در این مطلب در مورد اینستاگرام مارکتینگ یا همان بازاریابی در اینستاگرام برای کسب‌وکارها صحبت می کنم.

البته مطالب متعددی با محوریت بازاریابی در اینستاگرام در سایت منتشر شده است اما در این مقاله به صورت خیلی جامع‌ و از ابعاد مختلف به اینستاگرام مارکتینگ پرداخته‌ام. در واقع این مقاله  یک آموزش بازاریابی در اینستاگرام است زیرا سعی کردم هر آنچه که لازم است در مورد اینستاگرام و استفاده درست از آن بدانید را بیان کنم.

چرا اینستاگرام مارکتینگ؟

اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی به خصوص در ایران است که ماهانه ۸۰۰میلیون کاربر فعال دارد. من به آمار جهانی خیلی اشاره نمی‌کنم اما در ایران به راحتی جای فیسبوک را گرفته است و تا حدی تب فیسبوک خوابیده است و جای خود را به اینستاگرام داده است.

از وقتی هم که امکان قرار دادن ویدیوهای یک دقیقه‌ای فراهم شده است، شاهد محتواهای آموزشی یا سرگرم کننده بسیاری در اینستاگرام هستیم به طوری که خیلی از افراد به صورت جدی اقدام به برنامه‌سازی در اینستاگرام می‌کنند.

از دیگر مزیت‌های اینستاگرام این است که شما می‌توانید مشتریان احتمالی شهر یا محله خود را نیز هدف بگیرید، که این برای کسب‌وکارهای محلی یک مزیت و دلیل بازاریابی در اینستاگرام است.

هدف کسب‌وکار شما از حضور در اینستاگرام و بازاریابی اینستاگرامی چیست؟

قبل از هرچیز بهتر است که هدف یا اهداف خود را از حضور در اینستاگرام بدانید. کسب‌وکارها از حضور در اینستاگرام اهداف مختلفی می‌توانند داشته باشند.

۱- برخی کسب‌وکارها با این هدف وارد اینستاگرام می‌شود تا فرهنگ کاری و پشت صحنه کسب‌وکار خود را به مشتریان نشان دهند و به نوعی ارتباط بهتری با مشتری برقرار کنند و تا حدی افزایش آگاهی از برند نیز داشته باشند.

۲- برخی اینستاگرام را فرصتی برای تثبیت جایگاه برند خود می‌بینند، مثلا شرکتی مثل سامسونگ برای افزایش فروش نیازی به اینستاگرام مارکتینگ ندارد، ولی مایل است که از طریق اینستاگرام افراد را از فعالیت‌های بشر دوستانه خود با خبر کند تا خود را در ذهن مردم به عنوان یک برند متعصب نسبت به انسان ها و کره زمین معرفی کند، در واقع از اینستاگرام برای تثبیت جایگاه برند خود استفاده می‌کند.

۳- برخی از کسب‌وکارها با هدف افزایش فروش از اینستاگرام استفاده می‌کنند و در واقع بازاریابی اینستاگرامی را راهی برای افزایش فروش می‌دانند، مثلا یک با طراحی سایت فروشگاه اینترنتی با قرار دادن آخرین محصولات، محصولات تخفیف خورده و…. مشتریان را تشویق به خرید می‌کند.

همانطور که متوجه شدید، اهداف می‌توانند بسیار متنوع باشند، بهتر است اهداف اصلی و فرعی خود را از حضور در اینستاگرام و انجام اینستاگرام مارکتینگ تعریف کنید.

یک پروفایل اینستاگرام حرفه‌ای برای کسب‌وکار خود داشته باشید

صفحه پروفایل اینستاگرام یک کسب‌وکار بسیار متفاوت از یک پروفایل شخصی است، پروفایل اینستاگرام یک کسب‌وکار را همانند صفحه اصلی وب‌سایت آن کسب‌وکار در نظر بگیرید.

همانطور که در صفحه اصلی وب‌سایت کاربر باید متوجه شود که این وب‌سایت مربوط به چه مجموعه‌ای است و این مجموعه چه کاری انجام می‌دهد، در پروفایل اینستاگرام شما نیز باید پاسخ این سوالات را پیدا کند.

