‌ها و جک  سقفی به مدیریت حاج یونس صباغی  فعالیت می‌کنند

شرکت صنعت یدک آذربایجان ، قالب بتن صباغی مفتخراست با ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین جک سقفی و قالب بتنی در طی دهه‌های اخیر در خدمت مشتریان عزیز باشد. اما از دیگر خدمات شرکت صنعت یدک آذربایجان یا قالب بتن صباغی مشهور تبریز خرید و فروش قالب‌های بتنی کارکرده و نو و تولیدکننده انواع قالب‌های مدولار و داربست مثلثی، داربست چکشی، جک و سرجک، قالب منهول، نیوجرسی، قالب سرزیز سد، پل، جدول، قالب تونل و …. است.

قالب بتن حاج یونس صباغی در سراسر ایران و فراتر از مرزها 

حاج یونس صباغی با زحمات روزافزون در زمینهٔ قالب بتن توانسته است بهترین و با کیفیت‌ترین جک سقفی و قالب بتن تبریز را به بالاترین سطح کیفیت خود رساند و کیفیت محصولات حاجی یونس در تبریز زبان زد و شناخته‌شده برای عام و خاص است. شرکت‌های عمرانی بیشتری از قالب‌های خاص و سفارشی صباغی در پروژه‌های مختلف در سراسر ایران و حتی فراتر از مرزهای استفاده کرده‌اند.

 محصولات قالب بتن صباغی: 

شرکت صنعت یدک آذربایجان یا قالب بتن صباغی مشهور علاوه بر تولید و تجهیز قالب بتن و جک سقفی به‌صورت دست‌دوم و نو دارای محصولات دیگری نیز هست در زیر لیستی از این محصولات را ذکر کردیم:

قالب بتن فلزی

قالب بتن دست‌دوم

جک سقفی

جک سقفی کارکرده

تخته قالب‌بندی

افزودنی بتن

بالابر ساختمانی

خم و برش میلگرد

فروش فرغون

کاور بتنی (اسپیسر)

پاکت تاور

انواع بتونیر

واتراستاپ

ضدیخ بتن

جک‌های سقفی صباغی

همان طور که از نام جک سقفی کاملاً می‌توان حدس زد، جک‌هایی که برای نگهداری ثابت و تحمل میزان باری که سقف ایجاد می‌کند، مورد استفاده قرار می‌گیرند را جک سقفی می‌گویند. این محصول برای تمامی سقف‌های ساختمان مانند طاق ضربی، تیرچه‌بلوک، یونولیت، وافل و … به ‌کار برده می‌شود که برحسب مکان مورد استفاده و نوع پروژه تفاوت‌هایی در نوع آن ایجاد می‌شود. تمامی سقف‌ها برای پایداری و مقاومت بالا نیاز به یک نگه‌دارنده دارند که جک ساختمانی می‌تواند این کار را انجام دهد. سقف هنگام ساخته‌شدن نیاز به تکیه ‌گاهی دارد تا آن را نگه دارد و به پایین نریزد. نیاز استفاده از این محصول در بعضی از سقف‌ها به‌شدت محسوس است، مانند سقف‌های قالب بتنی که حتما جک سقفی لازم دارند.

قالب بتن صباغی به مدیریت حاج یونس صباغی با چندین دهه قدمت افتخار دارد به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین، مطرح‌ترین و پرسابقه ترین مجموعه‌های فعال در عرصه تولید قالب‌های سازه‌های بتنی و جک سقفی با توجه به کارگاه تخصصی تولید و سفارش سازی انواع جک‌ها می‌تواند هر سایز سفارشی مدنظر شما را طراحی و تولید نماید.

انواع  جک سقفی صباغی:

جک سقفی عراقی یا جک صادراتی یا U شکل : جک سقفی U شکل عراقی بیشتر در کشور عراق استفاده می‌شود شرکت صنعت یدک آذربایجان با خط تولید مجهز قادر به تولید انبوه جک سقفی عراقی هست. 

