بازاریابی به سبک استوری اینستاگرام | جدید

بازاریابی به سبک استوری اینستاگرام | جدید

در سال 2016، یکی از بزرگ‌ترین اتفاقاتی که در شبکه‌های اجتماعی رخ داد، معرفی قابلیت استوری اینستاگرام یا همان Instagram Stories بود. گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد روزانه، نزدیک به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در جهان از استوری اینستاگرام استفاده می‌کنند (مانند بروبچه‌های تیم نوین!). البته قابل ذکر است که قابلیت استوری در ابتدا بر روی اپلیکیشن اسنپ چت ارائه شد، اما اینستاگرام با ایده گرفتن از اسنپ چت (بخوانید کپی برداری!)، قابلیت استوری اینستاگرام را راه‌اندازی کرد.

استوری اینستاگرام به کاربران این شبکه اجتماعی امکان می‌دهد تا عکس‌ها و ویدیوهای خود را به مدت ۲۴ ساعت با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند. پس از سپری شدن ۲۴ ساعت، محتوای منتشر شده خودبه‌خود ناپدید می‌شود. این ناپدید شدن باعث می‌شود تا کاربر به صورت لحظه‌ای یا ساعتی تصاویر یا ویدیوهای خود را به اشتراک بگذارد. این کار باعث می‌شود تا استورهای کاربران اینستاگرام همیشه در بالای صفحه اصلی به فالوورها نمایش داده شود.

برای بسیاری از بازاریابان، استوری‌ اینستاگرام، قابلیت خاصی است که در شبکه‌های اجتماعی به وقوع پیوست. شرکت‌ها یا صفحات تجاری اینستاگرام با استفاده از این قابلیت می‌توانند محصولات و خدمات خود را به کاربران معرفی کنند. همچنین، اینستاگرام امکان مشاهده آماری از استوری اینستاگرام را در اختیار صاحبان صفحات قرار می‌دهد.

پیش از آنکه به معرفی مزایای استفاده از استوری اینستاگرام بپردازیم، اجازه دهید ببینیم که اصلاً این استوری اینستاگرام چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد. در این مقاله سعی می‌کنیم تمام سوالاتی که پیرامون استوری اینستاگرام وجود دارد را پاسخ دهیم.

استوری اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام، استوری شما را تنها با فالوورهایتان به اشتراک می‌گذارد. فلسفه‌ای که در پس الگوریتم‌های اینستاگرام (و همچنین فیس‌بوک) نهفته است این است که در ابتدا استوری شما را به افرادی نشان می‌دهد که با شما رابطه‌ی نزدیک‌تری دارند. بنابراین، افرادی که جزو فالوورهای شما نیستند، قاعدتاً نباید از استوری شما باخبر شوند.

به دنبال افزایش فالوور اینستاگرام خود هستید؟

با ثبت نام در ربات اینستاگرام، راحتی می‌توانید هزاران فالوور واقعی و ایرانی داشته باشید که با شما در تعامل هستند.

با استفاده از قابلیت Stories کاربران اینستاگرام می‌توانند در لحظه تصاویر و ویدئویی از خود گرفته و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. برای مثال اگر به مکان جذابی سفر می‌کنید یا با دوستی قدیمی دوباره ملاقات کرده‌اید، می‌توانید در لحظه از خود عکس یا فیلم بگیرید و آن را در اینستاگرام خود منتشر کنید. همچنین، اینستاگرام فیلترها و امکانات جالبی را برای استوری خود فراهم کرده است که به کمک آنها می‌توانید چهره خود را تغییر دهید، محلی که در ان قرار دارید را تگ کنید، دوستان‌تان را تگ کنید یا حتی به سایتی دیگر لینک بدهید.

مشابه استوری در اسنپ چت، استوری اینستاگرام هم فقط به مدت ۲۴ساعت نمایش داده می‌شوند و پس از آن برای همیشه ناپدید می‌شوند. در طول این مدت ۲۴ ساعته، کاربر می‌تواند استوری سایرین و همچنین، تعداد بازدیدهای انجام‌شده از استوری خود را مشاهده کند.