وقتی کاربر به پروفایل اینستاگرام شما سر می‌زد باید خیلی سریع متوجه شود که این صفحه مربوط به یک کسب‌وکار است، این کسب‌وکار چه کاری انجام می‌دهد، در صفحه اینستاگرام این کسب‌وکار چه چیزی نصیب من می‌شود و راه‌های ارتباط با این کسب‌وکار چیست. این‌ها سوالاتی هستند که باید در پروفایل اینستاگرام  کسب‌وکار خود به آن‌ها پاسخ دهید.

۹ نکته برای بهینه کردن پروفایل اینستاگرام یک کسب‌وکار و همینطور پست‌ها

۱- اولین قسمت از پروفایل شما، آیدی یا همان یوزرنیم کسب‌وکار شماست، همان نامی که افراد می‌توانند به وسیله آن شما را تگ کنند یا شما را جستجو کنند. پس اولین قدم در داشتن یک پروفایل بهینه این است که این نام را به درستی انتخاب کنید.

آیدی پروفایل شما باید مرتبط با نام کسب‌وکار شما باشد و نوشتن آن راحت باشد.

۲- دومین نکته این است که پروفایل اینستاگرام یک کسب‌وکار باید به صورت عمومی باشد یعنی هر فردی حتی بدون دنبال کردن شما بتواند محتوای صفحه شما را مشاهده کند.

برخی به اشتباه یا با هر هدف دیگری صفحه تجاری اینستاگرام خود را به صورت خصوصی قرار می‌دهند.

۳- سومین نکته در مورد عکس پروفایل اینستاگرام است، عکس پروفایل اینستاگرام شما باید مرتبط با کسب‌وکارتان باشد که معمولا لوگوی کسب‌وکار خواهد بود و در درجه بعدی باید کیفیت لازم را داشته باشد. عکس پروفایل بی کیفیت منظره خوبی را ایجاد نمی‌کند.

۴- چهارمین نکته مربوط به نام صفحه اینستاگرام شماست، نام همان چیزی است که دقیقا زیر عکس پروفایل شما نوشته می‌شود و امکان فارسی نوشتن آن نیز وجود دارد. افراد با نام صفحه نیز می‌توانند شما را جستجو کنند ولی تگ کردن فقط به وسیله آیدی صفحه امکان پذیر است.

۵- پنجمین نکته مربوط به بیوی پروفایل شما می‌باشد، بیو همان قسمتی است که زیر نام پروفایل شما قرار می‌گیرد و شما می‌توانید توضیحاتی را در مورد کسب‌وکار خود ارایه دهید. در این قسمت تنها ۱۵۰ کارکتر می‌توانید بنویسید، پس سعی کنید در همین ۱۵۰ کارکتر به سوالات ذهنی کاربر که به آنها اشاره شد پاسخ دهید.

۶- ششمین نکته در بهبود پروفایل مربوط به بخش وب‌سایت است، این قسمت تنها جایی است که اینستاگرام اجازه درج لینک را به شما داده است، البته در این قسمت حتما نباید آدرس وب‌سایت قرار گیرد، می‌توانید آدرس تلگرام خود یا هر لینک دیگری را نیز وارد کنید

سعی کنید از این قسمت به نحو احسنت استفاده کنید، برخی آدرس وب‌سایت، برخی آدرس لندینگ پیج کمیپن خود و برخی آدرس تلگرام خود را وارد می‌کنند.

۷- هفتمین نکته مربوط به بهینه سازی پست‌ها است، لطفا از تگ لوکیشین استفاده کنید، وقتی محتوایی در اینستاگرام قرار می‌دهید، می‌توانید با استفاده از تگ لوکیشین موقعیت جغرافیایی این عکس را مشخص کنید.

مثلا عکسی از محیط کسب‌وکار خود قرار داده اید و با استفاده از تگ لوکیشین مشخص می‌کنید که محل این عکس کجاست. طبق آمار اینستاگارم، پست‌هایی که از تگ لوکیشین استفاده می‌کنند بیشتر از پست‌های دیگر دیده می‌شوند و کاربران را بیشتر با خود درگیر می‌کنند.