جک سقفی صلیبی سیار و ثابت یا جک تی T شکل:

صلیبی ثابت  

جک‌های صلیبی ثابت دارای فروش بالایی در بین جک‌های دیگر هستند نحوه تشکیل و قسمت‌های مختلف آن‌ها شامل رزوه در قسمت وسط و با صلیب ثابت آن می‌توان ارتفاع جک را تنظیم کرد یکی از عیب‌های این نوع جک‌ها فقط ثابت بودن قسمت صلیبی آن‌ها هست به علت پهنای زیاد قسمت بالایی جک (صلیب جک ثابت) این امکان وجود دارد تا در هر سازه سقفی یا ساختمانی از این نمونه جک‌ها استفاده شود.

صلیبی سیار

از دیگر نمونه‌های جک‌های صلیبی که زیرمجموعه‌ی جک سقفی هست، جک صلیبی سیار است. جک سیار در قسمت صلیب متحرک بوده و می‌توان آن را در زاویه‌های متفاوت و مناطق مختلف چرخاند. جک‌های صلیبی سیار برخلاف نمونه‌ی قبل از انعطاف بیشتری برخوردار هست.

معتبرترین شرکت قالب بتن در تبریز کجاست؟

حاج یونس صباغی مدیرعامل محترم شرکت صنعت یدک آذربایجان با چندین دهه قدمت و افتخار دارد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مطرح‌ترین و پر سابقه‌ترین مجموعه‌های فعال در عرصه تولید قالب‌های بتنی در جهت عمران آبادانی کشور گام‌های مؤثری بردارد و همواره سعی بر آن دارد که با توکل به قوه الهی و همیاری شما متخصصین در امر ساخت‌ و ساز بتواند تکنولوژی برتر را به ارمغان بیاورد.

شرکت صنعت یدک آذربایجان یا همان قالب بتن صباغی مشهور در آدرس تبریز – بعد از سه راه فرودگاه نرسیده به پل مایان – مابین کوی اطلس و سولماز واقع شده است کارگاهی که به‌صورت تخصصی به تولید طراحی و تجهیر قالب‌های نو و تعمیر انواع قالب بتن دست‌دوم در تبریز می‌پردازد که بیش از یک دهه سابقه دارد.

جهت ارتباط و تماس با مجموعه صباغی:

  شماره ثابت: ۰۴۱۳۲۸۶۸۳۲۰
 شماره همراه:  ۰۹۱۴۹۱۴۶۰۱۱
تماس حاصل فرمایید
و یا از طریق آدرس سایت  www.Galebbeton.com  جهت مشاهده محصولات و سفارش می‌توانید مراجعه نمایید.

  • درب درب اتوماتیک
  •  
  •  

قالب بتن چیست ؟ بررسی قیمت قالب های بتن

۶اردیبهشت۹۹

قالب بتن

جهت ساخت یک سازه بتن مسلح، باید بتن تازه در قالب بتن فلزی یا انواع دیگر قالب بتن ریخته شود، تا بعد از پر کردن تمام حجم قالب ها و گیرش بتن به شکل لازم درآید. از مهمترین مراحل در ساخت سازه‌های بتنی، نحوه قالب ‌بندی است. به همین خاطر باید مجری سازه‌های بتنی کاملاً در جریان امور مربوط به قالب‌ بندی، از تجهیزات قالب بتن تا مشخصات و جزئیات ابعاد و روشهای اجرا قرار داشته باشد قالب بتن که از دیر باز در مدلهای مختلفی از قبیل چوبی ، فلزی و... در پروژه های عمرانی مورد استفاده قرار گرفته است

قالب بتن چوبی ، ارزان قیمت بوده و لیکن بدلیل اینکه همیشه توسط نجارها در محل پروژه مطابق نقشه ، ساخته و استفاده میشد لذا هم زمان زیادی صرف میشد و هم اینکه عمر مصرف طولانی نداشتند .این نوع قالب بندی از لحاظ کار بسیار ساده بوده ولی برای پروژه های بزرگ وقت گیر می باشد.ضمناً رویه نئوپان های مصرفی به طور معمول طول عمر کمی دارند.با این وجود در مناطقی که قیمت نیروی کار به نسبت تهیه قالب های پربازده کمتر است استفاده گسترده‌ای دارد.از سوی دیگر قالب بندی چوبی به دلیل انعطاف بالای آن در کنار سایر سیستم های قالب بندی به عنوان راه‌حلی برای محلهای بغرنج بکار می رود.