یک کاربر می‌تواند بیش از یک عکس یا ویدیو را در استوری خود منتشر کند که در این حالت با ضربه انگشت بر روی صفحه، می‌توان استوری بعدی را مشاهده نمود. زمانی که استوری کاربری را مشاهده می‌کنید، یک یا چند نوار باریک در بالای صفحه قرار می‌گیرد که تعداد استوری های آن شخص را مشخص می‌کند.

چگونه از قابلیت استوری اینستاگرام استفاده کنیم؟

برای آنکه بتوانید در اینستاگرام استوری بگذارید، در ابتدا باید در صفحه اصلی اپلیکیشن اینستاگرام، بر روی تصویر خود که با علامت + در قسمت بالا/سمت چپ مشخص شده است، کلیک کنید.

با انتخاب عکس یا لوگوی خود در صفحه اصلی اینستاگرام، به بخش استوری هدایت می‌شوید.

ساخت استوری در اینستاگرام فوق‌العاده راحت است. در صفحه اصلی بر روی عکس پروفایل خود که در کنار یک علامت + قرارگرفته است، کلیک کنید یا انگشت خود را به سمت راست بلغزانید. در این حالت دوربین شما آماده عکس‌برداری می‌شود. سپس، با ضربه بر روی دایره سفیدرنگ، عکس بگیرید یا با نگه‌داشتن همین دکمه به مدت ۱۰ ثانیه، فیلم بگیرید.

همچنین، اگر قصد دارید تصویری از پیش آماده شده را بر روی استوری خود قرار دهید، کافیست تا صفحه را به سمت بالا بکشید تا عکس‌های موجود در گالری تصاویر گوشی به شما نشان داده شود. به این ترتیب می‌توانید تصویر موردنظرتان را بر روی استوری اینستاگرام خود قرار دهید.

با فشردن دکمه سفید، استوری اینستاگرام شما ثبت می‌شود.

خب، حال شاید بپرسید آیا فقط می‌توان 10 ثانیه فیلم در استوری اینستاگرام گذاشت؟ نه! اگر می‌خواهید فیلم طولانی‌تری بگیرید، کافی است انگشت خود را به مدت طولانی‌تری بر روی دکمه ضبط ویدئو نگه‌دارید. اینستاگرام، برای ضبط ویدیو، حالت‌های مختلفی را فراهم می‌کند:

  • اینستاگرام لایو یا پخش زنده: پخش زندۀ مسابقات فوتبال را به یاد دارید؟ خب، امکان اینستاگرام لایو به شما این قابلیت را می‌دهد تا به صورت زنده (یا همان Live) با فالوورهای خود صحبت کنید. بسیاری از اینفلوئنسرهای اینستاگرام از این روش برای ارتباط مستقیم با طرفدارانشان استفاده می‌کنند. همچنین، کسب و کارها می‌توانند با استفاده از امکان پخش زنده می‌توانند کنفرانس‌های خود را به صورت زنده برای فالوورهایشان پخش کنند یا با آن‌ها جلسات پرسش و پاسخ برگزار کنند.
  • حالت نرمال/معمولی: عکس یا ویدیوی خود را از طریق عدسی استاندارد اینستاگرام ثبت و منتشر کنید.
  • بومرنگ: بومرنگ به شما امکان می‌دهد تا یک فیلم کوتاه تهیه کنید و سپس، این ویدئو را به صورت پیوسته و تکراری نمایش دهید.
  • هندزفری: قابلیت هندزفری به شما امکان می‌دهد تا بدون نگه‌داشتن دکمه ضبط، ویدئوهایی طولانی تهیه کنید. کافی است برای شروع دکمه ضبط را بزنید و زمانی که می‌خواهید ویدئوی خود را تمام کنید، بار دیگر این دکمه را فشار دهید.