۸- عکس‌های با کیفیت قرار دهید، اینستاگرام پر از عکس است و کاربران روزانه عکس‌های زیادی مشاهده می‌کنند که خیلی از آنها با کیفیت هستند، پس با قرار دادن عکس‌های بی‌کیفیت، برند خود را خدشه دار نکنید.

۹- در محتواهایی که قرار می‌دهید از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید، اینستاگرام محدودیت ۳۰ هشتگ را گذاشته است ولی به این معنی نیست که حتما ۳۰ هشتگ را وارد کنید، معمولا تعداد ۱۰ یا ۱۱ هشتگ مناسب است، در هشتگ‌ها زیاده روی نکنید و از هشتگ‌های نامرتبط که صرفا پرطرفدار هستند استفاده نکنید.

اصول تولید محتوا در اینستاگرام، برای تولید محتوا در اینستاگرام استراتژی داشته باشید

برای تمامی کسب‌وکارها و افرادی که به دنبال مطرح کردن برند خود در اینستاگرام هستند، لازم است که یک استراتژی و برنامه خدمات تولید محتوا در اینستاگرام داشته باشند تا به صورت پایدار به فعالیت خود در اینستاگرام ادامه دهند.

در ادامه به ۵ اصل تولید محتوا برای بازاریابی در اینستاگرام، که توسط برخی از کسب‌وکارها استفاده می‌شود اشاره می‌کنم.

۱- ارزش آفرینی کنید

شاید این اصل را بارها شنیده باشید، اما واقعیت این است که هنوز خیلی از کسب‌وکارها از آن غافل هستند و یکی از دلایل عدم موفقیت آنها در اینستاگرام رعایت نکردن این اصل است.

شما پیش از اینکه به دنبال مطرح کردن برند خود باشید، پیش از اینکه به دنبال دادن پیشنهادهایی به مخاطبان باشید، باید با محتوای خوب برای آنها ارزش آفرینی کنید.

وقتی هنوز با مخاطب ارتباط کافی برقرار نکرده‌اید، وقتی هنوز به صورت رایگان ارزشی به مخاطب ارایه نکرده‌اید، دادن پیشنهاد خرید کار اشتباهی است.

۲- مقیاس پذیری استراتژی تولید محتوا

اگر استراتژی تولید محتوای شما مقیاس پذیر نباشد نمی‌توانید در دراز مدت با آن ادامه دهید. مثلا فرض کنید که اسراتژی تولید محتوای یک شرکت در‌ و پنجره سازی این است که هربار که پروژه ای دریافت می‌کنند از وضعیت قبل و بعد پروژه عکس برداری می‌کنند و با توضیحات کامل و شرح مراحل در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند.

این استراتژی مقیاس پذیر و پایدار است، یعنی تا زمانی که پروژه دریافت می‌کنند، محتوا برای تولید دارند، پس استراتژی تولید محتوا با محوریت پروژه ،گزینه مناسبی است، زیرا هم پایدار است و هم به شکل‌های مختلفی می‌توان حول پروژه ها محتوا ایجاد کرد.

اما فرض کنید که این شرکت تصمیم می‌گیرد که در محتواهای مختلف اجزای مورد نیاز برای ساخت پنجره و مراحل مختلف پنجره سازی را معرفی کند، اگر استراتژی محتوایی حول این محور قرار گرفته باشد نمی‌تواند پایدار باشد، زیرا پس از مدتی شما تمامی مراحل پنجره‌سازی را توضیح داده‌اید و دیگر محتوایی برای تولید ندارید.

۳- بازاریابی در اینستاگرام و پایداری در تولید محتوا

همه می‌دانیم که اگر کسی به باشگاه ورزشی برود و تغذیه مناسبی داشته باشد می‌تواند به اندام مناسبی دست یابد، اما مسئله اصلی پایداری در ادامه این روند است، آیا ورزش کردن و تغذیه مناسب را می‌تواند به صورت پایدار ادامه دهد؟

تولید محتوا در اینستاگرام هم به این صورت است، اینکه استراتژی مناسبی را پیدا کنید و سپس محتوای خوبی تولید کنید خیلی دور از انتظار نیست، اما چیزی که مهم است پایداری در ادامه این روند است. آیا می‌توانید این روند را ادامه دهید.