انواع قالب بتن
انواع قالب بتن

انواع قالب بتن :

انواع-قالب-های-بتنی-فلزی

اکثر معایبی که قالب های چوبی داشت را برطرف کرد همانند ضریب تکرار پذیری بالا سرعت در ساخت ، قالب بندی و سطح نسبتا صاف و صیقلی که ایجاد میکرد .

قالب بتن فلزی دارای سایز های استاندارد که از عرض 10 سانتی متر شروع با مضربهای عدد 5 نهایتا تا عرض 50 سانتی متر تولید میشود .

طول استاندارد این قالبها نیز ، 1 متری ، 1.5 متری و 2 متری است جهت قالب بندی ستونها غالبا از کنج های بیرونی (5*5 ) – ( 5*10) و (10*10) و طول کنجها بدلیل اینکه درز قالبها و کنجها روبروی هم نیافتد معمولا 1.5 متری انتخاب می کنند. قالب های مذکور بدلیل مدولار بودن در قسمت های مختلف پروژه مثل فونداسیون ، ستون ها (در ابعاد مختلف ) ، دیوار ها و تیر و دال قابلیت کاربرد دارد که البته جهت تسریع در امر قالب بندی بهتر است در قالب بندی دیوارها از پنلهای بزرگتر استفاده شود .

جهت مهار قالب بتن که در زیر پلها و یا سقفها بسته میشود در صورت کم بودن ارتفاع و کم بودن حجم بتن از جک سقفی و در غیر اینصورت غالبا از داربست مثلثی استفاده میشود . برای تولید قالب فلزی بتن ، در قالبهای جوشی ( تسمه ای) از ورق 3 میل برای کف و ورق 5 میل برای تسمه های آن استفاده میشود ولی در قالب های خم ، کلا با ورق 3 میل تولید می شود . بنابرین وزن هر متر مربع قالب بتن جوشی لبه 5 سانت ، 40 کیلو گرم – لبه 6 سانتی 43 کیلو گرم و قالب بتن لبه خم ، حدود 37 کیلو گرم در هر متر مربع وزن دارد .

قالب های لبه خم با اینکه سبک و مقاوم هست ، برای اجرای دیوارهایی که نیاز به اجرای اکسپوز دارند مناسب نیست . بدلیل اینکه باتوجه به خم شدن کنار قالب (تسمه ها) وقتی قالب ها در کنار هم قرار میگیرند کاملا بهم نمی چسبند بنابراین بعد از بتن ریزی و دکفره کردن قالب ها ماهیچه های بتنی کاملا مشهود است .

متعلقاتی که در اتصال قالب بتن به یکدیگر

متعلقاتی که در اتصال قالب بتن به یکدیگر
متعلقاتی که در اتصال قالب بتن به یکدیگر

لازم است عبارتند از : پین و گوه ، گیره متوسط (کلیپس) ، بلت ، کلمپس ، بلت عصایی جهت اتصال قالب بتن به سولجر ، مهره بلت ( خروسک ) و واشر دولوله ، واشر کاس و تنگ تسمه ای ( تسمه بلت)

یکی از بزرگترین برتری قالب فلزی بتن ، مقاومت بسیار بالای آن در مقابل فشارهای ناشی از انبوه بتن میباشد . با توجه به وزن استاندارد یک فوت مربع بتن ، که برابر 150 پوند است، در اجرای یک پروژه اعم از دیوار ، سرستون و یا تیر پل و ... هزاران فوت مربع بتن استفاده میشود.

بنابراین قالب بتن بایستی به سادگی بتواند وزن این حجم از بتن را تحمل کرده و دفرمه نشود که در غیر اینصورت ضرر و زیان پروژه بسیار بالا خواهد بود و به همین علت غالبا قالب بتن از فلز یا چوب سفت و سخت تولید میگردد .در سال های اخیر شاهد تولید چشمگیری از قالب بتن از جنسهای پلاستیک ، فایبر گلاس و رزین بوده ایم اما در هزینه و مقاومت این مصالح در برابر نقش چوب و فلز کمی جای تردید وجود دارد.