البته این پایان کار نیست! شما می‌توانید پیش از انتشار استوری اینستاگرام خود، با استفاده از سه نوع قلمی که در بالای صفحه قرار دارد تصویر خود را تزئین کنید، متنی به آن اضافه کنید، برای صورت خود فیلتر بگذارید یا ایموجی‌های دلخواه خود را به کار ببرید. برای اعمال فیلتر، کافیست انگشت خود را به سمت راست بکشید.

زمانی که محتوای موردنظر خود را انتخاب کردید، در آخر می‌توانید محتوای نهایی را با زدن دکمه Save در دستگاه خود ذخیره کنید.

نکته‌ای برای حرفه‌ای‌ها: شاید در ظاهر این‌طور به نظر برسد که محدود به رنگ‌های خاصی هستید که در پایین صفحه‌نمایش داده می‌شوند.، اما اینطور نیست. برای مشاهده رنگ‌های متعدد و پیشرفته‌تر، یکی از رنگ‌ها را انتخاب کرده و انگشت خود را بر روی آن نگه‌دارید.

زمانی که محتوای موردنظر، به شکل دلخواه در آمد می‌توانید علامت فلش در سمت راست صفحه را فشار دهید تا تصویر یا ویدیوی شما منتشر شود.

استوری شما، برای دوستانتان در بالای صفحه قابل‌مشاهده خواهد بود. همچنین می‌توانید با زدن بر روی عکس پروفایل خود، استوری خود را ببینید. اگر استوری شما به‌صورت لایو/پخش زنده تهیه‌شده است، با زدن بر روی علامت سه نقطه در پایین صفحه و سپس گزینه Save، شاهکار هنری خود را ذخیره کنید.

اگر انگشت خود را به سمت بالا بلغزانید، می‌توانید ببینید چه کسی از استوری شما بازدید کرده است.

در این قسمت می‌توانید تعداد افرادی که استوری شما را مشاهده کرده‌اند را ببینید. همچنین، میتوانید استورری خود را حذف کرده یا در صفحه اصلی منتشر کرده یا آن را در گوشی خود ذخیره کنید.

آیا می‌خواهید دسترسی شخص خاصی را از استوری خود بردارید؟ کافی است بر روی عبارت ”X” کنار اسم آن شخص کلیک کنید و آن شخص را از دیدن استوری‌های خود محروم نمایید. اگر می‌خواهید استوری خود را از کاربران خاصی مخفی کنید و در تعداد افرادی که می‌توانند به پیام شما پاسخ دهند محدودیت اعمال کنید، باید به تنظیمات یا Settings پروفایل خود رفته و این گزینه‌های امنیتی را به‌کارگیرید.

ویژگی‌ها و امکانات استوری اینستاگرام

با وجود اینکه استوری اینستاگرام در آگوست ۲۰۱۶ منتشرشده است، از آن زمان تاکنون چندین آپدیت برای این شبکه اجتماعی ارائه‌شده است که در هرکدام قابلیت‌های جدیدی به این شبکه اضافه‌شده است. برخی از آپدیت‌های اخیر شامل قابلیت‌های زیر می‌باشند:

  • مشاهده استوری اینستاگرام در بخش اکسپلورر: در بخش اکسپلور اینستاگرام، کاربران می‌توانند استوری‌های جدیدی را مشاهده کنند که به آن‌ها پیشنهاد شده‌است.
  • بومرنگ: با اینکه بومرنگ در سال ۲۰۱۵ به‌عنوان یک قابلیت جدید معرفی شد، اینستاگرام هم از این ویژگی در نمایش ویدیوهای خود استفاده می‌کند.
  • یادآوری: با استفاده از این قابلیت جدید می‌توانید در استوری‌های خود، سایر کاربران اینستاگرام را تگ کنید، که البته به آن‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.
  • استیکر یا برچسب: اینستاگرام در آپدیت‌های خود، برچسب‌های مختلفی را منتشر کرده است. در نسخه کنونی اینستاگرام، برچسب‌های مربوط به مکان جغرافیایی، زمان، وضعیت هوا و تقریباً هر چیزی که لازم داشته باشید، مهیا شده است.
  • پخش زنده: با استفاده از این ویژگی می‌توانید استوری خود را به‌صورت زنده منتشر کنید.