اگر مدتی محتوایی را تولید کنید و برای مدتی فعالیتی نداشته باشید کاربران شما تا حدی سردرگم می‌شوند. آنها هر روز یا هرهفته منتظر محتوایی از شما بودند ولی شما هیچ فعالیتی نداشتید و این موضوع از نظر ذهنی موجب کم رنگ شدن برند شما می‌شود و کاربران احساس می‌کنند شما دیگر فعالیتی ندارید.

۴- تولید محتوای مورد نظر نباید بیش از اندازه سخت باشد

توانایی تولید محتوا در کسب‌وکارهای مختلف متفاوت است، تولید محتوا در برخی موارد نیاز به منابع زیاد و هزینه زیادی دارد.

پس اگر تصمیم به تولید نوع خاصی از محتوا گرفته‌اید حتما در نظر داشته باشید که در محدوده توانایی‌های شما باشد، حتی اگر چندبار موفق به تولید آن محتوا شده‌اید دلیل بر توانایی شما نیست، زیرا لازم است توانایی تولید محتوا به صورت پیوسته را داشته باشید.

ممکن است چندین بار، متخصصین مختلف را دعوت کرده و گفتگویی موفق را ضبط کرده و در اینستاگرام قرار دهید، اما آیا می‌توانید به صورت پیوسته و مثلا هفتگی این مدل محتوا را تهیه کنید؟

اگر جواب شما بله نیست، بهتر است فعلا قید این مدل محتوا را بزنید زیرا در نهایت به دلیل ناتوانی در تولید آن را رها خواهید کرد و دچار عدم پایداری در استراتژی محتوا خواهید شد.

۵- اختصاصی عمل کنید و سبک خودتان را در تولید محتوا داشته باشید

هر استراتژی که دارید و هر نوع محتوایی که تولید می‌کنید، سعی کنید خودتان باشید و سبک خودتان را در تولید محتوا داشته باشید.

مثلا اگر تصمیم به تولید پادکست‌های کوتاه برای اینستاگرام گرفته‌اید، لزومی ندارد که کاملا مشابه رقیبتان پادکست تهیه کنید، همانند او موزیک قرار دهید یا همانند اون صحبت کنید و…

می‌توانید به سبک خودتان صحبت کنید، به سبک خودتان پادکست را شروع کنید و یا هر خلاقیت دیگری ایجاد کنید و برای خودتان سبک بسازید.

۶ نوع محتوای اینستاگرامی که توسط خیلی از کسب‌وکارها استفاده می‌شود

در عنوان قبل، در مورد استراتژی تولید محتوا و نکاتی در انتخاب محتوا اشاره کردم. بد نیست در ادامه به چند مدل محتوایی که توسط خیلی از برندها استفاده می‌شود اشاره کنم تا شما نیز دید خوبی به محتواهای مخلتف به دست آورید.

۱- محتواهای محصول محور، این مدل محتواها حول محصولات یا خدمات شما قرار دارند، در واقع شما به شکل‌های مختلف به بررسی و معرفی محصولات و خدمات خود می‌پردازید، از محصولات خود عکس یا ویدیو تهیه می‌کنید و در اینستاگرام کسب‌وکار خود منتشر می‌کنید.

۲- محتواهای مشتری محور، این مدل محتواها حول مشتریان شما قرار دارند، مثلا عکسی از مشتریان خود در حین استفاده از محصول قرار می‌دهید، یا با مشتریان خود صحبت می‌کنید و گفتگوی خود را در اینستاگرام منتشتر می‌کنید یا نظرات مشتریان را به صورت یک فیلم کوتاه قرار می‌دهید و …

۳- محتواهای کارمند محور، در این مدل محتواها شما سعی می‌کنید که کارمندان یا افرادی که به شکلی عضوی از مجموعه شما هستند را معرفی کنید. این مدل محتوا برای برخی از کسب‌وکارها مناسب است، مثلا یک آموزشگاه می‌تواند به معرفی اساتید خود بپردازد.