طبقه بندی قالب بتن بستگی به نوع و محل استفاده آن دارد. مناسب ترین قالب بتن برای پروژه بخصوص معمولا با مقدار جریان، حجم قالب بتن ، فشار و وزنی که قالب بتن باید تحمل کند سنجیده می شود. به عنوان مثال قالب بتن مورد استفاده برای پروژه های عمرانی مسطح از 3 تا 12 اینچ متغیر است. چون حداکثر مقدار بتن در زیر بنای پروژه های عمرانی مسطح مورد استفاده قرار می گیرد. قالب بتن چوبی( فریم فلزی با کف پلای وود) یا قالب بتن فلزی به علت تحمل وزن زیاد برای پروژه های عمرانی وسیع همچون پلها ، سد ومخازن ، دیوارهای یکطرفه و دو طرفه و ... مورد استفاده قرار می گیرند.

برای تحمل وزن هزاران پوند بتن ، ( جهت اجرای پایه پل یا پی ساختمان های بلند ) نیاز به قالب بتن با ارتفاعی در حدود 12 تا 20 فوت می باشد. به سبب این که این مقدار انبوه وزن باید توسط این قالب بتن ها تحمل شود .که البته نوع استیفنر ها ( تسمه یا پروفیل ) هم در مقاومت قالب بتن نقش قابل توجهی دارد . مورد بعدی،ضریب تکرار پذیری بالای قالب بتن فلزی می باشد. قالب بتن فلزی ، بعد از هر بار استفاده براحتی و با کمترین هزینه تمیز ، تعمیر و دپو شده و بعد از یک اوورحالی کامل آماده استفاده مجدد می باشد .

با اندکی دقت در دکفراژ و جابجایی قالب بتن فلزی می توان عمر مفید این قالب ها را تا سطح قابل توجهی بالا برد . بنابراین در حال حاضر قالب بتن فلزی مقرون به صرفه ترین محصول در این زمینه با توجه به وضیعت اقتصادی پروژه ها محسوب می گردد.

قالب بتن / قالبهای پلای وودی منظور از قالب پلای وودی ، استفاده از رویه های پلای وود و یا پروپلین های فشرده بجای ورق های فلزی که این پنلها در واقع ترکیب پلای وود و فریم فلزی بوده و اتصال آنها به یکدیگر توسط پیچ بلت ها و گیره ای مخصوص به خود انجام می گیرد. این نوع سیستم قالب بندی مطابق استانداردهای اروپا بوده و با عرض های استاندارد 30،45،60،75،90،120،240 سانتی متر تولید میگردد.

این قالب از در کنار هم قرار گرفتن قالبها با اندازه های مختلف به تناسب ابعاد سازه و اتصال آنها برای کلیه بخشهای سازه سقف،ستون،تیر، و... قابل استفاده بوده و در صورت تیپ بودن نقشه در طبقات ، میتوان بدون باز کردن ، سطوح قالب بندی را توسط جرثقیل جابجا کرد. در این سیستم قالب بندی، با توجه به طراحی خاص این قالبها که نیاز به سولجر و پشت بند ندارد ، عملیات قالب بندی فوق العاده بالاست و بالطبع هزینه های مربوطه کمتر خواهد شد .

از سوی دیگر علیرغم سبک بودن این قالبها، مقاومتی در حدود kn/m2 80 در سیستم دیوار یکطرفه تحمل مینماید و نهایتا سبک بودن ، سرعت در اجرا ( بدلیل استفاده کم از اتصالات نسبت به قالب فلزی مدولار ) و سطح صاف و اکسپوز از مزایای اصلی این سیستم میباشد . جهت ایمن بودن کار و همچنین بازده بالای کاری متعلقاتی همچون نردبانهای دسترسی – سکوی بتن ریزی و حفاظ های ایمنی روی پنلها ارائه میگردد. متغیر بودن مقاطع ستون در این سیستم قالب بندی از دیگر مزایای آن بوده که نسبت به سایر سیستمها کاملا متمایز است به شکلی که با وجود این پنلها به راحتی میتوان ستونهایی از مقاطع (20*20) تا (120*120) را اجرا کرد .

باتوجه به اینکه بهای تمام شده این سیستم در کشور ما خیلی بیشتر است و برای اکثر پروژه ها توجیه اقتصادی ندارد . فلذا بهترین جایگزین ، سیستم لارج پنل مدولاری است که حدودا kg/m2 52 وزن دارد . تفاوت قیمت این پنلها با قالب مدور چندان زیاد نیست ولی سرعت اجرا و سطح صاف بتن اجرا شده به مراتب بالاتر از قالب مدولار است.