برند شما در شبکه های اجتماعی چقدر محبوبیت دارد؟

خدمات اینستاگرام | اینستاگرام رو استخدام کن | RONDBIT
خدمات اینستاگرام | اینستاگرام رو استخدام کن | RONDBITخدمات بازاریابی اینستاگرام و تبدیل فالور به خریدار | با خدمات اینستاگرام اینستاگرام رو به کسب و کار خود استخدام کنید | فالور واقعی در خدمات اینستاگرام

تاکتیک‌های بازاریابی برای ثبت استوری در اینستاگرام

طبق گزارش eMarketer، پلتفرم تجاری جدید اینستاگرام فقط در سال ۲۰۱۶، نزدیک به ۱.۵ بیلیون دلار درآمدزایی داشته است و انتظار می‌رود این میزان سود تا سال ۲۰۱۸ به ۵ بیلیون دلار هم برسد. این بدین معناست که برندهای تجاری باید بر استفاده تجاری از اینستاگرام تمرکز کنند.

در این قسمت قصد داریم تاکتیک‌ها و برخی روش‌های استفاده از استوری اینستاگرام برای اکانت‌های تجاری را بررسی می‌کنیم. استفاده از این روش‌ها می‌تواند احتمال موفقیت شما را افزایش دهد:

بیشتر دیده شدن در فیدهای استوری اینستاگرام

آخرین بحثی که درباره الگوریتم‌ اینستاگرام داغ شد مورد توجه کسب‌و‌کارهایی قرار گرفت که می‌خواستند در فید اینستاگرام بیشتر دیده شوند. دقیقاً مانند فیسبوک که محتوایی که به شما نمایش می‌دهد، همان چیزی است که شبکه حدس می‌زند با علایق شما همخوانی دارد.

با استفاده از استوری اینستاگرام، محتوای شما قابلیت دیده‌شدن بیشتری دارد. اگر تنها۱۰٪ از فالوورهای یک کاربر استوری خود را منتشر کنند، شما شانس بیشتری برای دیده شدن خواهید داشت. این بدین معناست که در اینستاگرام، باید به‌طور منظم استوری خود را به‌روزرسانی کنید تا در صف اول فید باقی بمانید. به‌علاوه، الگوریتم شبکه‌های اجتماعی به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند تا پست‌ها برای کاربران فعال بیشتر نمایش داده شود.

البته توجه داشته باشید که نباید بدون برنامه و صرفاً از روی اجبار، محتوای خود را پست کنید. انتشار محتوای نامرتبط می‌تواند باعث از دست دادن فالوورهایتان شود. شما باید تمام تمرکز خود را بر رضایت فالوورهایتان قرار دهید تا موفق شوید.

آمارها نشان می‌دهد که ۴۱٪ از کاربران، درصورتی‌که محتوای دلخواهشان را دریافت نکنند از دنبال کردن آن برند تجاری دست می‌کشند. جالب‌تر از این، بهتر است بدانید که ۷۱٪ این کاربران، دلیل این کار را شرمنده شدن از محتوایی ذکر کرده‌اند که این برند در شبکه اجتماعی خود منتشر کرده است. به خاطر داشته باشید که دیده شدن در اینستاگرام بسیار حیاتی است، اما مهم‌تر از آن ارائه محتوای مرتبط است.

افزایش اشتراک‌‌گذاری‌ها و یادآوری‌ها در شبکه‌های اجتماعی

همان‌طور که قبلاً هم ذکر کردیم، انتشار بیش‌ازحد یک محتوا می‌تواند تأثیر منفی زیادی بر روی شبکه ارتباطی شما داشته باشد. یکی از مزایای استوری اینستاگرام این است که می‌توانید یک محتوا را از فید حذف کنید و مجدداً آن را به فید استوری‌ها اضافه کنید.