۴- محتواهای کاری، در این مدل محتواها سعی می‌کنید که به شکل‌های مختلف پشت صحنه کسب‌وکار خود را نشان دهید. از محیط کار عکس می‌گیرید، از رویدادهای مختلف کسب‌وکار خود یا رویدادهایی که در آن شرکت داشته‌اید عکس می‌گیرید و به اشتراک می‌گذارید.

۵- محتواهای آموزشی، در این مدل محتواها با استفاده از عکس یا فیلم، سعی می‌کنید که در زمینه کاری خود آموزش‌ها یا نکات آموزنده‌ای را به کاربران ارایه دهید.

مثلا اگر در زمینه فروش پوشاک فعالیت می‌کنید، نکاتی را در زمینه انتخاب لباس، نگهداری و شستشوی لباس به کاربران ارایه می‌دهید.

۶- این مدل محتوا شاید مورد پسند خیلی از کسب‌وکارها نباشد، اما به شدت در جلب اعتماد مخاطبان موثر است. در این مدل محتوا شما دست رقیبان خود را رو می‌کنید.

مثلا اگر ساعت فروش هستید، به کاربران می‌گوید که یک ساعت فروش چقدر روی ساعت سود می‌کند و چه ساعت‌هایی ارزش خرید ندارند، یا هنگام خرید چطور بفهمیم که ساعت اصل است  و…

مسلما اگر از افرادی باشید که خدمات و کالای سالم به کاربران ارایه می‌دهید، ارایه این اطلاعات به کاربران نه تنها ضرری برای شما ندارد، بلکه موجب جلب اعتماد مخاطبان نیز می‌شود.

بازاریابی در اینستاگرام و استفاده از استوری

استوری اینستاگرام، یکی از قابلیت‌های جدید است که برای رقابت با اسنپ‌چت به اینستاگرام اضافه شد، با استفاده از این قابلیت می‌توانید عکس یا ویدیویی به مدت ۱۰ثانیه به اشتراک بگذارید که تا ۲۴ ساعت در پروفایل شما باقی می‌ماند.

ماهیت استوری این است که شما گاهی مطالبی را که به وضعیت فعلی شما وابسته است به اشتراک می‌گذارید و مایل نیستید که برای همیشه در پروفایل شما باقی بماند.

مثلا در رویدادی شرکت کرده‌اید و مایل هستید آپدیت‌های مختلفی را از وضعیت رویداد ارایه دهید ولی مایل نیستید که برای همیشه در پروفایل شما باقی بماند، به همین دلیل از استوری استفاده می‌کنید.

یکی از مزیت‌های استوری در بازاریابی اینستاگرامی این است که شما می‌توانید در استوری خود لینک و دکمه فرآخوان قرار دهید و کاربران را به لینک مورد نظر خود هدایت کنید. البته این قابلیت برای کاربرانی است که بالای ۱۰هزار دنبال کنند دارند.

افزایش دنبال‌کنندگان اینستاگرام با برگزاری مسابقات اینستاگرامی

برگزاری مسابقات اینستاگرامی یکی از تکنیک‌هایی است که امروز توسط خیلی از برندها و با اهداف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برگزاری مسابقات از هر جهت می‌تواند موثر باشد، برخی با هدف افزایش دنبال‌کننده مسابقه برگزار می‌کنند، برخی با هدف درگیر شدن مخاطبان و ارتباط بیشتر با آنها، برخی با هدف افزایش آگاهی از برند و ..

از میان مدل‌های مختلف مسابقه در اینستاگرام، مدلی که در آن کاربران دست به تولید محتوا با هشتگ و نام شما می‌زنند معمولا بهترین مدل است. البته بسته به کسب‌وکار شما و هدفی که دارید ممکن است مدل‌های دیگری برای شما کارآمد باشند.

مثلا اگر درحال برگزاری یک سمینار یا رویداد هستید و این رویداد را در اینستاگرام خود نیز تبلیغ می‌کنید، برگزاری مسابقه به شکلی دیگر می‌تواند مفید باشد، مثلا به این صورت که افرادی که سه نفر از دوستان خود را زیر پست رویداد تگ کنند در قرعه کشی شرکت می‌کنند.