نکات قالب بندی با قالب فلزی بتن ،از دید یک قالب بند حرفه ای
نکات قالب بندی با قالب فلزی بتن ،از دید یک قالب بند حرفه ای

 

نکات قالب بندی با قالب فلزی بتن ،از دید یک قالب بند حرفه ای:

  • خلاقیت و حرفه ای بودن قالب بند در سرعت اجرا
  • کیفیت بتن اجرا شده و کاهش هزینه ها تاثیر بسزایی دارد .
  • بنابراین نگاه یک قالب بند به قالب بتن میبایست فراتر از از یک ابزار ساده باشد
  • خلاقیت و تجربه کاری در یک پروژه 1000 متر مربعی حداقل تا30% کاهش هزینه در قالب بندی را در پی داشته است
  • در قالب بندی سقف هایی که ارتفاع بالاتر از 4.5 متر است و امکان استفاده از جک سقفی مشکل زا است قاعدتا میبایست از داربست مثلثی (اسکافلد ) و یا داربست چکشی (ستاره ای) استفاده کرد
  • لذا یک قالب بند حرفه ای با خلاقیت خاصی با ساخت خرپای خاص ، گلوبند ستون و تیرچه فلزی براحتی کار زیر سازی قالب بتن را انجام داده و داربست مثلثی را حذف کرده است که این کار علاوه بر افزایش سرعت چشمگیر کار و کاهش هزینه ها ، بدلیل باز بودن فضا در پروژه تردد کارگران را آسان کرده و بالطبع کار دمونتاژ و جابجایی ابزارها را راحت تر میکند .

در واقع میشود اذعان کرد که عملکرد خلاقانه قالب بند میتواند کارایی قالب بتن را فراتر از آنچه که هست بنمایاند . معمولا قالب بند ها برای پشت بندی و همراستا کردن قالب بتن از لوله های داربستی استفاده میکنند در حالیکه استفاده از قوطی 40*80 بدلیل دارا بودن سطح تماس بیشتر با قالب بتن ، بسیار مطلوبتر از لوله داربستی می باشد و مزایای دیگری هم دارد .

قوطی نسبت به لوله داربستی کمتر استفاده میشود به عنوان مثال در یک دیوار 6 * 3 متر که میبایست 6 شاخه لوله استفاده شود پروفیل حداکثر 4 شاخه لازم است از طرفی تعداد بلت های مصرفی جهت مهار قالب بتن ، هم به سبب اینکه در فواصل هر 1.5 متر مربع بسته میشود کمتر بوده و نهایتا سرعت قالب بندی بیشتر خواهد شد و تعداد قالب بتن سوراخدار کمتر شده و سبب جلوگیری از استهلاک بی مورد قالب فلزی بتن خواهد شد .در قالب بندی تیر و دال هم این مهم مشهود است به شکلی که در زیر سازی قالب بتن با پروفیل به علت مقاومت بالای پروفیل نسبت به لوله داربستی و بالا بودن سطح تماس با صلیب جک سقفی، تعداد جک سقفی مصرفی در هر 1.20 متر یک عدد خواهد بود .

زمان قالب بندی و تعداد نفرات لازم ، بستگی به نوع پروژه های قالب بندی دارد که ابتدا بهتر است به انواع مختلف آن اشاره کرده سپس به جزییات بپردازیم .

قالب بتن دست دوم
قالب بتن دست دوم

انواع قالب بندی با قالب فلزی بتن:

  • قالب بندی فونداسیون
  • قالب بندی ستون ( چهارگوش ، گرد و چند ضلعی)
  • قالب بندی دیوارهای یکطرفه و دو طرفه
  • قالب بندی تیرها
  • قالب بندی دال بتنی
  • قالب بندی سرستون
  • پلانهای خاص

علاوه بر نوع قالب بندی ، موقعیت پروژه ( از نظر محدویت فضا ) و داشتن امکاناتی نظیر تاورکرین و جرثقیل نیز در زمان قالب بندی موثر است .