استوری اینستاگرام، در واقع راهی است برای بهتر دیده شدن و درگیر شدن با محتوای یکتا. با مدیریت محتوای اینستاگرام خود و ایجاد تعادل بین فید و استوری‌ها می‌توانید باعث شوید دیگران محتوای شما را به اشتراک بگذارند و در جایی که نیاز است از شما یاد کنند. بدین ترتیب بدون اینکه به صورت افراطی شبکه خود را تبلیغ کرده باشید، بهتر معرفی می‌شوید.

در تولید محتوا خلاق باشید

دقیقاً مشابه اسنپ چت، استوری اینستاگرام هم یک مسیر یکتا و منحصر به فرد برای تولید محتوای تجاری فراهم می‌سازد. برخلاف پست‌های معمولی اینستاگرام، استوری یک محتوای خام و نپخته است. این به این معنی است که نیازی نیست به همان اندازه‌ای که برای تولید یک پست معمولی وقت می‌گذارید، برای استوری هم‌، زمان صرف کنید.

با این حال نباید استوری اینستاگرام را محتوایی پیش‌پاافتاده در نظر بگیرید. سعی کنید خلاقیت خود را با استفاده از استیکرها و قلم‌ها نشان دهید و باعث جلب‌توجه کاربران شوید. توجه داشته باشید که کاربران با یک چشم بر هم زدن از استوری شما می‌گذرند، پس زیادی به محتوای استوری خود سخت نگیرید.

می‌توانید از این ویژگی جدید، برای نمایش دست‌های پشت پرده در تجارت خود استفاده کنید. مثلاً می‌توانید با پخش ویدیوهای ساده و معمولی، باعث پررنگ‌تر شدن نقش کارمندان، دفتر کار یا محصول خود شوید. به‌علاوه، شما با انتشار این نوع محتوا در استوری اینستاگرام خود، باعث جلب‌توجه می‌شوید. اگر در این زمینه افراط به خرج ندهید، کاربران برای دیدن استوری بعدی شما لحظه‌شماری خواهند کرد.

تجربه‌های شخصی بیشتری بسازید

کاربران اسنپ چت، عمدتاً انسان‌ها هستند، نه برندهای تجاری! دلیل این امر را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد: محتوای اسنپ چت، بیشتر حالت روابط شخصی به خود گرفته است.

استوری اینستاگرام هم به‌صورت مشابه کار می‌کند. در واقع با اضافه شدن قابلیتی مثل تگ کردن کاربران در استوری‌ها، محتوای مربوطه بیشتر حالت شخصی به خود می‌گیرد. این نوع از تصاویر و ویدیوها به دلیل اینکه با سایر محتوای قابل جستجو در شبکه اجتماعی تفاوت دارند، موردتوجه واقع‌شده‌اند.

استوری به برندهای تجاری این امکان را می‌دهد که پیشرفت خود را فقط از این طریق منتشر کنند. همان‌طور که قبلاً هم ذکر شد، کاربران می‌توانند عوامل پشت‌صحنه را به این شکل دنبال کنند. این ویژگی باعث می‌شود تا محتوایی منحصربه‌فرد و یکتا را عرضه کنید. از استوری اینستاگرام استفاده کنید تا در رقابت بازار، کار خود را برجسته و متمایز جلوه دهید. وقتی کاربران بدانند یک محتوای خاص، صرفاً برای آن‌ها ساخته‌شده است، تمایل بیشتری از خود نشان می‌دهند.

هشت روش رایج برای مطرح ساختن برند در اینستاگرام

با توجه به جامعه وسیع کاربرانی که از اینستاگرام استفاده می‌کنند (بیش از۵۰۰ میلیون کاربر)، استوری اینستاگرام به‌سرعت به‌عنوان بهترین انتخاب تجاری در حوزه محتوای ۲۴ ساعته،‌ شناخته‌شده است. برخلاف اسنپ چت، اینستاگرام از پلتفرم تجاری پیچیده‌تری برای ارزیابی فعالیت برندها استفاده می‌کند.

طبق آمارهای تبلیغاتی اینستاگرام، ۷۵٪ از کاربران اینستاگرام بعد از مشاهده یک پست، عملی مرتبط با آن انجام می‌دهند و این امر توجه بازاریابان را به خود جلب کرده است. پیش‌بینی می‌شود در سال جاری تعداد برندهایی‌ که از اینستاگرام استفاده می‌کنند، به ۷۰.۷٪ برسد.