در برگزاری مسابقات اینستاگرامی باید چند نکته را مد نظر قرار دهید:

۱- ابتدا هدف خود از مسابقه را مشخص کنید، اگر با هدف مشخصی شروع نکنید، در ادامه به هر سمتی حرکت می‌کنید، چشم باز می‌کنید و می‌بینید که مراحل مسابقه را طولانی طراحی کرده‌اید، هم به دنبال افزایش فالوور هستید، هم به دنبال افزایش لایک، هم به دنبال افزایش آگاهی از برند و در نهایت در هیچ یک موفقیت چندانی کسب نمی‌کنید.

۲- نحوه شرکت در مسابقه باید متناسب با هدف شما از مسابقه باشد. مثلا اگر شما به دنبال افزایش فالوور هستید، احتمال بهتر است که شرکت‌کنندگان علاوه بر هشتگ از آیدی صفحه شما نیز استفاده کنند.

۳- مراحل مسابقه را طولانی طراحی نکنید. هرچه روند شرکت در مسابقه سخت‌تر باشد، افراد کمتری در آن شرکت می‌کنند.

۴- نحوه انتخاب برندگان را طوری مشخص کنید که امکان تقلب بسیار پایین باشد. برخی تعداد لایک بیشتر را معیار برنده شدن تعریف می‌کند، در این روش امکان تقلب وجود دارد و کار کمی سخت می‌شود.

۵- جایزه را متناسب با مخاطبان انتخاب کنید، اگر مخاطبان شما افراد بزرگسال هستند، احتمالا یک هدست واقعیت مجازی جایزه خیلی مناسبی نیست.

۶- تبلیغ، تبلیغ و تبلیغ: همواره باید درحال پروموت کردن مسابقه باشید، خیال نکنید که مسابقه به محض شروع فراگیر می‌شود، شما باید همواره به شکل‌های مختلف افراد را از وجود چنین مسابقه‌ای باخبرکنید. از طریق ایمیل، از طریق سایت و یا دیگر رسانه‌هایی که در اختیار دارید.

نکات خیلی زیادی در مورد چگونگی برگزاری مسابقات اینستاگرامی وجود دارند، اگر مایل هستید که صفر تا صد برگزاری مسابقات اینستاگرامی را بیاموزید، توصیه می‌کنم کتاب “راهنمای برگزاری مسابقات در اینستاگرام” را دانلود کنید.

با افزایش سریعتر فالوور به اینستاگرام مارکتینگ سرعت دهید

تا اینجا با کلیات بازاریابی اینستاگرامی آشنا شدید، فهمیدید که ابتدا باید هدف مشخصی داشته باشید، ویژگی‌های یک پروفایل اینستاگرام حرفه‌ای را شناختید، با استراتژی‌های تولید محتوا در اینستاگرام آشنا شدید و …

در اینجا قصد دارم، نکاتی رو بهتون بگم که بهتون کمک میکنه خیلی سریعتر از حالت معمول مخاطب هدفمند در اینستاگرام جذب کنید، اشتباه نکنید، اصلا منظورم مخاطب فیک و صرفا بالارفتن عدد دنبال‌کنندگان نیست، منظورم دقیقا مخاطب هدف هست، مخاطبانی که واقعی و از مشتریان هدف شما هستند. نکاتی که در ادامه خدمتتون عرض می‌کنم همگی تست شده و به مرور در حال تکمیل شدن هستند.

۱- مخطبان هدف خود را فالو کنید

اگر بهترین محتوا رو هم داشته باشید، بازم لازم هست که خودتون رو نشون بدید، فالو کردن مخاطبان هدف یعنی جلو رفتن و سلام کردن به مخاطبان هدف، این سلام میتونه مقدمه‌ای برای ایجاد یک ارتباط قوی‌تر باشه، اما فراموش نکنید، تا زمانی که محتوای مفید و کافی در پیج خود قرار نداده اید به هیچ مخاطب هدفی سلام نکنید، چون حرف زیادی برای گفتن نخواهید داشت.

محتوای مفید و کافی یعنی محتوایی که خاص هست، محتوایی که نیازی رو از مخاطبت رفع میکنه، محتوایی که مخاطب هدفت به دنبالش هست. به میزان کافی هم یعنی حداقل بالای ۲۰ محتوای خوب داشته باشید.