هر نفر قالب بند حرفه ای قادر است روزانه 20 متر مربع قالب بتن را جهت قالب بندی فونداسیون و و قالب بندی ستون ها مونتاژ نمایید .در حالیکه این مقدار در قالب بندی دیوار یکطرفه در حالت ایده آل ( بدلیل سختی کار در مهار قالب بتن ) حداکثر 10 متر مربع میباشد .

در اجرای قالب بندی دیوار دوطرفه سرعت قالب بندی نسبت به دیوار یکطرفه 1.5 برابر افزایش می یابد ( یعنی روزانه 15 متر مربع بازای هر نفر قالب بند حرفه ای ) و در قالب بندی سرستون ها و خاص این رقم به روزانه تا 1.5 مترمربع هم میرسد .

ضمنا زمان صرف شده برای دمونتاژ تقریبا نصف زمان مونتاژ میباشد. جهت بازدید از صفحه قالب بتن قوسی کلیک کنید . تمام موارد ذکر در صورت استفاده از قالب مدولار می باشد که در صورت استفاده از قالب لارج پنل سرعت اجرا بالاست ( هر نفر حدود 25 متر مربع در روز) و کیفیت بتن اجرا شده هم به مراتب بالاتر از قالب مدولار خواهد بود.

 عوامل موثر در بالا بردن طول عمر قالب بتن
عوامل موثر در بالا بردن طول عمر قالب بتن

 

عوامل موثر در بالا بردن طول عمر قالب بتن :

  • انواع نتاژ مناسب و اصولی قالب بتن
  • بسته بندی و جابجایی مناسب در بین طبقات
  • روغنکاری قبل از مونتاژ با روغن مخصوص قالب بتن (از گازوییل استفاده نشود )

دلیل تفاوت قیمت قالب های بتن :

بیشترین سوالی که طی تماس های تلفنی گرفته شده از ما پرسیده می شود این سوال است که چرا قیمت همه کارخانه های تولید کننده قالب فلزی بتن برابر نیست ، این موضوع علت های مختلفی دارد که باهم بررسی میکنیم

  • علت اول می تواند این باشد که از چه ورقی برای تولید قالب استفاده می شود در بازار ورق های مختلف با قیمت های مختلف وجود دارد که اختلاف قیمت در خود ورق بعضی مواقع در هر کیلوگرم تا 700 تومان هم می رسد ، بهترین و با کیفیت ترین ورق برای تولید قالب بتن ورق فولاد مبارکه می باشد ، در مواقعی میبینیم که دو تا شرکت تولید کننده از ورق فولاد مبارکه استفاده می کنند ولی باز هم قیمت قالب آنها برابر نیست این هم می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه بررسی میکنیم
  • علت دوم کیفیت قالب ها و نیروهای ماهر شرکت می تواند باشد دستمزدی که پرسنل و کارگران ماهر دریافت می کنند نسبت به کارگران معمولی بیشتر است ، با پرسنل ماهر محصول نهایی کیفیت فوق العاده ای خواهد داشت.
  • علت سوم می تواند کنترل هزینه ها باشد شاید شرکتی توانایی این را دارد در حالی که از نیروهای ماهر استفاده می کند هزینه های سربار و اضافی خود را کنترل کند یا با همان هزینه ها تولید خود را افزایش دهد در نتیجه قیمت تمام شده محصول خود را پایین نگه می دارد. این شرکت می تواند در حالی که قالب با کیفیتی تولید می کند با قیمت مناسبی هم به فروش می رساند.
  • علت بعدی می تواند استراتژی مجموعه باشد به عنوان مثال استراتژی مجموعه ای تولید و فروش بالا با سود کم است ولی استرتژی مجموعه دیگر تولید کم با سود بیشتر باشد.

علت های دیگری نیز می تواند داشته باشد شاید شرکتی به سود با x تومان راضی باشد ولی شرکتی به سود xxx تومان هم راضی نباشد دلایلی که مهم بودند رو خدمتتان عرض کردیم امیدوارم کمک کند تا انتخاب مناسبی داشته باشید ما هم در مجموعه قالب بتن صباغی تمام تلاش خود را می کنیم قالب بتن با کیفیت و قیمت مناسب خدمت مشتریانمان ارئه دهیم .