مدت زیادی است که برندهای مشهور استفاده از قابلیت استوری اینستاگرام را آغاز کرده‌اند، اما نحوه استفاده از این فضای ۲۴ ساعته برای نشر محتوا می‌تواند چالش زیادی به همراه داشته باشد. در ادامه به بررسی روش‌های جالبی خواهیم پرداخت که برندهای مختلف برای تولید محتوا در استوری خود استفاده می‌کنند:

یک چیز منحصربه‌فرد ارائه دهید

استوری می‌تواند یک روش بسیار خوب برای نمایش پیشنهاد ویژه یا حراج هفتگی محصولات شما باشد. زمانی که شما یک استوری در اینستاگرام ایجاد می‌کنید، فالوورهای شما در صفحه خانگی خود با پیغامی مواجه خواهند شد. این موضوع روی فروش محصول شما تأثیر خواهد گذاشت. ارائه پیشنهاد ویژه در استوری می‌تواند حس خاص بودن را به کاربر منتقل کند.

فالوورهای خود را پشت صحنه ببرید

یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید در کاربر حس مشارکت و همراهی ایجاد کنید این است که از پشت‌صحنه‌ی سازمان خود عکس یا فیلم منتشر کنید. بدین ترتیب کاربر خودش را بخشی از برند شما حس می‌کند که می‌تواند تیم پشت‌صحنه و حتی شخصیت آن‌ها را بشناسد یا با محصولات و سرویس‌های شما آشنا شود. این محتوای ۲۴ ساعته می‌تواند ارزشی معادل سایر محتواهای شما داشته باشد و چه‌بسا تأثیر این استوری بیشتر و پایدارتر خواهد بود.

بازدیدکنندگان را به وب‌سایت خود منتقل کنید

می‌توانید بر روی استوری اینستاگرام خود یک لینک قرار دهید و بازدیدکنندگان آن استوری را به مشاهده وب‌سایت، محصول، ویدیو، یا هر چیز دیگری که تمایل دارید، دعوت کنید. به‌محض اینکه کاربری بر روی این لینک کلیک کند، اینستاگرام آن شخص را به محتوای موردنظر منتقل خواهد کرد. این قابلیت، یکی از دلایلی است که اینستاگرام را نسبت به اسنپ چت، در عرصه تجارت و تبلیغات، متمایز کرده است.

در آینده مقاله‌ای درباره اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام منتشر خواهیم کرد.

از اخبار سایر برندها تیزر تهیه کنید

یکی دیگر از کارهای خلاقانه‌ای که برندها می‌توانند انجام دهند، استفاده از استوری اینستاگرام برای اطلاع‌رسانی یا هشدار درباره رویدادهای در حال اکران بر روی سایر پلتفرم‌ها مثلاً فیس‌بوک است. بدین ترتیب می‌توانید از رویدادها و اخبار سایر برندها، تیزر تهیه‌کرده یا حتی پیش‌بینی و نقدهایی را ارائه کنید.

محصول یا سرویس خود را به نمایش بگذارید

از استوری اینستاگرام برای نمایش محصول یا سرویس خود استفاده کنید. یک نمایش سریع، روش بسیار خوبی برای معرفی محصول یا ایجاد هیجان در رابطه با آخرین نسخه محصول است.

برای معرفی محصول خود با اینفلوئنسرها همکاری کنید

کار کردن با افراد معروف و بانفوذ در شبکه‌های اجتماعی، یکی از بهترین روش‌های ارتباط با نسل جدید مصرف‌کنندگان است. برای مثال می‌توان از این افراد دعوت نمود تا با ارائه محتوای مناسب، از طریق استوری شما با مخاطبان ارتباط برقرار کنند.