اما چطوری مخاطب هدف رو پیدا کنیم و فالوش کنیم، اول باید رقیبانت رو پیدا کنی، بررسی کنید و ببینید که کدام صفحات دقیقا از رقیبان شما هستند، یا کدام صفحات با توجه به موضوعی که دارند دنبال‌کنندگان آنها از مخاطبان هدف شما هستند. مراقب باشید که دنبال کنندگان آنها واقعی باشند در غیر این صورت شما به یک ربات سلام خواهید کرد.

پس از اینکه پیج‌های هدف را پیدا کردید، باید به سراغ دنبال‌کنندگان آنها رفته آن‌ها را فالو کنید.

خبر خوب اینکه ربات‌هایی هستند که این کارو برای شما انجام میدن، البته نباید از هر رباتی استفاده کرد، در حال حاضر سایت دیدوگرام ربات مطمئنی دارد و کاملا واقعی رفتار می‌کند. این ربات زحمت دنبال کردن افراد را برای شما می‌کشد.

به کمک این ربات‌های اینستاگرامی، کارهای دیگری نیز می‌توان انجام داد، مثلا می‌توانید مشخص کنید که به در پیج‌های هدف شما رفته و تنها آنهایی را که در زیر پست‌ها کامنت گذاشته اند یا لایک کرده‌اند را فالو کند. یا برایشان دایرکت ارسال کند و …

۲- هشتگ‌های درستی رو انتخاب کنید

هشتگ درست یعنی هشتگی که هم میزان سرچ بالایی داشته باشه، به کسب‌وکار و پست شما مرتبط  باشه و هم هشتگی باشه که مخاطبان هدف شما جستجو می‌کنند. برای هشتگ وقت بگذارید، هشتگ‌های مختلف روی پست‌های مختلف امتحان کنید و ببینید کدوم هشتگ‌ها بازخورد بهتری برای شما دارند. فقط فراموش نکنید که از هشتگ‌های خارج از حیطه کاری خود استفاده نکنید، زیرا مخاطبان غیر ارزشمند برای شما خواهند آورد.

۳- در اینستاگرام فعال باشید

فعال بودن در اینستاگرام یعنی چی؟ یعنی پست قرار بدیم؟ نه، هرکسی که در اینستاگرام پست قرار می‌دهد لزوما در اینستاگرام فعال نیست. کسی که در اینستاگرام به صورت منظم محتوا منتشر می‌کند فعال است. برای موفقیت در بازاریابی اینستاگرامی باید فعال باشید، اگر سر هر ماه ۲۰ پست هم قرار دهید بازهم فعال نیستید، اما اگر هفته‌ای سه پست واقعا مفید و یونیک قرار دهید، شما یک فعال اینستاگرام هستید.

۴- در زمان مناسب پست‌گذاری کنید

وقتی مخاطبان شما در ساعت ۱۰ صبح کمترین حضور رو در اینستاگرام دارند، چرا محتوای خود را در این ساعت قرار می‌دهید که کمترین میزان داده شدن را خواهد داشت؟ اگر پروفایل تجاری اینستاگرام داشته باشید، اینستاگرام آماری را از وضعیت مخاطبان به شما ارایه می‌دهد که در آن روزها و ساعاتی که مخاطبانتان بیشترین حضور را دارند مشخص است. حتما از این آمار استفاده کنید. در مورد ساخت پروفایل تجاری مطلب زیر را مطالعه کنید.

نتیجه گیری

همانطور که متوجه شدید، اینستاگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی است که می‌توانید در آن حلقه‌ای از مخاطبان هدف داشته باشید، حلقه را گسترش دهید، ارتباط بهتری با آنها داشته باشید و چهره مورد نظرتان از برندتان را به مخاطبان نشان دهید.

اینستاگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای نمایش فرهنگ کاری کسب‌وکارتان است، یکی از بهترین شبکه‌ها برای نشر محتوای ویروسی، یکی از بهترین شبکه‌ها برای افزایش آگاهی از برند و یکی از بهترین شبکه‌ها برای افزایش فروش است. تنها کافیست، کمی بررسی کنید و با هدف و استراتژی مشخص پا به این شبکه‌ اجتماعی بگذارید.

منبع : وبسایت تبریز , بلاگ اسکای رندبیت