قالب-بتن-ستون-گرد

تفاوت ورق فولاد مبارکه با ورق کارخانه های دیگر چیست و از کجا باید متوجه شویم این قالب از چه ورقی تولید شده است؟

ورق کارخانه فولاد مبارکه بدون موج و یک دست است وقتی شما از لبه قالب رویه قالب رو نگاه می کنید اگر قالب از ورق های متفرقه تولید شده باشد دارای موج است و به وضوح دیده می شود اگر صاف و بدون موج باشد ورق فولاد مبارکه است.

ضخامت ورق فولاد مبارکه در تمامی نقاط ورق 3 میل و یکسان است ولی ورق های متفرقه ضخامت یکسانی ندارند در یک قسمت از ورق 3 میل و در قسمت دیگر 2.5 میل و .... می باشد.

در پایین عکسی رو گذاشتیم که نشان دهنده رنگ ورق فولاد مبارکه با ورق های دیگر است.

اگر از قالب های بی کیفیت استفاده کنیم چه اتفاقی می افتد ؟

قالب بی کیفیت نتیجه کار شما را بی کیفیت می کند. اگر از قالب فلزی موج دار در ستون استفاده کنید ستون حالت پیچیدگی به خود می گیرد و نمی توان دقیق شاغول کرد. اگر در دیوار استفاده کنید روی دیوار موج دار می شود و همچنین طول عمر این قالب بتن های با کیفیت بیشتر از قالب های بی کیفیت خواهد بود.

جوش co2 چیست و چه تفاوتی با جوش معمولی دارد؟

علت نارضایتی برخی از پیمانکاران از قالب های جوشی شکستن جوش آن در برخی از موارد بود قالبی که با جوش co2 جوشکاری شده باشد جوش آن به هیچ وجه نمی شکند و در واقع یک خال جوش co2 بهتر از جوش دستگاه های قدیمی با الکترود است.    

قیمت قالب بتن به عواملی همچون قیمت مواد اولیه ، دستمزد پرسنل و هزینه های جانبی بستگی دارد با توجه به اینکه قیمت مواد اولیه قیمت ثابتی ندارد و هر روز در حال تغییر و نوسان بازار هستیم امکان درج قیمت در سایت وجود ندارد لطفا برای اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در پایین سایت تماس بگیرید.

قالب فلزی بتن در دو نوع لبه خم و تمسه ای ( جوشی ) تولید می گردد، قالب بتن های تسمه ای در دو نوع لبه 5 سانتی و لبه 6 سانتی تولید می گردد.

قیمت قالب لبه خم از قالب تسمه ای گران تر است به این دلیل که قالب بتن لبه خم هزینه تولید بیشتری دارد و وزن کمتری نسبت به قالب تسمه ای دارد.

قالب بتم چوبی
قالب بتم چوبی

مقایسه انواع قالب از لحاظ قیمت و کیفیت

قالب بتن با استفاده از ورق st37 تولید می گردد ضخامت ورق های استفاده شده در قالب فلزی بتن مدولار در قالب های جوشی رویه قالب ها از ورق 3 میل و تسمه ها از ورق 5 میل تولید می گردد. ولی در قالب های لبه خم (طرح ارس) کلا از ورق 3 میل به صورت یکپارچه استفاده می شود برای اطلاع از تفاوت قالب ها پیشنهاد می کنیم مقاله تفاوت قالب بتن لبه خم و جوشی را مطالعه فرمایید.

کیفیت ورق قالب بتن

برای تولید قالب فلزی معمولا از ورق کارخانه فولاد مبارکه استفاده می شود که کیفیت این ورق نسبت به ورق کارخانه های دیگر خیلی بهتر و مناسب برای تولید و ساخت قالب بتن است.

با توجه به اینکه ورق اصلی ترین مواد اولیه قالب فلزی بتن است به این نتیجه میرسیم که هر چقدر کیفیت ورق استفاده شده بهتر باشد محصول نهایی با کیفیت تر خواهد بود. از دیگر عواملی که در کیفیت قالب فلزی بتن تاثیر دارد جوش قالب بتنی است جوش کاری معمولی در اثر ضربه میشکند و به همین دلیل بعضی از پیمانکاران ترجیح می دهند قالب های لبه خم خریداری کنند بهترین روش برای جوشکاری و جلوگیری از شکستن جوش ها استفاده از جوشکاری co2 است این نوع جوش میزان شکنندگی جوش را در حد خیلی خیلی زیاد پایین می آورد.