در اسنپ چت، برای این کار باید اطلاعات ورود خود را به شخص مورد نظر بدهید، اما در اینستاگرام کافیست از فرد مورد نظر بخواهید تا در فضای شما قرار گیرد و یک عکس یا ویدیوی ۱۰ ثانیه‌ای را به‌صورت مستقیم در استوری شما آپلود کند. استفاده از اشخاصی که قبلاً در فضای اینستاگرام مشهور شده‌اند، روش خوبی برای معرفی سازمان یا برند شما به این جامعه کاربری است.

شمارش معکوس قرار دهید

اگر قرار است از محصول جدیدی رونمایی کنید،یا یک رویداد خاص در پیش دارید، بهتر است از روش شمارش معکوس استفاده کنید. شمارش معکوس می‌تواند توجه مخاطبان را جذب کند و باعث روزشماری افراد شود. این کاربران مشتاق می‌شوند که هر چه بیشتر درباره این رویداد، اطلاعات کسب کنند. زمانی که موعد مقرر فرا برسد، مخاطبان شما با اشتیاق زیاد حاضر به مشارکت در این رویداد هستند.

سرفصل‌ها یا عنوان یک مطلب طولانی‌تر را مطرح کنید

برندهایی که وبلاگ یا شبکه فعالی دارند، می‌توانند در استوری اینستاگرام، فالوورهای خود را به بررسی آخرین پست‌ها در این وبلاگ تشویق کنند. در استوری خود، سعی کنید محتوای پست خود را منتشر نکنید و تنها به کاربران دلیلی بدهید تا پست‌های شما را مطالعه کنند. برای مثال، خواندن این پست چه ارزشی برای کاربر دارد؟ چه چیزی را یاد خواهد گرفت؟ مطمئن شوید در همان چند ثانیه به این سؤال‌ها پاسخ دهید.

استفاده از استوری اینستاگرام، در کنار پُست‌های روزمره، کمک می‌کند مخاطبان جدیدی را در همان پلتفرم به شبکه خود جذب کنید. به خاطر داشته باشید که استوری‌ها بیشتر می‌توانند مخاطبان جوان را تحت تأثیر خود قرار دهند زیرا این افراد به‌صورت مداوم در حال بررسی موبایل خود هستند.

درمجموع، هنوز برندهای جدیدی هستند که می‌توانند از قابلیت استوری در اینستاگرام بهره ببرند. به‌عبارت‌دیگر، این عرصه هنوز بازار رقابت بکری دارد و برندهای جدید، فرصت شناخته شدن را پیدا خواهند کرد. اینستاگرام، محیط مناسبی برای محک زدن ایده‌های جدید تبلیغات است چرا که اگر یک ایده شکست بخورد، به‌آسانی ناپدید خواهد شد!

نتیجه‌گیری

اینستاگرام بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر فعال دارد که باعث می‌شود آن را به بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی تبدیل کند. همچنین، در حال حاضر اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در بین ما ایرانی‌ها است. پس چرا نباید از این فرصت استفاده کنیم؟ برای بازاریابان شبکه اجتماعی، استوری اینستاگرام قابلیت جدیدی را به این شبکه افزوده است که باعث می‌شود حضور شما در این شبکه تقویت شود. باید به کاربران فعلی خود توجه کنید و درعین‌حال همیشه آماده جذب اعضای جدید باشید.

میزان درگیری شما با این نوع محتوا می‌تواند تعداد کاربران بیشتری را به سایت شما جذب کند. در مقابل، با رشد و معرفی قابلیت‌های جدید، کنترل اینستاگرام دشوارتر خواهد شد. با این حال، اینستاگرام ابزارهای مناسبی برای سنجش عملکرد کاربران در اختیارتان قرار داده است. با استفاده از این ابزارها به راحتی می‌توانید با کاربران اینستاگرام خود تعامل داشته باشید.

امیدواریم که خواندن این مطلب توانسته باشد، دلایل خوبی برای استفاده از قابلیت استوری اینستاگرام را در اختیارتان قرار بده و همچنین با استفاده از خدمات اینستاگرام شما میتوانید در مورد بازاریابی اینستاگرام مشاوره بیشتری از کارشناسان تیم رندبیت بگیرید .

منبع : نوین - رندبیت