برای مقایسه این دو مدل جوشکاری این جمله را بیان میکنیم که خال جوش co2 خیلی بهتر از جوش جوشکاری شده با دستگاه جوش معمولی است. تمامی قالب فلزی بتن هایی که از شرکت قالب بتن صباغی خریداری میکنید تولید شده با ورق فولاد مبارکه و جوشکاری شده با جوش co2 می باشد. در تصویر زیر می توانید عکس قالب بتن با ورق فولاد مبارکه و یا ورق دیگر شرکت ها را مشاهده کنید تا از لحاظ ظاهری آشنایی بیشتری با این دو مدل قالب بتون داشته باشید.

برآورد قالب بتن دیوار برشی

برای اجرای قالب بندی دیوار برشی یک طرفه و دو طرفه نیاز به لوازم قالب بندی می باشد. همانطور که در جدول پایین مشاهده می کنید تعداد اقلام مورد نیاز برای اجرای قالب بندی دیوار در هر متر مربع را محاسبه کرده ایم که می توانید مشاهده نمایید.

برای اجرای قالب بندی دیوار نیاز به قالب بتون ، بولت قالب بندی ، واشر کاس ، مهره خروسکی ، لوله داربستی ، گیره متوسط ، سولجر قالب بندی ، بولت عصایی و پین و گوه است که تعداد مورد نیاز برای 1 متر مربع در جدول پایین درج شده است.

مورد مهم ای که در خرید قالب و اتصالات قالب بندی باید مد نظر قرار داد کیفیت لوازم و اتصالات قالب بندی است.

قالب-خاص-بتنی

برآورد قالب ستون با مقاطع مربع و ارتفاع 3 متر

برای اجرای ستون با مقطع مربع یا مستطیل در اندازه های مختلف نیاز به قالب فلزی بتن مدولار در ابعاد مختلف و کنج های مدولار می باشد.

قالب های فلزی به طول های 1 متری ، 1.5 متری و 2 متری و عرض 10 سانتی متر تا 50 سانتی متر تولید می شوند همچنین کنج های مدولار خارجی که برای قالب بندی ستون مورد استفاده قرار می گیرد به طول 1 متر ، 1.5 متر و دو متر و همچنین ابعاد 10*5 ، 5*5  ، 10*10 ساخته می شوند که در موارد خاص از ابعاد دیگری نیز تولید می گردد.

قالب ها به همدیگر و همچنین اتصال قالب ها به کنج ها توسط پین و گوه انجام می شود.

در جدول زیر لوازم مورد نیاز برای اجرای چند نمونه ستون مورد بررسی قرار گرفته و برآورد شده است.

این برآورد فقط یک نمونه است می شود از قالب ها و کنج ها در ابعاد دیگری نیز استفاده کرد به عنوان مثال می شود برای اجرای ستون 30*30 به جای قالب 15 و کنج 5*10 از قالب 20 و کنج 5*5 استفاده کرد.

انتخاب ابعاد قالب هنگام خرید بستگی به موارد استفاده خودتان دارد که با توجه به نیازه پروژه می توان بهترین مورد را انتخاب کرد.

قالب مدولار فلزی از به هم پیوستن پانل های مدولار و ایجاد یکپارچی تبدیل به قالب ستون و یا قالب دیوار یا غیره .... می گردد.

 

منبع این مقاله از سایت http://www.galebbeton.com/ است و در مورد قالب بتن در سایت خبرگزاری ایسنا نیز مقاله در این مورد منتشر شده است 

 

ایسنا تسنیم - قالب بتن فلزی صباغی

اطلاعات تماس :

آدرس مرکزی : تبریز – بعد از سه راه فرودگاه نرسیده به پل مایان – مابین کوی اطلس و سولماز – صنعت یدک آذربایجان

تلفن : ۲۲ – ۳۲۸۶۸۳۲۰ – ۰۴۱
تلفکس : ۳۲۸۶۳۴۱۲ – ۰۴۱
همراه : ۰۹۱۴۹۱۴۶۰۱۱